• AALF

SÖKES: Tilde -76, Paulaa, Jepsson, Lovekitten och MinPrins!!

Jag har försökt att starta en ny tråd för oss eftersom vi redan setts och pratats vid, men lyckas oavsett när jag specificerar i meddelande raden endast era namn, få en massa andra inlägg.

Detta för att slippa gå igenom allt vi redan pratat om....

Så tjejer, vad sägs är det inte dags med en ny tråd?

Kramis / AALF

• Svar på tråden SÖKES: Tilde -76, Paulaa, Jepsson, Lovekitten och MinPrins!!
  • L i

Jeppson: Hon har sagt till mig att thaisiden+foder blir så tjockt att man kan ha vad som helst under, även spetsar och så. Fast jag vet ju inte hur dit liv är förstås...

Jag delar gärna med mig om priser etc, men det kanske vi ska ta privat isf? Maila mig på
    www.taskigfantasi@hotmail.com

om du vill, så får du min mer "riktiga" adress sedan.

• L i

Det ska ju inte vara www. så klart! Bara det andra!

• Jeppson

Li, jag bjöd in dig till MSN. Använder du det?

• L i

Jeppson: Om du menar messenger så har jag det, men ser ingen inbjudan. Om det är till någon "grupp" så har jag aldrig använt det på msn, så då får du isf förklara var jag hittar min inbjudan.

• Midvintertös

Jeppson: Carro har sagt att det kommer att gå åt ca 6m tyg till hela min klänning med släp. Så din kjol utan släp, kanske en 3-4m.

• Jeppson

Li:
    Nej inga grupper, bara att jag bett att få bli tillagd som din kontakt. Har fått ett sånt från dig nu, så nu borde vi kunna snacka. :)

Midvintertös:
    Det låter ju bra! Inte så fasligt dyrt då ju. Fast sen tillkommer ju underkjol, resår och tråd och sånt. Jag vet ingenting om vad som behövs...

• AALF

Godmorgon,

Nu har jag bokat den vackra brudkronan från Tyresö Kyrka till vår vigsel

Jag håller förtillfället på att boka fotografen, ska bara få klartecken på vart vi skall sätta in depositionen.

Så kul när de stora bitarna börjar falla på plats, som kyrkan, lokalen och fotografen.

Hur går det för er andra?

• MinPrins

Hej tjejer!!

Vi har också planerat att önska oss saker i både julklapp och födelsedagspresent till bröllopet, bl.a ska vi önska oss presentkort, frimärken (så vi kan skicka inbjudningarna)mm Även vi kommer att göra inköp under året, för att sprida ut utgifterna, som sagt är man ju inte alltför duktig på att spara...

Li ocg Midvintertös: vem är det ni syr upp era klänningar hos???? Är hon duktig, dyr osv? Hur får man kontakt med henne??

Jeppson:skönt att det gick bra hos läkaren och att du fick tid för operation så snabbt! KUL också att du hittat ett så snyggt liv:grattis!!

AALF: OJ vad mycket ni redan inhandlat! Vilken fotograf har ni valt???? Vad kommer fotografen att kosta er? Varför ville tjejen på cateringfirman inte att ni skulle provsmaka?? Verkar ju konstigt! Förstår om ni blir tveksamma då!

CoolJen:KUL att du är tillbaka! Synd om ni behöver vänta med bröllopet, hoppas det löser sig!

Tilde-76:LYX att ha en mamma som kan sy!!! Det önskar jag att jag också hade! Jag sydde en del själv förut, bl.a medeltidsklänningar eftersom jag åkte en del på Medeltidsveckan på Gotland och spelade i ett band som spelade medeltidsmusik och satte upp små pjäser...tänk vad mycket tokigt man gjort i livet Men jag skulle inte våga mig på att sy min egen bröllopsklänning!

Paulaa: hur går det med letandet efter lokal och kyrka? Har ni bestämt er? Och hur skulle ni göra, skulle ni gå med i svenska kyrkan?

Nu måste jag jobba lite också...

• AALF

MinPrins,

Vi tycker också det är himla skumt det där med nekandet till provsmakning. Vi tänkte tala om det för henne och att vi därför ser oss om efter adra möjligheter så kanske hon inser den intäckt hon kommer att förlora på en sån "skit sak".

Vår fotograf tar 2000:- för 30 kort i ett album så vi planerar att ta antingen innan eller efter vigseln, alltså våra porträttkort. Till festen tycker vi bara det är kul med lite "levande" bilder, så det låter vi gästerna ta. I kyrkan anser vi inte att bilderna blir så fina och kanske tar en kollega till mig som filmar istället, alt. också talen under middagen. Tackkorten tänkte vi göra själva. Bara kopierar upp favoritkortet och köper vanliga enkla beige/gammeldags färgade färdiga kort i pappershandeln.

• MinPrins

Hej igen AALF:

jag tycker ni gör rätt i att meddela catering-tjejen att ni tycker det är underligt att ni inte kan få provsmaka och att ni därför ser er om efter en annan, då är det ju som sagt upp till henne om hon vill missa er beställning eller inte!
    Vilket bra pris för fotografen!! Får man fråga vilken det är?? Vi försöker också få tag på en bra fotograf. Håller med om att det är trevligare med mer levande kort under festen så vi ska också låta gästerna själva fotografera, plus att det nog blir farligt dyrt att ha en fotograf under middagen också!! Tack-korten ska vi nog också göra själva, känns som att det blir mer personligt då också och så sparar man ju pengar

Svar på tråden SÖKES: Tilde -76, Paulaa, Jepsson, Lovekitten och MinPrins!!