• AALF

SÖKES: Tilde -76, Paulaa, Jepsson, Lovekitten och MinPrins!!

Jag har försökt att starta en ny tråd för oss eftersom vi redan setts och pratats vid, men lyckas oavsett när jag specificerar i meddelande raden endast era namn, få en massa andra inlägg.

Detta för att slippa gå igenom allt vi redan pratat om....

Så tjejer, vad sägs är det inte dags med en ny tråd?

Kramis / AALF

• Svar på tråden SÖKES: Tilde -76, Paulaa, Jepsson, Lovekitten och MinPrins!!
  • Jeppson

Lovekitten:
    Förstår precis hur du känner, man vill ju så gärna köpa den där perfekta klänningen, men jag håller nog med Devoted; kolla om du kan hitta en 38a någonstans (kanske t.o.m en 36:a??) och prova den, och beställ den i så fall från USa för mindre än halva priset.

MinPrins:
    Vi har också köpt en stämpel från Panduro, men vet inte riktigt hur vi ska använda den än. Vi har frångått vår ursprungliga idé kring inbjudningskort; nu är det bara 4 sidor vitt knöggigt papper med den lilablå texten på, plus en extra "omslagssida" där vi bara ska ha våra namn. Till det ett lilablått eller silverfärgat band. Enkelt och snyggt.

Har ni kommit fram till nåt nytt träffdatum? Har sett både 13/8, 20/8 och början på September. Om jag listar lite fredagsdatum så kan ni ju se när ni kan:

20/8
    27/8
    3/9
    10/9

Eller är det någon som föredrar någon annan veckodag?

Ja, visst är vädret skit! Man blir alldeles deprimerad Ingen idé att ha semester ju. Enda glädjen är att vi nu sitter och planerar vår Mexico-resa i oktober/november. Vi ska till Baja Carlifornia (dvs västkusten), som ska ha fantastiskt dykvatten! :)

Jag har förresten hittat ett jättefint halsband!! Av lite grövre silvertråd har designern gjort 4-5cm's blommor fram i "hasgropen" och sen lite mindre blommor ju längre bak i nacken man kommer. Har tyvärr inte hittat någon bild på det, men det finns att beskåda i fönstret på ett galleri på kullen på Hornsgatan (Maria Kyrka). :D Dessvärre kostar det nästan 2000. :( Får kanske önska mig det i 30-årspresent om det fortfarande finns kvar då...

En lite annan fråga; hur gör ni med pengar (de av er som inte får nåt av föräldrarna)? Har ni börjat spara en slant i månaden eller så? Eller har ni redan ett sparkonto? Kommer ni vara barskrapade efter denna händelse?
    Jag har så himla mycket jag vill köpa (halsbandet, caketoppern, kamera med vattenhus, klänningen osv) att jag helt enkelt inte KAN börja spara. Än.

AALF:
    Hur knäpp är man om man ber någon av dina amerikanska vänner att beställa ett par saker till mig (eller rättare sagt jag beställer till deras adress), och de sen skickar det till Sverige (mot betalning såklart)...? Är det möjligt eller ens tänkbart? Vill SÅ gärna ha den där caketoppern. Och kamera är också billigare i Staterna. :D

• Marisha-69

lovekitten:
    Pruta om du kan.
    Du har ju tid och din budget låg väl inte på 7000:- när det gällde klänningen?!
    Om du beställer den på bridesave.com
    så kostar klänningen (helt ny) 4815:- om dollarn står i 7.50:- och om du vill ha schalen och väskan till så kostar klänningen 5228:- och så får du lägga till 400-600:- i frakt och om du har otur så även skatt.
    Alltså knappt 6000:- för en helt ny klänning inklusive schalen och väskan som hör till om du slippet skatt och kanske 6500:- om du får skatta den (förhoppningsvis inte)
    Tänk efter en stund och använd de här argumenten om du ska pruta lite.
    Kram.

• Marisha-69

Jag håller på den 20:e augusti.
    Tilde-76 kunde då med och vi har lite löst pratat om att gå till Matton då.
    Kan det vara något?

• Soon to be

Hej på er!

Vilken fantastisk tur att man har BT när vädret är så här på semestern. Jag blir snart tokig! Min M2B och jag har precis köpt nytt hus och har lagt upp en budget för alla nya möbler mm som vi ska införskaffa. Idag när vi vaknade till ännu en regnig dag funderar vi på att ta möblerna längre fram och sticka söderöver för pengarna i stället. Vi bestämde att vi ger det en vecka, sen skiter vi i alltihop och kör till Nice.

Mamma tycker naturligtvis att detta är mycket huvudlöst, men jag fasar för min psykiska hälsa, ju!

Så Jeppson:
    Vad gäller bröllopspengar (vi står för bröllopet själv) så har vi inte börjat lägga undan något. Husköpet kom emellan, men tanken är att vi ska spara lite varje månad alternativt spria ut inköpen mera.

Jag börjar väl svagt inse att budgeten som var tänkt från början ALDRIG kommer att hålla, så det gäller nog att ha lite diciplin. (Vilket jag har jätte-svårt för när det är så långt fram i tiden!)

Nåja, allt löser sig....Kanske man får tänka om och göra bröllopet mindre....det viktigaste för mig är att jag och mannen blir gifta, inte att bordskreationerna är dom bästa någon någonsin sett. (Fast det hade ju varit roligt förståss...)

