• tossing

Brudar i Dalarna?

depecha

När vi gifte oss så köpte vi vår tårta i Malung, stället heter Annas hembakade och ligger mitt i Malung. Vi gifte oss 9 mil därifrån och fraktade tårtan själva och det gick alldeles utmärkt, vi fick låna tårtställningen där och lämnade tillbaka den ca en vecka senare.
    Vi betalade ca 20 kr per bit och vi hade tre våningar som var för 60 personer. Tårtan var otroligt god och flera av gästerna talade om att det var en av de godaste tårtorna de ätit. Jag kan verkligen rekommendera henne. God tårta men även billig. Bor själv i Stockholm och priserna här är ju de dubbla.
    Hon som gjorde tårtan heter Anna och nås på telefonnr 0280-122 30. Hon är jättetrevlig och jag fick bestämma helt och hållet själv hur den skulle se ut och vad som skulle vara i den.
    Ett litet tips och lycka till med tårtletandet.
    Tossing

• tossing

depecha

Jag vet inte om de kör ut tårtan också men hon var så jättesnäll den här tjejen så det skulle inte förvåna mig om hon gör det, det är ju inte mer än 5 mil.
    Hon hade semester när vi gifte oss men hon avbröt semestern för att göra vår tårta och det kändes otroligt snällt. Jag känner henne inte personligen utan hittade henne på Gula sidorna så det kan inte vara det heller, hon är helt enkelt snäll och vill ha nöjda kunder. Jag kan lova att vi är nöjda kunder.

Om du pratar med henne hälsa gärna från "Tjejen i Stockholm som ville ha marsipanbrudpar på toppen". Hon visade en massa brudpar i plast som vi kunde ha fått ha på tårtan men jag ville ha mina egna som var gjorda helt i marsipan och likande oss lite grand.

• tossing

depecha

Vi gifte oss i Dalby kyrka i Värmland, ca 8 mil från Malung. Jag kontaktade henne i början av juni eftersom jag då var och hälsade på min pappa i Malung, vi gifte oss inte förrän 14 augusti. När gifter ni er?

• tossing

depecha
    Jag förstår dig att det är lite pyssligt med planeringen. Vi bor i Stockholm, allt inför vigseln skulle ske i Malung, t ex fotografering, tårta och blommor. Vi hade sedan middagen i Värmland en mil från kyrkan. Så när vi väl var i Värmland/Dalarna då skulle en massa saker fixas.
    Tycker att du ska ringa Anna på bageriet redan nu, är du tidigt ute så kanske hon kan planera in och köra ut den på midsommarafton, jag håller tummarna.

• tossing

depecha

Min pappa ordnade vår transport från kyrkan till hotellet där vi hade vår middag. Killen som körde bor i Malung så han fick ju åka en bit bara för att köra oss den där milen till middagen. Vi fick åka i en Pontiac LeMans från 1956 cab. Det är väl mer en "raggarbil" men eftersom jag kommer från skogen så kändes det rätt.
    Jag hade gärna åkt häst och vagn men det skulle ha blivit för jobbigt för hästarna eftersom hotellet ligger högt uppe på ett berg så det var i slutändan aldrig något alternativ, men det hade varit mysigt.

Svar på tråden Brudar i Dalarna?