• AALF

SÖKES: Tilde -76, Paulaa, Jepsson, Lovekitten och MinPrins!!

Jag har försökt att starta en ny tråd för oss eftersom vi redan setts och pratats vid, men lyckas oavsett när jag specificerar i meddelande raden endast era namn, få en massa andra inlägg.

Detta för att slippa gå igenom allt vi redan pratat om....

Så tjejer, vad sägs är det inte dags med en ny tråd?

Kramis / AALF

• Svar på tråden SÖKES: Tilde -76, Paulaa, Jepsson, Lovekitten och MinPrins!!
  • lovekitten

Hej tjejer!

Är tillbaka som en lite piggare och kryare lovekitten
    Proverna visade att det inte var bakterier (både på gott och ont) utan det var en amöba. Fy fan va vidrigt... har ätit medicin ett par dagar och mår nästan helt OK nu. Tack för alla krya på dig mess!

Ni verkade iaf som vanligt haft kul på bt träffen...ser fram emot den 10/9 hos mig.
    Nu känns det som man ligger så efter i allt vad som skrivits att jag blir alldeles matt. Vi far ta igen det live när vi ses.

Jeppson: Les Blondes låter ju jättebra... ska deffinitivt kolla in dem. Klipper du dig där i vanliga fall eller har du tagit kontakt med dem för att de är duktiga på bruduppsättningar? Hur har det gått med din gallsten och operation. Sen e jag nyfiken på om dina aningar om ett frö var korrekta?? Det blir väl bröllop nästa år?

AAlf: Jag har okejat dig på jobbet, fick du inte det? Du ligger på min msn lista nu har ju bara inte varit där på ett tag.

Alla: Verkar struligt det där med bokning av kyrka och festlokal... jag skulle oxå ha legat på luren för att boka seglora egentligen, men vi var ju tvungna att ta kapellet vid karlberg så det blev ju så istället. Sen avbokade jag cedergrenska tornet innan vi åkte till rumäninen. Så nu finns inga andra alternativ kvar utan nu är det karlberg som gäller.

Angående disskusionen om tiara, slöja osv så kommer jag att ha en halvuppsättning med löshår, blandat tvinnat/flätat och lockar, våfflat, plattat (lite etno) ingen slöja men en vackar tiara.

Fotograf har jag prel. bokat mia på http://www. brollopsfoto. net/
    men jag har oxå en annan som jag funderar på, har pratat med honom och skall åka till hans studio och kolla på bilder. Båda är gasnka dyra det landar på 7000:- och sen har den sista fotografen erbjutit sig att fota reportage bilder 2X36 för 1800:- Dyrt men å andra sidan är det ju bilderna som håller minnet vid liv i många många år efter...

Tårtprovniong låter gott! Men vi ska ju inte ha tårta så jag hoppar.

KrAm

• Soon to be

Hej på er!

Länge sedan jag skrev något, men jag läser alla era intressanta inlägg med jämna mellanrum...

Ville bara skriva av mig i glädjen! VI HAR BOKAT LOKAL! Äntligen lyckats hitta vad vi ville ha! Ett otroligt charmigt gammalt stall som är nyrenoverat. Trägolv, öppet upp i nock med synliga bjälkar. Man fick hålla på hur länge som helst (det är ju åkrar runt omkring, så man ska spela bra högt om man ska störa någon!). Uppbyggd scen för bandet! Det var helt OK at fixa både alkhohol och maten själv vilket var ett av våra önskemål. Och det hela kostade bara 2000 kronor!!! Herregud är inte det jätte-billigt, eller är det jag som inte har koll på vad lokaler brukar kosta?

Får lokalen redan dagen innan så att vi kan dekorera.

En fråga: Vad ska ni ha för champange till brudpar/välkomst-skål?

• Midvintertös

Lovkitten: Skönt att du mår bättre. Min sambo fick amöba när vi var i Thailand han mådde inge vidare då.

Soon to bee: Grattis va kul!
    Gifter mig i vinter så vi kommer bjuda på varm choklad med conjac.

• Jeppson

Halloj Tjejs!