• Paulaa

LOvekitten, jag håller med de andra tjejerna, tror itne det blir lika bra att sy in en hel storlek som att ha rätt från början.. marisha hade ju tydligen hittat en på nätet helt ny, eftersom du redan provat modellen kankse det kan vara värt att köpa den via nätet? om du vågar alltså, jag har ingen erfarenhet alls av att handla brudkläder på nätet.

jepsson jag kan nästan när som helst i augusti !
    angående pengar så har vi börjat spara efter att vi kom hem från sydamerikaresan och har beräknat att vi kommer ha fått ihop en bra slant som även kommer att räcka till thailandresan i februari. mina föräldrars penninghjälp räknar vi inte med utan de kommer som en liten bonus när det närmar sej;)

ja soon to be håller verkligen med om vädret, skit! men imorrn åker vi till solen lyckligtvis men man hoppas ju att det blir ltie bättre för stackarna som blir kvar i regnet.
    ha det bra nu tjejer jag loggar nog in udner semestern ändå (kan inte hålla mej borta !)
    kram

• lovekitten

Tack tjejer för era svar/råd.

Jag känner mig dock fortfarande jättevelig. har provat den i stl 10 på princessa i södertälje och den var bra. (dock ganska utsnörad i ryggen)Tänkte kasnke att man kunde åka dit imorgon och testa en 12(stl 40) för då vet man ju.

Jag har prutat ner hennes 17000 kr klänning som hon köpt i sverige från 9500, till 8500 å nu sist 7000:_ så jag har ju redan prutat med henne. Jag vill MAXMAX lägga 7. Då får jag väskan och sjalen/slöjan oxå. Gud alltså jag vet inte... den var så fin på mig när jag provade den. Men jag blir ju så orolig nu när jag läst era råd oxå. Tänk om den inte alls passar över bysten och inte går att sy in. HUA. Men det är väl inte så mycket mer att göra än att åka till prinsessa imorgon och prova stl 40 (om de har nån)

Jag tycker det är gasnka skönt att slippa beställa över internet. Det är ju inte riktigt lika säkert som att köpa direkt här i sverige. Visst den är ju begagnad, men en begagnad dion kostar 11 000 på princessa. JaG BliR GaLen!

Från det ena till det andra... jag tycker vi säger så här så kan förhoppningsvis de fleast vara med.

20/8 Matton (pappers träff)
    10/9 Vin och bröllopsnack hemma hos mig?

• lovekitten

Min Prins: Jag vet den stämpeln som du köpt har jag oxå kollat på den är suersöt! Men jag har hittat en till som är så gullig. kolla mitt album under övrigt.

jeppson: Mexico är underbart! Klart bästa stället jag varit på. Dock var vi på yaccatan halvön (playa del carmen tror jag det hette) Supernice! Så vackra rev att dycka och snorkla över. Och den fina sanden... en dröm.

Som svar på pengafrågan så kommer 80% av pengarna att rulla in nu under M2Bs utlandstjänst. Resten sparar vi ihop till under våren. Vi oxå att få tillbaka en del på skatten med de pengarna kommer vi att lägga på en egypten resa i november när han kommer hem så att vi riktigt får ro om varande efter dessa månader av saknad efter varandra. Vi får ju ingen sommar ihop heller.

Jag ruttnar på vädrat här hemma och bestämde mig för att förhala min semester vecka till torsdag i hop om att det vänder... men det är väl ingen risk. Men jag ser fram emot rumäninen i augusti istället... där hoppas jag att man e garanterad sol.

• Marisha-69

lovekitten.
    Dom datumen blir jättebra!

• MinPrins

Hej tjejer!!

Som sagt: SKIT-VÄDER!!!!!!!!

Matton den 20/8, och vin-kväll hos Lovekitten den 10/9 blir PERFEKT!!!!

Lovekitten, jag förstår att du tycker det här med klänningen är jobbigt! Men följ din magkänsla, åk till Princessa och prova klänningen och känn efter hur det känns. Fråga dem i butiken vad de tror om att sy in en storlek. Lycka till!

Jeppson, vi har ju sparat en tid för att få ihop en insats till en lägenhet, så vi sparar till den först och sen (förhoppningsvis snart!) börjar vi spara till bröllopet. Bidrag från föräldrarna "räknar" vi inte med längre, min pappa har under en tid jobbat ihjäl sig (eget företag) så nu blir mamma tvungen att ta tjänstledigt minst ett halvår för att hjälpa honom vilket innebär att de kommer få leva på en lön mindre än de är vana vid! Vi ska önska oss saker till bröllopet i julklapp och eftersom jag fyller år runt jul ska jag ösnka mig bröllopssaker då också. OM vi inte får ihop pengarna i tid får vi helt enkelt ta ett litet lån på resten! TRåkigt men sant.
    UNDERBART med Mexico!!! Önskar att vi också hade en resa att se fram emot, men det får bli efter bröllopet Måste ju spara som en tok

Skriver mer sen, måste rusa och klippa mig nu så man blir lite fin inför semestern

Kram så länge!

Svar på tråden SÖKES: Tilde -76, Paulaa, Jepsson, Lovekitten och MinPrins!!