• Suusaan

    Brudar i Dalarna?

    Undrar om det finns fler blivande brudar i Dalarna som skulle ha lust att bolla ideer och annat inför bröllopet!

  • Svar på tråden Brudar i Dalarna?
  • ottis

    gå in och sök på siljan ..jag tror båten heter gustav wasa

  • Suusaan

    Nu så är kyrkan bokad för oss :)

    Det börjar kännas lite mer verkligt nu... Spännande!

  • Sarah_F

    Funderar på att gifta oss i Hornberga Kapell eller i Orsa Kyrka. Någon som har erfarenhet av Hornberga kapell?

  •  En blivande fru

    Vi ska gifta oss i Leksands Kyrka den 21 maj, vi bor även här i Leksand.
    Har aldrig tänkt på att det är så många som kommer "utifrån" som gifter sig här i Dalarna, det måste vara svårt att planera och hitta folk och grejor när man inte är i närheten.

  •  En blivande fru

    Hej
    Såg att ni ska åka med Gustaf Vasa, och tänkte bara tala om att det finns en till ångbåt som är lite mindre, och säkert också billigare. Den ligger bredvid Gustaf Vasa vid Kajen här i Leksand. Kommer bara inte ihåg vad den heter...

  • ottis

    tack för tipset ,det beror på hur många vi blir.
    nu är det redan 50 som har tackat ja.. och vi gifter oss 3 sep..

  •  En blivande fru

    Kom på att båten heter Lisskulla (tror jag). Är osäker på om den ligger i Leksand eller Rättvik, men den går på Slijan sommartid. Siljan Turism vet säkert.

  • Zandrisen

    Jag har blivit möhippad! Min bästa vän kom från sthlm i fredags, och i lördags lockade hon med mig på shoppingtur i borlänge, kupolen. Tyckte nog att det var lite konstigt att hon talade maniskt om skohuset, men jag anade konstigt nog ingenting! När vi stod där och provade skor så kom en okänd man fram och frågade "är det nån av er som heter sandra?" Jag fick ett blått kort, där det stod att jag skulle gå ut till lekplatsen utanför Mc Donalds och klättra upp i tornet. Nu fattade jag ju vad som var på gång, och i tornet hängde ett nytt blått kort, är det stod "skrik Jag Älskar Andreas!", så det gjorde jag. Pang så var dom där, alla mina góa underbara vänner, dom klädde ut mig till påskkärring med kondomhatt och tiara, skyfflade in mig i en bil och körde mig till falun, nu skulle här säljas kondomer! 30 stycken á 2 kr/st lyckades jag kränga på en halvtimme, och som kronan på verket lykades dom ta ett foto på mig och byggare bob, som var i stan... Efter detta fick jag handla fika för mina ihoptjänade pengar, och sedan var det dags att skyfflas in i en ny bil, denna gång fick jag ögonen förbundna... Lite champange hade dom fått i mig, och jag som är åksjuk i vanliga fall..! Runt runt åkte vi, säkert en kvart, och sen var vi framme på okänd destination. Jag var tvungen att sätta mig lite på marken när vi kom fram, allt bara gungade och jag kände mig bra grön i ansiktet, men hämtade mig någosånär, så att de kunde hjälpa mig upp för en hel massa trappor, jag trodde vi var på väg upp i ett kyrktorn eller nåt...! In genom en dörr, och sen befriades jag från ögonbindeln: Sexparty! Vi var hemma hos Lina, och dom hade hyrt in en jättegullig tjej från "lustjakt" som höll i en presentation av olika sexleksaker och massageoljor etc. Jag fick ett presentkort på "str eller liten", och valde ut nåt som jag tror att vi kan ha skoj med på bröllopsnatten... Mer champange, och sedan skulle vi in i en ny bil, den här gången slapp jag ögonbindel. Hamnade på Scandic, där dom hade hyrt relaxavdelningen, varpå några timmars bastning och smarrande på kycklingsallad, ostar, kex och vindruvor, samt mer champange och jordgubbar följde. Dom hade hyrt relaxen till 21.30, och efter det åkte vi tillbaka till Lina, och förfestade lite, och sen hade vi en helt fantastisk kväll på krogen, jag har fortfarande träningsvärk efter allt dansande!!

    Fattar inte att jag har så underbara vänner, vilken kväll alltså!!!

  • Maj2006

    Hej alla blivande fruar i Dalarna! Någon som känner till Nybo Bygdegård i Gustafs? Vi ska gifta oss nästa år i södra Dalarna (runt Säter) och letar nu festlokal, catering, dj, transport, ja allt till vår stora dag. Funderar även på Ulfshyttans Herrgård eller Dala Husby?? Någon som varit på fest i dessa lokaler?All information uppskattas OTROLIGT mycket.
    Tack från en kulla i Stockholm

  • ottis

    vi ska ha festen på åkerblads i tällberg och åka ångbåt över dit från rättvikskyrka kan varmt rekommendera åkerblads hotell och gästgiveri de fixar allt !!

  • Pupa

    Maj2006
    Är ni från Säter/Gustafs trakten? Vi ska ha vår fest i Tullsängslada mellan Säter och St Skedvi, ligger jätte vackert! Annars finns ju Stjärnsunds herrgård, wärdshuset i Husby, man kan ha festen på en båt som går från Torsång (minns inte vad den heter, och har naturligtvis bara ett visst antal platser). Vart ska ni gifta er?

  • Percy

    Maj2006

    Jag är uppväxt i Gustafs och känner naturligtvis till Nybo bygdegård, men har inte varit där sedan de byggde om den. Mina föräldrar säger i allafall att det är riktigt fint där numera. Det är ju självklart skillnad på en bygdegård och Ulfshyttan eller Dala-Husby, men vi talar ju om två helt olika prisklasser.

  • Pupa

    Maj2006
    Percy har rätt klart det är skillnad på hembygsgård och stjärnsund, jag hade tänkt fråga vilken prisklass ni tänkt er men det blev visst bortglömt i mitt tidigare inlägg.

    vi kommer som sagt att hålla till i Tullsängslada, ta catering från Stadshotellet i Säter (de har varit mkt hjälpsamma och ligger mkt bra i pris i jämförelse med andra ställen). DJ har vi bokat utan referenser (annat än de som han gav oss, den dj´n vi ville ha från början) men han verkade bra via telefon kontakt så vi får hoppas att det blir bra.

    Hojta till om du funderar över nåt mer!

  • Sarah_F

    Nu är kyrkan bokad!
    Den 13 augusti gifter vi oss i Orsa Kyrka!
    Festen kommer att vara på Fryksås hotell.

    Nästa projekt blir klänningen... Var runt och provade lite i helgen men blev mest frusterad...

  • MariHelen

    Sarah_F

    Såg att du frågade om Hornberga kapell. Där har vi döpt våra två barn och till midsommar blir det även vigsel där för våran del. Tycker mycket om det lilla kapellet.
    Orsa kyrka är inte så dum den heller, och i Fryksås är det ju jätte fint.
    Lycka till med letandet av klänningen!

Svar på tråden Brudar i Dalarna?