Brudar i Dalarna?
Undrar om det finns fler blivande brudar i Dalarna som skulle ha lust att bolla ideer och annat inför bröllopet!
Undrar om det finns fler blivande brudar i Dalarna som skulle ha lust att bolla ideer och annat inför bröllopet!
>ängsklocka, tack! Skall kolla upp det!
Var som sagt på Focus i Falun och beställde bröllopstårta igår, dom hade jättemånga fina bilder på tårtor de gjort! Vi hade ganska många speciella önskemål(färg och smak), och hon som tog upp beställningen satt med oss i ca en timme och visade olika alternativ och förklarade smaker och utseende. Får en tårta PRECIS som vi vill ha den, för 22 kr /biten!!!
Rekommenderas VARMT!
zandrisen:
skulle du kunna vara så jätte,jättegullig & berätta mer om er tårta (och gärna andra praktiska saker ni gjort/valt et c). jag som också ska vara i falun skulle vara mkt tacksam för att få ta del av tips & så från er/dig.
om du kunde ta dig den tiden skulle jag uppskatta det oerhört. min e-post: al22cz@student.hik.se
Hej hej!
Jag kommer också att gifta mig i Dalarna, i Falun närmare bestämt. Då jag inte bor där är det väldigt bra för mig att läsa era inlägg och få tips om olika saker. Tårttipset var super!
Jag/vi ska till Falun på fredag och titta närmare på några saker, förhoppningsvis innebär det att man kan bocka av lite fler saker på att-göra-listan....
> Anna lokatt, skickar mail med info!
>Novemberregn, vad är din e-postadress, så kan jag skicka samma info till dig om du vill?
Depecha:
En fråga, Visst har du beställt klänning från Angelbride? Är du nöjd??
Jag har hittat en klänning som jag vill ha uppsydd, ingen dom har utan som jag har bilder på! Har hel tänkt maila Lavendar men har oxå tänkt på Angelbride, svårt och välja vilken..vill ju att den blir så lik orginalet som möjligt! Är angelbride bra att ha och göra med?
Zandrisen
Min mailadress är:
lindaostblom@hotmail.com
Tack!
>novemberregn, du har mail!
Igårkväll låg vi i sängen och diskuterade vår mený, och gjorde en ändring: Till förrätt skall jag göra sparrissoppa med kräftstjärtar, nåt jag gjort till en nyårsfest förut, som alla tyckte var suverän. På detta vis så slipper vi en del utgifter i samband med den tidigare tänkta räkcoctailen, samt att vi sitter sätta nån stackare på att rensa 10 kg räkor...
Känns plötsligt som vi kommit fram till en lite lyxigare mený, och jag känner mig lugnare och gladare... Dessutom har vi valt en rätt som jag kan laga helt själv, skönt för mig som har SÅÅÅ svårt att be om hjälp.
Ett annat problem som visat sig svårlösligt är dock detta: Vi har planerat att alla barnen (under 13 år) skall sitta i ett speciellt inrett barnrum, där de även får en egen mený med sånt som ungar gillar, men vi bör ju ha en vuxen som "håller ställningarna" därinne, iaf under middagen, och VEM skall vi sätta där...?!
Börjar bli riktigt stressad nu!
zandrisen:
ifall de har kvar barn & ungdom på gymnasiet i stan kanske du kan "hyra" ngn där för en överkomlig summa?
Härligt!
I går gjorde vi äntligen sista utkastet på inbjudningarna! Har ni märkt hur man kan snöa in och sitta och fila på alla smådetaljer i evigheter...!
Nu återstår bara att hitta det rätta pappret att skriva ut dem på!(Cremefärgat, tjockare med struktur)
Zandrissen:
Om någon av kidsen är runt 13 - tror du inte att dom kan klara av att "roa" de mindre?
Er förrätt låter jättesmarrig, förresten!
Hur långt har ni andra kommit i planeringen?
Typiskt!
Glad i hågen skulle jag adressera mina fina tjocka lyxiga kuvert -och då går dom inte igenom skrivaren!!
(Hjälpte inte ens att jag gav den smisk..!)
Blir att skriva alla adresser för hand.. suck.. med mina kråkfötter..