Lovekitten: Välkommen tillbaka!! Läbbigt med amöba, har en kompis som fick det också. Isch. Men de är ju tack och lov lätta att ta död på. :) Min operation går av stapeln måndag morgon. Imorrn ska jag diskutera (?) operationsvariant med läkaren utifrån bilderna från magnetröntgen (ni vet sånt där rör man åker in i som man ser på TV), och på fredag är det narkos-information.
    Efter operationen blir jag hemma en vecka, så jag kommer väl att bo framför datorn. :)

Tårtprovning låter kul (och gott!!) men vi har tänkt be en vän fixa tårtan, så det kanske är lite overkill med Chokladfabriken. Fast å andra sidan kan man ju få en massa fyllningstips. Tjaa, jag får se! :)

Träff hos LK 10/9 är i alla fall bokat i kalendern!!

Les Blondes är helt nyöppnade så jag har bara varit där två gånger, men intrycket från de gångerna är helt suveränt. Har dock inte jämfört priserna med nåt annat ställe, så jag vet inte alls hur de ligger vad gäller bruduppsättningar och sånt...

Och det där fröet; det var nog bara en äppelkärna. :D Vi kör på med planeringen som vanligt, men ekonomin säger att vi kanske bör vänta lite ändå. Men vi har ju ett tag på oss att bestämma oss och känna efter. :)

Tilde:
    Ska vi boka ett nytt datum för vår tygkollar-runda...?

MinPrins:
    Har du knäppa grannar som beter sig illa mot barn eller så?? Ring anonymt, det vet jag dem som gjort.

• Paulaa

Lovekitten va härligt att du mår bättre men .. LÄSKIGT med en jäkla amöba!
    i allafall jag kan nästan till 100% den 10/9.
    jepsson, lycka till på operationen det kommer säkert gå jättebra
    vad hände till slut med lokalbytet, ska ni ändå ha kvar skärholmen eller har ni hittat nåt annat?

• Tilde-76

Hej alla wedding-babes!

Lovekitten: Låt himla läskigt med amöba. Hoppas du mår bättre snart. Vet inte om du sett det men jag kan tyvärr inte den 10 hemma hos dig. Ska iväg till Finland och kicka boll! Det är en årlig turnering så jag kan inte missa det tyvärr.

MinPrins: vilken romantiker du har hittat :) Jag är nöjd om min älskling kommer hem med blommor någon gång :)

Jeppson: Lycka till med operationen! Vi kan väl avvakta med att bestämma något inför tygtittande. Jag har extremt mycket den närmaste tiden. Borta varenda kväll nästa vecka. Men vi har ju tid på oss som tur är

• Tilde-76

Midvintertös: Hur tog din arbetsgivare ditt beslut? Har du bestämt dig för vad du ska göra - blir det öppna eget? Himla spännande.

Jag måste verkligen bort härifrån och hoppas verkligen på de två jobb jag har på gång. Har varit på första intervju så jag hoppas jag går vidare... håll tummarna :)

• Midvintertös

Tilde: Mina arbetsgivar tog det faktiskt jätte bra, mycket bättre en jag kunde tänka mig. De tyckte det var tråkigt att jag skulle lämna dem men förstod, de vart oxå tacksamma att jag sa till nu innan jag började söka så det oxå fick en chans att hitta en ersättare. De ska t om hjälpa mig så gott de kan med en ny tjänst.

Jag hade ett jätte bra samtal med min sambo. Hur vi såg på framtiden och med barn och allt. Vi kom fram till att vi ska ha barn först sedan fram mot 35 ska jag starta eget. Jag hade oxå ett bra samtal med min fd chef och vän i måndags morse, hon tyckte oxå mitt beslut var bra, speciellt om jag vill satsa på firman. Hon mena på att om jag bygger upp något för att sedan hyra in någon när jag ska vara mamma ledig, och den personen har en helt annan syn på hur saker ska skötas.

Så nu ska jag böjra söka arbete, vart jag ska har jag ingen aning. Det ska ju vara något bra som för mig framåt. Kan inte stanna där jag är idag.

Vad var det för tjänst du hade nu?
    Du kan ju mail mig om du vill eller på msn : heleneakin@hotmail.com

• Midvintertös

Tilde: söker du mig igen, råkade trycka nej. *ler*

• Tilde-76

Hej Midvinter: har mailat dig nu så vi inte blandar in en massa tråkigt jobb-snack på BT-tråden

Svar på tråden SÖKES: Tilde -76, Paulaa, Jepsson, Lovekitten och MinPrins!!