• AALF

SÖKES: Tilde -76, Paulaa, Jepsson, Lovekitten och MinPrins!!

Jag har försökt att starta en ny tråd för oss eftersom vi redan setts och pratats vid, men lyckas oavsett när jag specificerar i meddelande raden endast era namn, få en massa andra inlägg.

Detta för att slippa gå igenom allt vi redan pratat om....

Så tjejer, vad sägs är det inte dags med en ny tråd?

Kramis / AALF

• Svar på tråden SÖKES: Tilde -76, Paulaa, Jepsson, Lovekitten och MinPrins!!
  • AALF

MinPrins,

Jag har kikat runt endel på nätet, här på BT, och läst en massa rekommendationer och kommentarer och fastnade för Jannis. Vill man ha hanns fina bil så lägger han bara på 700:- så kör han er runt också. Han är otroligt lättsam och oerhört trevlig. Jag har läst allt från ros till ris om honom men vi tog beslutet att det var perfekt för våra önskemål.

• L i

MinPrins,

Jag är rädd att BT snart tycker att det här är reklam, så du kan väl fråga Jeppson (för ni har väl privat kontakt?) istället ...

• MinPrins

AALF, ja jag har också läst både positiva och negativa saker om honom. Ska kanske ta och ringa honom?! Tack!

Li, du kanske vill maila informationen om sömmerskan till mig, vore snällt!! ulrikahelena@hotmail.com
    Tack på förhand!

Tjejer: man ska ju ha ngt nytt, ngt gammalt...osv, vad ska ni ha får blått på er?? Det vanligaste är väl ett blått strumpeband, eller?

• AALF

MinPrins,
    Jag har köpt ett blått strumpeband.... jag kunde inte komma på något annat. Kanske en hårpin, med blå stenar eller andra smycken.

Vad gäller "something old, something new, something borrowed, something blue (and a penny in your shoe)" så ser mitt upplägg ut som följer:
    -Gammalt= Ett antikt pärlhalsband
    -Nytt= Klänningen
    -Lånat= Brudkronan från kyrkan
    -Blått= Strumpebandet

Vad gäller Jannis, har jag bara sett en enda tjej, som återkommer i fler trådar med negativa kommentarer om Jannis, men det är bara hennes jag har sett.

• L i

Om Jannis: Jag har en del fotografbekanta och de säger att hans bilder (de som han visar på hemsidan)är väldigt varierande, dom tror att han helt enkelt blir säkrare med tiden och att bilderna därför blir "bättre och bättre". Den kritik de framför är att de säger att de tycker att han har lite konstiga kompositioner, att tyngdpunkten/fokus i bilden rätt ofta ligger "fel". Sen har jag också hört någon säga att han har rätt dålig upplösning/bildkvalitet på de digitala bilderna, men det kan ju vara helt medvetet från hans sida.

• Jeppson

Halloj tjejer!

MinPrins: Logga in på MSN så får du lite mer info om sömmerskan. :) Li och Midvintertös har gett mig en massa info så nu har även jag kontaktat henne för att sy upp min kjol.

Jag kommer varken ha något gammalt (om inte ett 1år gammalt liv räknas ;) ), eller något blått. Kanske är skorna blå i och för sig...? Klänningen är ju ny, så det ska väl vara det. Något lånat... hmmm... löshåret & nålarna från frissan! :D

AALF: Hur ser kronan ut?

Har i alla fall äntligen beställt min efterlängtade digitalkamera, så snart kan jag ta lite bilder och skicka, så kan den som vill få se klänningslivet.

• AALF

Jeppson,

Tyresö Kyrka hade två kronor för utlåning, en lite mindre och "nättare" och en större och lite tyngre. Bilden jag så var en fotostatkopia och inte alls bra. Jag tänkte åka ut till kyrkan på Måndag och titta på den och ta lite bilder med digitalkameran. Då visar jag dem gärna

Kul att det ordnade sig med din tjol!

• Marisha-69

Hej Tjejer

Hur blir det med träff?
    Blir det en pappersträff nästa fredag den 20/8 ?
    Hoppas ni alla har haft bra semestrar och att vi ses snart!

• Jeppson

Tjejer, nu drar jag ut i skärgården!
    Min Prins - vi får höras på måndag eller nåt angående sömmerskan.

Ha en trevlig helg!!

• Paulaa

värst va flitiga ni har varit här idag ;)

Aalf, det var tråkigt att man inte kan få provsmaka maten, vi är ju oxå intresserade av hennes catering, men jag ville oxå egentligen provsmaka,vi får väl se hur det blir . men va kul att det går framåt för er! du måste berätta om brudkronan eller visa foton när du har varit där ! aalf jag vet att jag frågat en gång men vet inte om du har svarat orkar inte leta i tråden ;) men tyresö kyrka den får man boka tidigast ett helt år innan det är dags eller hur? de har inte släppt septembertiderna ännu är det jag vill komma till !eller?
    föresten, en till sak gemensamt, vi är oxå inne på jannis hahah vilket sammanträffande,. han har fina bilder de jag har sett.

minprins! kul att se dej här inne, hur går det för er, vad hände med alla lokaler ni hade bokat, har ni bestämt er??
    vi har inte kommit fram till nånting med kyrkan ännu men jag ska försöka ta mej i kragen snart!

Tilde förresten, jag glömde kommentera att jag tycker det är jätteroligt att din mamma ska sy din klänning , vad fint!

Svar på tråden SÖKES: Tilde -76, Paulaa, Jepsson, Lovekitten och MinPrins!!