• Suusaan

Brudar i Dalarna?

Undrar om det finns fler blivande brudar i Dalarna som skulle ha lust att bolla ideer och annat inför bröllopet!

• Svar på tråden Brudar i Dalarna?
  • ängsklocka

Pupa:

Vad hade dom för pris på stadshotellet i Säter?

• depecha

senvinterbrud:

Jo, dom har ett gymnasie där som är hotell och restaurang. Pratade just med en kompis här som gått där och hon trodde inte det var nån omöjlighet att få hjälp därifrån. Du fick ju numret ovan här =)

• Pupa

Jag skulle få tre rätters med fläskfile för ca 320 kr per person, inkl servering och utkörning och porslin. Lägg på ca 50 kr och du får oxfile.

• gröngöling

Depecha!
    Det blev jaquette! Helt otroligt snyggt! (Blivande maken hade riktat in sig på frack, men när han provade jaquetten blev han helt såld..)
    Kostar 1750 inklusive allt utom manchettknappar. Trodde att man skulle få lov att köpa egen skjorta o skor, men det ingick i uthyrningspriset. Superbra!

• depecha

Gröngöling: Ok, låter som ett ganska bra pris. Hade de frock coats där med?

• Bröllopstokiig

Ängsklocka,

tack så mycket för adressen! Jag ska absolut höra av mig till dom.

Senvinterbrud-06,

vi siktar också på februari nästa år (om vi hittar ett sätt att värma upp lokalen på). Skönt att se att det är fler som är tidigt ute .

• gröngöling

Depecha,
    Ja, det fanns även frockkcoats där. Fanns bla en i svart brokad som var ursnygg.

• depecha

Ok, tack gröngöling. Ska kikas upp. har ett ställe här i Uppsala som jag ska kika på först.
    Men samtidigt tycker jag man ska gynna dom ställena som finns lite på landsbygden och servicen brukar vara otroligt bra där.

• tossing

depecha

Min pappa ordnade vår transport från kyrkan till hotellet där vi hade vår middag. Killen som körde bor i Malung så han fick ju åka en bit bara för att köra oss den där milen till middagen. Vi fick åka i en Pontiac LeMans från 1956 cab. Det är väl mer en "raggarbil" men eftersom jag kommer från skogen så kändes det rätt.
    Jag hade gärna åkt häst och vagn men det skulle ha blivit för jobbigt för hästarna eftersom hotellet ligger högt uppe på ett berg så det var i slutändan aldrig något alternativ, men det hade varit mysigt.

• Zandrisen

Hej allihopa!
    I morgon skall vi på genomgång hos fotografen, skall bli såååå kul! Allt känns mycket närmare nu, på jobbet hade de dessutom skrivit in i gruppträffsprotokollet "sandra gifter sig 30/4 i grycksbo kyrka!", med stora bokstäver, fattar nästan inte att det snart är dags! Fattar ni, snart är vi FRUAR!

Svar på tråden Brudar i Dalarna?