Brudar i Dalarna?
Undrar om det finns fler blivande brudar i Dalarna som skulle ha lust att bolla ideer och annat inför bröllopet!
Undrar om det finns fler blivande brudar i Dalarna som skulle ha lust att bolla ideer och annat inför bröllopet!
Tossing:
Tack så jättemycket för det förslaget. Det ska absolut kollas upp. Kommer gifta mig 5 mil från Malung inne i buschen. Du har ingen aning om de levererar tårtan med?
Ängsklocka,
nej jag bor i Stockholm, men mina föräldrar har stuga i Stjärnsund (och bor i Borlänge) så vi kommer säkert att vara där några dagar innan bröllopet. Frisörer i Hedemora är alltså intressant!
På Turistbyrån i Hedemora sa de förresten att folk brukar ta catering från nåt ställe i Stora Skedvi. Är det någon som vet vilket det kan vara?
Frill:
Salong Kasteja i Hedemora är jättebra, har aldrig gått därifrån missnöjd!! Två supertrevliga och duktiga tjejer som jobbar där. Tycker dom är klart bästa salongen i stan. Ska själv fixa håret där, utan tvekan.
Jag har hör mycket bra om hon som har cateringen i Skedvi. Dom säger att hon är bra att ha och göra med,god mat vet jag att det är :) Vet tyvärr inte just nu vad dom heter men kommer att få reda på det i dagarna. Jag kan skriva här och berätta då!!
depecha
Jag vet inte om de kör ut tårtan också men hon var så jättesnäll den här tjejen så det skulle inte förvåna mig om hon gör det, det är ju inte mer än 5 mil.
Hon hade semester när vi gifte oss men hon avbröt semestern för att göra vår tårta och det kändes otroligt snällt. Jag känner henne inte personligen utan hittade henne på Gula sidorna så det kan inte vara det heller, hon är helt enkelt snäll och vill ha nöjda kunder. Jag kan lova att vi är nöjda kunder.
Om du pratar med henne hälsa gärna från "Tjejen i Stockholm som ville ha marsipanbrudpar på toppen". Hon visade en massa brudpar i plast som vi kunde ha fått ha på tårtan men jag ville ha mina egna som var gjorda helt i marsipan och likande oss lite grand.
Var får man tag i snygga kläder till sin brudgum här i Dalarna? Har försökt med Ateljé Jessica i Leksand, men där är det aldrig någon som svarar..någon som vet hennes öppettider? Har ni något annat tips? Vilka har störst utbud? Bäst service? (letar efter jaquette alt frockcoat att hyra)
Tossing:
Det ska jag absolut göra! Låter som om hon är helt underbar =D Gifte ni er i Malung?
Hur lång tid innan kontaktade du henne angående tårtan?
Gröngöling: I borlänge har dom en affär har jag sett som hyr ut det mesta. Och även en i Falun. Ska finnas en i Siljansnäs med. Kolla på gulasidorna =D
depecha
Vi gifte oss i Dalby kyrka i Värmland, ca 8 mil från Malung. Jag kontaktade henne i början av juni eftersom jag då var och hälsade på min pappa i Malung, vi gifte oss inte förrän 14 augusti. När gifter ni er?
Gröngöling:
Prova och mejla annars.
E-Post: jessica.morell@home.se
Annars har jag hört mycket bra här inne om Alexandras brud och bal i Borlänge (domnarvet) Har varit i kontakt med henne via mail och fått mycket snabba svar. Vi ska dit och titta på kläder till min älskling.
Tossing: Ska inte gifta oss förrän på midsommarafton, men eftersom man bor 40 mil därifrån msåte man passa på att fixa allt när man väl är uppe.
Det värsta skulle bli att förvara tårtan om man hämtar den själv. Men samtidigt så tror jagi ngen vill köra ut på midsommarafton heller..