• AALF

SÖKES: Tilde -76, Paulaa, Jepsson, Lovekitten och MinPrins!!

Jag har försökt att starta en ny tråd för oss eftersom vi redan setts och pratats vid, men lyckas oavsett när jag specificerar i meddelande raden endast era namn, få en massa andra inlägg.

Detta för att slippa gå igenom allt vi redan pratat om....

Så tjejer, vad sägs är det inte dags med en ny tråd?

Kramis / AALF

• Svar på tråden SÖKES: Tilde -76, Paulaa, Jepsson, Lovekitten och MinPrins!!
  • Jeppson

AALF: Har du möjlighet att maila mig några bilder på Tyresö Bygdegård?

Paulaa: Var HELA augusti fullbokat när ni kollade där, eller just ert datum?

CoolJen: Vi tar nog och bokar en större lokal om det går. Kollar för tillfället upp Tyresö - möjligen får vi byta datum, men va gör väl det. :)

• Tilde-76

Hej tjejer!

Har svårt att hålla mig borta från BT på semestern så nu sitter jag här igen. I morgon åker vi tillbaka till stockholm och sen börjar jag jobba på måndag :(

Jeppson: Förstår att det är ett hemskt dilemma och det är jättesvårt att råda när man inte känner personerna. Det bästa är ju som du tänkt att kolla med din pappa vad han tycker. Jag har själv kollat av med mina föräldrar om vissa tveksamma fall och har de tyckt som jag har vi såklart gått på den linjen. Det du säger att de är snälla men att de kanske tycker att ni har ett annorlunda bröllop och fest... det tycker inte jag ni ska se som ert problem. De har ingen rätt att tacka ja till ert bröllop och sen gå tid och predika vad de anser är rätt och fel. Då bör de tacka ja från början om det ev är något med er cermoni och fest som strider mot vad de tycker. Iaf min åskikt. Dessutom är det väl tveksamt att de skulle göra något väsen av sig eller?? Men om man får välja så tar man hellre nära vänner än långväga släktingar....

Har någon av er tjejer märkt hur gärna folk vill träffas sen ni berättade att ni ska gifta er? Vill folk försäkra sig om att bli bjudna eller är man bara nojig?

• Tilde-76

Glömde berätta något hemskt som hände idag...

Igår åkte vi iväg för att kika på 3 olika kyrkor i området nära där vi ska ha festen. Den vi var mest nyfiken på var tyvärr låst och innan vi var tillbaka i stan så hade pastorsexpeditionen stängt. Så idag körde vi till exp. och tänkte höra om kyrkan var öppen idag eller om vi kunde få låna en nyckel. Vi stod där länge och de var väldigt hjälpsamma och medans den ena ringde runt efter folk stod en av dem och började fråga när vi tänkt gifta oss. 2 juli 2005 sa vi och då sa hon att det var ett bröllop inbokat i en av kyrkorna vi tittat på (men som vi valt bort som tur var..) Sen frågade hon var vi tänkt ha festen. När vi sa det så sa hon att det hade de tänkt oxå....AHHHH och de var ett sällskap på 90-100 pers. Hon sa inte vilka det var men vi fattade ju att det troligtvis blivit dubbelbokat. Ringde direkt men då var de inte på plats och ska återkomma i morgon. Mardröm men det får de lösa...

Himla arg kan jag lova!

• Marisha-69

Tilde-76:
    Visst är det för jävligt!!!
    Vi blev också dubbelbokade på vårt 1:a handsval och fick boka annat
    Men det ordnar sig nog.

Jeppson:
    Vi är 80 personer på vår inbjudningslista trots att vi egentligen bara har råd med 60 st, och detta bara för att vi helt enkelt inte KAN plocka bort en del fastän vi gärna skulle vilja.
    Surt sa räven

• Paulaa

Hej brudar!
    Nu e vi oxå tillbaks från semestern o jag var såklart tvungen att dyka in här på BT ;) på en gång..
    hoppas ni har haft det bra allihopa .
    Jeppson, ska ni byta lokal? vad har hänt=?
    ang tyresö B-gård är HELA augusti bokad men man kan ställa sej på reservlistan fast det e ju itne så kul att behöva vara beroende av några andra personer..
    det där med att bjuda eller inte bjuda är ett stort dilemma.. jag vet inte själv vad jag hade gjort, jag har oxå ett par som jag inte vet va jag ska göra med..
    men om du vill undvika ledsna o besvikna släktingar så kanske du ska bjuda dem.. det e ju lättare sagt än gjort att bjud bara de du vill. det e ju eran dag. det e himla svårt att ta bort någon utan att få dåligt samvete... :(
    lovekitten va kul att du har hittat klänning!!
    ja brudar när blev nästa träff till slut, har ni besätmt någon dag?

