Brudar i Dalarna?
Undrar om det finns fler blivande brudar i Dalarna som skulle ha lust att bolla ideer och annat inför bröllopet!
Undrar om det finns fler blivande brudar i Dalarna som skulle ha lust att bolla ideer och annat inför bröllopet!
Smurf-fiffi: det vore jättesnällt!
suusaan, vart kommer du ifrån? Jag tycker det är svårt att planera ett bröllop när man inte själv är ifrån trakten. Man får förlita sig på de som känner till området. Jag har tur som har en del vänner som kommer ifrån Falun och Tällberg. De har varit jättehjälpsamma.
Jag kommer från Norrland, men har bott här i Dalarna sedan -99. Först i Falun, och har därefter bott i Rättvik sedan -02. Min sambo har hela sin släkt här, så när det börjar dra ihop sig tror jag att man kan få bra med hjälp därifrån!
ja ibland är det skönt att de finns! :)
Min sambo är ifrån Falun och har med hela sin släkt där.
Här kan du hitta bygdegårdar i både Leksand och Rättvik (och hela Dalarna)www.bygdegardarna.se/wspec.htm
Ängsklockan, vi har ska nog ha catering från officersalongen, de har varit mkt hjälpsamma fram tills nu. Festen kommer vi ha på en loge, utan kök, så att få varm mat verkade inte så lovande...men jag tror vi löst det. Vi kommer inte gifta oss förrän Augusti men eftersom vi inte bor i sverige så måste vi passa på att beta av så många saker som möjligt vid det här besöket, nu ska vi fara iväg och kolla efter kläder till min blivande...
pupa: Vad har officersalongen för priser?
Ja kan tänka mig att det blir lite krångligare när ni inte bor här, var bor ni ? om man får vara lite nyfiken :)
Har någon av er band till Skedvi?
>smurf-fiffi, jag har bokat Anna på Klippoteket saloon, skall på provuppsättning och provsminkning den 20 januari. Sen har vi valt Mäster Björn, han är visserligen ganska dyr, men tar SÅ fina bilder... Trist med fotografer inte hör av sig, man tycker ju att de borde värna om eventuella kunder...?
Sitter just nu och skriver rent inbjudningslistan på datorn, och hade min första mardröm om bröllopet i natt! Drömde att jag inte hängt med, och att bröllopet var i morgon, och i panik drog på mig bröllopsskorna och sprang omkring i dom hemma, för att hinna gå in dom liiite iaf! Shit vad man kan drömma konstigt...
Okej, ska höra med papiljott i Leksand eller så blir det kanske headbanger eller frisörerna i Falun... Har lite att välja mellan men det är ju alltid skönt om man fått rekomenadtioner från någon.
Hi, Hi.. I natt hade jag mardrömmar om att det bara fanns 3 flaskor vin till 80 gäster, och när jag skulle berätta detta för min nyblivna make insåg jag att jag gift mig med en helt okänd man..!
(5 månader kvar till bröllopet - hur ska detta sluta!)
I dag har jag i varje fall bokat hår och smink (Papiljott i Leksand)Skönt när saker börjar falla på plats! (Kanske borde köpa vinet nu för att eliminera fortsatta mardrömmar..ha,ha)
Ha det så gott