• Suusaan

Brudar i Dalarna?

Undrar om det finns fler blivande brudar i Dalarna som skulle ha lust att bolla ideer och annat inför bröllopet!

• Svar på tråden Brudar i Dalarna?
  • fixan

Vad ni är duktiga och kreativa! Jag blir så imponerad och samtidigt lite stressad. Gifter mig i Hedemora den 11 juni 2004. Lite har vi gjort men det mesta är kvar. Tex det viktigaste injudan! Jag ska ta i tu med det i nästa vecka på riktigt. Hur långt i förväg skickar ni ut er inbjudan? Och hur lång tid innan ska gästerna svara?

• ängsklocka

fixan:
    Kul med en till Hedemora tjej!! Har bott där tills ivåras och ska flytta tillbaka nu i februari. :) Ska ni gifta er i Hedemora kyrka eller nån utanför?

Är ju inte så aktuellt än för oss med inbjudningar,ska ju inte gifta oss förrän 2006. Men jag tror att det är bra att vara ute i god tid eftersom ni ska gifta er på sommaren.
    Ska du/ni göra inbjudningarna själv?

• Suusaan

Nu så har vi varit och tittat på kyrkan i Boda. Men det kommer inte att bli där som vi gifter oss. Såg helt skabbig och sliten ut på utsidan, så vi brydde oss inte ens om att gå in. Första intrycket gör ju en hel del... Så det kommer att bli Rättviks kyrka. Skit samma att vi inte kommer att fylla den helt. Den är ju så vacker, och vi vill gifta oss där, så då är det ju det som räknas!

• depecha

Ängsklocka:

Kan verkligen rekomendera angelbride.. Har beställt sammanlagt 7 klänningar av henne nu =D Tre har jag fått redan o e jättebra kvalite och fint sydda.
    Och hon är hur trevlig som helst att göra med.

• Zandrisen

>Anna lokatt, bra ide med att kolla nån på gymnasiet! Ska kolla upp det... Visst kan väl de äldre barnen kolla de yngre som gröngöling föreslog, förutom under maten, då de små är typ knappt 1 år och uppåt, kan bli för mycket för den äldsra tjejen som är 12.

Var på bröllopsmässan i västerås i går. Det var skitkul att snurra runt där och suga in atmosfären, liksom SNART är det MIN tur( ), men tycker väl att det var liiite snålt med utställare. Showen var trevlig, massor av jättefina klänningar. Var nästan lite synd att jag redan har min klänning... Köpte bara lite gamla nummer av bröllopsmagasinet, men det visade sig vara bra, då ett nummer hade recept på en meny för 100 pers, därav vi tänkte använda oss av recept för marinerat kött och ädelostpotatisgratäng!

>depecha, sju klänningar...? Säljer du dom du inte skall ha då eller? Skulle vara kul att se bilder på samtliga, mest för att jag är så attans nyfiken...

• depecha

Zandrisen:

hehe, jo det har blivit en hel del. Första lasset beställde jag en klänning till mig, som var för stor och angel sydde upp en ny nästan het gratis till mig som kommer du i andra lasset =) Sen två tärnklänningar, en näbbklänning, en klänning till mamma och så köpte jag en annan klänning bara för att den var billig o inte alls i min storlek haha.

Så nu väntar jag med spänning om man ha klänningarna. Dom borde vara här 1-2 veckor nu. *nervös*

• Zandrisen

>Depecha, är lite avis, jag har ju redan bokat min klänning och betalt handpenning, annars skulle jag också velat beställa av angelbride... Verkar så spännande att köpa på detta sätt, och så hade vi kunnat få min och tärnans klänning i ungefär samma stil... Jag vill också beställa från angelbride! *gnällig*

• lokatt

zandrisen:
    nähä? västerås igår? typiskt! hade jag vetat... jag snurrade runt på samma mässa!!! hade kunnat ta en kaffe el ngt ihop. men visst, hade gärna kunnat få vara fler utställare, men det jag tyckte var mest trist var att jag hittade bra saker - och de ligger i västerås!
    sen satt man ju där och nästan ångrade att man hade sin klänning - såg en eller två som fick mig att dregla allvarligt! min väninna som var med hittade både klänning & ring, och hon & hennes fästman har inte ens nämnt bröllop än! (hennes kommentar: "jag har ju koll på nästan allt nu, det är bara att boka in & meddela honom när & var." _vad_ var hon mer osäker på om hon skulle berätta... )

ser nu fram emot den mässa som brukar vara på grand här i falun i april.

• depecha

Zandrisen:

Du får väl sälja den du har då *S* Vad är det för klänning? Har du nån bild? *nyfiken*

• lokatt

zandrisen:
    nja, jag gillar min klänning ändå, och vill nog eg inte byta. inte för det priset - den jag föll för var en av de hon tina på horn hade gjort = svindyrt. (den hade rött i släpet, och man såg det röda fodret i ärmarna, ringer ngn klocka?)
    den jag redan har är en lilly, ingen bild dock. tänkte fota den inför första floristrundan i april eller så... men den har empirskärning, och söta vita typ pärlblomdekorationer på axelband & i ringning. den är enkel, och ganska så "jag". det enda den saknar är ärmar, vilket moster kan fixa "på en fikarast".

men visst, slapp jag fundera på pengarna skulle jag ha gjort en del annorlunda val.

vad tyckte du om showen för den delen? själv kände jag att jag inte skulle ha velat åka bara för den, men jag var nere hos en väninna (min sons gudmor) så vi kombinerade det med en massa annat.

Svar på tråden Brudar i Dalarna?