• Jeppson

CoolJen:
    Fick för mig att ni var i Mexico av nån anledning. :) Vi ska dit nu i oktober (om inte gallstensoperation helt plötsligt skulle dyka upp precis då), till La Pas (västkusten, Baja California) i 3 veckor tillsammans med min syrra och hennes kille. Ska bli SÅ skönt! Vi har inte fått knappt en gnutta sol på hela semestern så jag riktigt längtar. Blir mest dykning. Ska bo här första veckan: www.clubcantamar.com/english/index.htm (klicka på Condos). De är inriktade på dykning så det blir nog mycket sånt. :D

Ni har alla såklart rätt. Visst ska man bjuda dem man VILL på sitt bröllop. Fast vi har nog trots allt beslutat att försöka hitta en större lokal så att vi får plats med allihop, både morbröder och fastrar. Tyresö hade varit perfekt, men såvida det inte finns något ledigt datum i juli då, så får det nog bli något annat. :( Har även mailat ett ställe som heter Asknäs. Någon som hört talas om det?

Tilde:
    Håller tummarna för dig! Har ni bara bestämt datumet muntligt?
    Ring och spela dum; ställ någon annan fråga och nästla in en kommentar om ert datum så att de dubbelkollar. :D

Tjejer, nu har jag våra inbjudningar klara, så jag behöver inte gå med till Matton. Men om ni ska vidare efter det så kommer jag gärna efter!! Säg bara tid och plats!
    Det blev 1/2 A4 vikt på mitten. Först omslaget är i vitt hamrat papper med en liten "logga" av våra namn på i lavendelblått. Innanför det ett transparent lavendelblått papper. Innanför det hamrat vitt papper igen och text på 4 sidor (inbjudan, karta, lysning och OSA). All text är i samma lavendelblå färg och fonten English111 som är lagom snirklig. Alltihop är ihopbundet i ryggen med en tvinnad tråd i lavendel och silver. Blev faktiskt jättefint!
    Nu håller jag på och gör små askar som ska stå på varje gästs plats och som ska innehålla choklad eller annat godis. Har gjort egna mallar och skriver ut dem på tjock vit skyltkartong. Locket får sedan ett lavendelfärgat band med rosett (som på ett vanligt paket), men att det går att öppna utan att knyta upp bandet liksom. Blir också fint!

Kan tillägga att jag inte jobbar den här veckan heller. *fniss*

• Paulaa

Jepsson, har du bild på dina inbjudningar? de låter jättefina!
    jag kan oxå den 20.e augusti om ni ska titta på papper.
    nej nu ska jag till tvättstugan, rooligt va!
    jag är oxå ledig denna vecka, skönt som attan!

• Jeppson

Paulaa, inga bilder tyvärr, men om du ger mig din emailadress så kan jag skicka Word-filerna till dig?

Usch, skulle också behöva tvätta, men orkar inte. Tror jag tar med mig en god bok ut i solen istället. :D

• Paulaa

Jepsson, gärna ! Paula_xandrea@hotmail.com
    hur var det nu hade du skapat en grupp i MSN? i sånt fall får du gärna bjuda in mig dit oxå.
    förresten det där stället i mexico låter verkligen kanon,och hotellet ser mysigt ut. hur länge ska ni vara där?
    nu har vi thailand som nästa resmål men det e inte förrän i februrari så det e ju ett tag kvaaaar. (fast å andra sidan landade vi igår kväll bara från malaga ;) )

Tilde: vilken mardröm om ni har blivit dubbelbokade!!! men du måste ju få veta på en gång så fråga så snart du kan.

• Jeppson

Nu har jag dels skickat mail till dig Paulaa med inbjudningarna, och även bjudit in dig till Augusti 2005-gruppen.

Du går in på groups.msn.com/Augusti2005/, klickar på Meddelanden och Ny Diskussion om du vill skriva dit nåt.

Alternativt är att gå in på Chat-rum så kan man föra en liten chatdiskussion.

Man kan även dela med sig av filer, bilder och länkar.

Svar på tråden SÖKES: Tilde -76, Paulaa, Jepsson, Lovekitten och MinPrins!!