Jeppson, förtår om du vill skjuta på det med tanke på vad som KANSKE har hänt, håller tummarna att det blir som du vill! Grunewaldvillan är jättemysig tyckte vi, stora ateljen där man sitter gick i vitgrå färgskala tror jag, kändes ljust och härligt, inte bygdegård. därnere fanns ett rum där man dricker brudkålen om det är dåligt väder, kanske kan man vigas där också? Kaffet dricks två trappor upp i fina salonger med gamla svenska möbler. högst upp finns ett torn med underbar utsikt över vattnet. villan ligger precis vid grand hotell saltsjöbaden (där man kan ha bröllopsnatt...) som ligger i hotellviken, alltså massor med bryggor!
det var fyrkantiga bord,så man sitter i E antar jag. Finns trädgård också tror jag men den såg vi inte. enda nackdelen är att den ligger i ett bostadsområde så festen måste sluta 1 och alla ute 2. men vi börjar tidigt (vigsel kl 14 så vi tror att vi är där ca 16) så vi hinner festa! det är också relativt dyrt, tror det är 200 per person för lokal, porslin städning. och så betalar vi 1500 extra för att få ha lokalen fredagen innan för att duka och fixa. men vi hoppas att det kommer vara värt det, den kändes som `´vi´`. vi tittade på grand hotell också, men det var för tjusigt och dyrt. folk som jag känner som varit på fest på grunewaldvillan har alla sagt att det var ubnderbart, möjligen lite varmt för det är en atlje med stora fönster-lite växthuseffekt... hoppas detta hjälper och jag inte glömt nåt. det bästa är att åka dit och titta, ring dem, de är jättetrevliga. Saltsjöbaden är härligt som en liten utflykt i allafall, ni kan kanske ta ett dopp i havet i samband med visningen! lycka till med allt!