• Suusaan

Brudar i Dalarna?

Undrar om det finns fler blivande brudar i Dalarna som skulle ha lust att bolla ideer och annat inför bröllopet!

• Svar på tråden Brudar i Dalarna?
  • Bröllopstokiig

Pupa,

nej vi ska inte vara i Tullsängslada. Vart ligger det? Det låter också fint.

Vi ska ha vår fest i Smedjan inne i Stjärnsund. Det är helt enkelt en gammal smedja, som numera används till konserter, teaterföreställningar och fester (alla arrangemang gör att det inte är så många helger över bara).

Det är en ganska "rå" miljö med murade väggar och jättehöga fönster så det blir nog en häftig kontrast med bröllopsdukade bord där inne.

• Pupa

Frill,
    Det ligger mellan Säter och St Skedvi. Är du från stjärnsund? Hedemora? L-hyttan? Eller tom Säter? Själv är jag utflyttad skävebo...

• Zandrisen

Hallå allihopa! Har inte varit aktiv härinne (eller nånannastans...)på ca två veckor, fick lunginflammation...
    Är nu superstressad, fattar bara inte att det snart är dags! Vädret stressar mig också, här i falun är det supermycket snö ena dagen, och tö och snösörja nästa, sen börjar det om... man vill ju att det skall vara varmt och torrt till valborg då det är dags! Vi har i alla fall (äntligen) både bokat och betalat vår bröllopsresa nu, den 5 maj bär det av till El Gouna i egypten! Har haft planeringsmöte med släkten också, börjar se en ljusning i änden av planeringstunneln...
    Men när det stora dragen är klara, så tar detaljfrossan över, snöar in på smådetaljer på kvällarna, och ligger och vrider mig i timtal och stressar upp mig! Har ni det så också..?

• Pupa

Någon som vet var i södra dalarna jag kan göra akryl naglar? Har ringt runt men alla människor verkar göra gel :(

• ängsklocka

Pupa:
    Har du pratat med nån i Hedemora som gör naglar? Vet en tjej där som gör naglar men jag vet inte om hom gör akryl. Har inte varit hos henne men har hört att hon är bra.

• FiaLisa75

Stockholmsbrud i Dalarna - har inte varit här inne på ett tag. Men här kommer lite svar på dina frågor.
    Frisör:
    Salong Hårfager: Där är både Malin och Therese jätteduktiga!
    Hårdesign. Relativt nytt ställe, men duktiga frisörer.
    Det är väl dom seom jag rekommenderar. Själv var jag hos Salong Mona, vet inte riktigt om jag tyckte det var bra eller inte.....
    Konditorier:
    Centrumkonditorn i Coop Forum gör jättefina bröllopstårtor. Därifrån tog ett par av mina kompisar. Dom var jättenöjda.
    Sen finns ju Bullen. Vet att han är en duktig konditor, men jag har ingen direkt erfarenhet av hans bröllopstårtor.
    Wienerkonditoriet vet jag inte heller så mycket om.
    Bröllopsnatten:
    Hur långt bort kan ni tänka er att åka? Myntmästargården, eller vad det heter, i Säter är fint sägs det.
    Vet inte hur Brukshotellet har det. Ligger ju iallafall himla fint vid älven.

Det är bara att fråga på om du funderar över något mer

En duktig florist är Åsa Iris Blommor....

• Pupa

ängsklocka, jo jag har varit i kontakt med nagel verkstaden....bara gel :(

• Pupa

oj, va lite snabb där...tack ändå skulle jag ju oxå säga!

• Waimea

Jag är från Långshyttan!!! Men jag gifter mig i Växjö.. Roligt med dalabrudar.

• ottis

vi ska gifta oss i rättvikskyrka 3 sep och ha middagen på åkerblads i tällberg ..finns det nån mer som ska göra detsamma??

Svar på tråden Brudar i Dalarna?