Brudar i Dalarna?
Undrar om det finns fler blivande brudar i Dalarna som skulle ha lust att bolla ideer och annat inför bröllopet!
Undrar om det finns fler blivande brudar i Dalarna som skulle ha lust att bolla ideer och annat inför bröllopet!
Hej!
Roligt att läsa alla funderingar och tips. Själv ska jag gifta mig den 18 juni utanför Avesta och letar just nu efter frisör och tårta... Har varit i kontakt med "Flotta flätor" i Avesta och de verkade supertrevliga, men ska nog kolla upp någon till.
Bor i Stockholm, så det blir till att åka upp en sväng och beta av några ärenden snart... Men är det någon av er som kan tipsa mig om frisör och konditori i Avestatrakten så blir jag jätteglad!
Anna lokatt, jag får uppsättning, sminkning, manikyr och påklädsel för 3700:-. Inte jättebilligt, men det känns lite exclusivt att få sitta där hela förmiddagen och bli bortskämd... Sen är ju Anna hur trevlig som helst, och totally dedicated till sitt arbete!
Zandrisen: *burr* ok, då vet jag. men bröllopskontot fick nästintill köldskador av tanken på den utgiften... kanske ska sluta handla böcker totalt?
men tack för frågesvaret.
pupa - hat du varit hemma! Och inte hört av dig...skäms på dig
Ser att förberedelserna fortlöper. Här är det stiltje. Det blir nog inget bröllop. Vi åker utomlands i höst, sen ska vi renovera huset. Får nog spara ett tag till.
stockholmsbrud i dalarna - det är bara att fråga på om du vill ha hjälp med olika saker i Avesta-trakten
Hej "ängsklocka" eller någon annan som bor i Hedemora!
Jag är nyinflyttad till Hedemora och vill gärna ha kontakt med en blivande brud. Själv ska jag gifta mig den 16 juli i år.
mariatheresegrue@hotmail.com
16 juli:
Kul med en till Hedemoratjej
Blir det bröllop här i stan?
FiaLisa75: Okej, då kommer det lite frågor här... (äntligen! )
Jag behöver som sagt en bra frisör som kan fixa mitt hår och ev smink också. Gärna en lite "modernare", för jag tänker nog ha en ganska otraditionell frisyr.
Sedan har vi börjat fundera på bröllopstårta. Jag har hittat tre konditorier i telefonkatalogen, men där står ju ingenting om vilket som är bäst...
Det kanske får räcka för nu. Nej, förresten. Bröllopsnatten. Gärna ett tips på ett mysigt ställe att spendera den!
Hej alla!
Vet inte riktigt var alla tänkt att gifta sig men ett underbart och mysigt hotell för bröllopsnatten är iaf Åkerblads Hotell & Gästgiveri mellan Rättvik och Leksand. Mera "Dalarna" blir det inte!!
Kram
Annis
www.akerblads-tallberg.se
Alla talar om Åkerblads... Vi gifter oss en mil utanför Avesta, så Tällberg är lite långt bort. Synd, för det är så otroligt vackert där! Får bli en romantisk weekend i höst där i stället.
FiaLisa75, jo visst har jag varit hemma...Men guuud va tiden går fort! Jag hinner knappt dit och sen är det dax att åka igen...och nu kommer vi inte till sverige igen förrän det är dax! *gahhh* Synd att det inte blir något bröllop för er iår, men utlandsresa och renovera huset går ju självklart före. Vad händer annars? Det är kallt just nu har jag hört..
Frill, jag måste få fråga om det är Tullsängslada du tänker på? Det är där vi ska ha våran fest så jag blir ju lite nyfiken....