• Suusaan

Brudar i Dalarna?

Undrar om det finns fler blivande brudar i Dalarna som skulle ha lust att bolla ideer och annat inför bröllopet!

• Svar på tråden Brudar i Dalarna?
  • Suusaan

Ängsklocka:
    Jag har faktiskt redan bestämt vad jag ska ha för klänning :) här kommer länk till den (ta bara bort mellanslagen):

http://www. brudeogfeststudiet. dk/index.php?action=showpicture&pos=1&parent=3589&imageId=3686&lang=&gallery=30&page=264

Får se vart jag köper den... Lady Bird verkar inte vara så jättevanligt märke här omkring. Själv då? Tittat på kläder?

anna lokatt: det är inte Rättviks kyrka du menar då? Konfererade med min sambo (rättviksinföding :)) och han tror att det är enda kyrkan där. Men han kan ju ha fel. Det har hänt förr :D Ska kolla upp lite bättre! Ni då? Blir det Kristine kyrka (visst heter den så? )

• ängsklocka

Suusaan:
    Får inte fram någen speciell klänning när jag skriver in länken, utan kommer bara in på första sidan :( Där man kan komma till Lady bird. Vilket nr e det på klänningen? Är ju såå nyfiken ..

Jag kommer nog prova att beställa på e-bay, verkar vara många som gör det och är nöjda.Har sett några klänningar där jag gillar typ 5 st *S*
    Är modeller med axelband eller "nerhasade" axelband och lite släp.

Ang din klänning, har du kollat med de 2 affärerna i bolänge som har brudkläder om dom har Lady Bird?

• lokatt

suusaan:

först och främst, nej, jag menar inte alls rättviks kyrka. det finns en bit utanför centrum ngt som heter stiftsgården - där jag brukat vara med scouterna - och som har en kyrka/ett kapell. trivsamt och plats för 100 - 200 personer. men du kan ju kolla på svenska kyrkans hemsida, kommer inte ihåg adressen nu. annars måste det finnas ngt om stiftsgården i telefonkatalogen.

och vi ska inte gifta oss i kristine. vi hör till stora kopparbergs församling eg - men iom att den kyrkan är lika stor som kristine har vi valt bort den. allt under 500 pers drunknar liksom... istället ska vi vara i hosjö, där det får plats 130 personer. lagom, med andra ord.

• Suusaan

Ängsklocka: Det är den första klänningen, den längst upp till vänster på första sidan. Axelbandslös, mörkröd med broderier. Den finns tydligen i fler färger, men det är den röda jag vill ha. Hör till 2005 års kollektion, så den finns inte tillgänglig ännu, utan jag ska titta närmare framåt sommaren. Har inte varit i kontakt med affärerna i Borlänge, men de finns inte heller med på Lady Birds lista över återförsäljare. Ska kolla med dem ändå, men som sagt, det är inte dags riktigt än. Skulle kunna tänka mig att handla på e-bay, men har blivit så kär i Lady Bird klänningen nu :)

Anna lokatt: har gjort lite efterforskningar nu, så det visade sig att min sambo hade fel :) Är det kapellet som hör till stiftsgården du menar då? Det kan ju vara ett alternativ om det är mindre än kyrkan! Ska kolla upp det också, så jag får tacka så mycket!
    Har varit inne i Kristine kyrka en gång, och jag förstår att den rymmer mycket folk. Hosjö kyrka har jag däremot inte varit inne i. Har ni bokat än?

• ängsklocka

Suusaan:
    Den var jättesnygg!
    Önskar att jag oxå kunde ha axelbandslös, men jag vågar inte :)

• smurf-fiffi

Hej!!

Jag ska med gifta mig i Dalarna, Rättviks kyrka i juli-2005. Jättefin kyrka och ser jätte mycket fram emot det!!

• robbans flicka

Hej!

Jag kommer inte personligen från dalarna men mina föräldrar gör det o jag har hela min släkt i dalarna, i mora o rättvik närmare bestämt.

boda kyrka i boda kyrkby är jättefin, tyvärr har jag bara varit i den vid begravning av min morfar o farfar o farmor men jag o min m2b funderade faktiskt ett tag på om vi skulle gifta oss där nu i sommar men vi valde att göra det hemma i hälsingland i stället.

• lokatt

suusaan:
    nej, ingen bokning än. min fästman höll hårt i mina tyglar och förklarade att jag _inte_ fick ringa innan nyår... =(
    men vilken dag som helst, hade jag tänkt mig. problemet är bara att det verkar vara lite svårt att få boka i god tid. en kusin gifter sig i den kyrkan i maj, och fick när hon ringde i slutet av november beskedet att "vi har ingen kalender för nästa år än, kan du inte ringa igen om några månader?" till slut fick hon dem att lova att _de_ skulle ringa, vilket faktiskt skedde ca 2 veckor senare. med det lagom positiva svaret att visst kunde hon få ha kyrkan, men det finns vare sig präst eller organist/kantor...
    och då blir det ju lite problematiskt... men, de löser det säkert - vi talar om en mycket effektiv tjej.

hoppas att du gillar kapellet där uppe. jag har som sagt bara varit där på midnattsmässor, men då var det iaf mkt trevligt. lycka till och berätta gärna hur det går.

• Suusaan

Anna lokatt: Hmm... får se då om vi är ute för tidigt med bokning också... Min sambo har pratat med pastorexpeditionen om detta, och de föreslog att vi skulle välja tre datum, och rangordna dessa. Det känns som att jag iaf vill veta åtminstone ett halvår före. Har släkt i norrland, så de måste ju få chans att ordna med semester och boende och allt. Präst och kantor tycker man ju borde gå att ordna iaf!

Ängsklocka: Vågar inte? Varför då? :)

Smurf-fiffi: Bor du i Rättvik?

Robbans flicka: Är Boda kyrka väldigt stor?

• ängsklocka

Suusaan:
    Har fått för mig att en sådan klänning inte sitter bra på mig över brösten, drar D-kupa.Att den inte stitter uppe bra. Men man kanske ska prova iaf, kan ju ha fel :)
    Har sett många fina klänningar som är axelbandslösa.
    Ang. din klänning så såg jag senare att ingen av borlänge butikerna stod med, bara stockholm o malmö, men som sagt man vet ju aldrig.

Så man kan inte boka kyrka så tidigt som ett år innan? Hade ju jag tänkt göra i maj :(

Svar på tråden Brudar i Dalarna?