CoolJen:
Fick för mig att ni var i Mexico av nån anledning. :) Vi ska dit nu i oktober (om inte gallstensoperation helt plötsligt skulle dyka upp precis då), till La Pas (västkusten, Baja California) i 3 veckor tillsammans med min syrra och hennes kille. Ska bli SÅ skönt! Vi har inte fått knappt en gnutta sol på hela semestern så jag riktigt längtar. Blir mest dykning. Ska bo här första veckan: www.clubcantamar.com/english/index.htm (klicka på Condos). De är inriktade på dykning så det blir nog mycket sånt. :D
Ni har alla såklart rätt. Visst ska man bjuda dem man VILL på sitt bröllop. Fast vi har nog trots allt beslutat att försöka hitta en större lokal så att vi får plats med allihop, både morbröder och fastrar. Tyresö hade varit perfekt, men såvida det inte finns något ledigt datum i juli då, så får det nog bli något annat. :( Har även mailat ett ställe som heter Asknäs. Någon som hört talas om det?
Tilde:
Håller tummarna för dig! Har ni bara bestämt datumet muntligt?
Ring och spela dum; ställ någon annan fråga och nästla in en kommentar om ert datum så att de dubbelkollar. :D
Tjejer, nu har jag våra inbjudningar klara, så jag behöver inte gå med till Matton. Men om ni ska vidare efter det så kommer jag gärna efter!! Säg bara tid och plats!
Det blev 1/2 A4 vikt på mitten. Först omslaget är i vitt hamrat papper med en liten "logga" av våra namn på i lavendelblått. Innanför det ett transparent lavendelblått papper. Innanför det hamrat vitt papper igen och text på 4 sidor (inbjudan, karta, lysning och OSA). All text är i samma lavendelblå färg och fonten English111 som är lagom snirklig. Alltihop är ihopbundet i ryggen med en tvinnad tråd i lavendel och silver. Blev faktiskt jättefint!
Nu håller jag på och gör små askar som ska stå på varje gästs plats och som ska innehålla choklad eller annat godis. Har gjort egna mallar och skriver ut dem på tjock vit skyltkartong. Locket får sedan ett lavendelfärgat band med rosett (som på ett vanligt paket), men att det går att öppna utan att knyta upp bandet liksom. Blir också fint!
Kan tillägga att jag inte jobbar den här veckan heller. *fniss*