• AALF

SÖKES: Tilde -76, Paulaa, Jepsson, Lovekitten och MinPrins!!

Jag har försökt att starta en ny tråd för oss eftersom vi redan setts och pratats vid, men lyckas oavsett när jag specificerar i meddelande raden endast era namn, få en massa andra inlägg.

Detta för att slippa gå igenom allt vi redan pratat om....

Så tjejer, vad sägs är det inte dags med en ny tråd?

Kramis / AALF

• Svar på tråden SÖKES: Tilde -76, Paulaa, Jepsson, Lovekitten och MinPrins!!
  • Soon to be

Marisha:
    Nej, jag ska inte "kladda" ner dom. Har nu tvinga tmig själv att lägga undan dom lång in i garderoben.

En fråga till er alla:

Jag ska ha tvådelat med "sjöjungfu-modell" Är det för mycket att ha släp på en sådan klänning. Jag vill dessutom ha slöja och handskar (nu vet jag att de flesta är helt emot handskar men jag tycker att det är snyggt och vill ha det)

Blir det för Mycket?

Ser framemot era råd och synpunkter

• Marisha-69

Soon to be:
    Om du vill ha släp på och tycker att det är snyggt så är det inte för mycket.
    Alla har olika smak så kör på din
    Det finns ju släp man kan haka av helt och ta bort efter kyrkan om man känner för det.
    Din mamma skulle ju sy så hon fixar det lätt.

• lovekitten

Jag har oxå handlat...min brudklänning! En underbar maggie sottero från prinsessa.

• Marisha-69

lovekitten:
    Va kul!!
    Vilken blev det? Hur mycket fick du ge?

• Tilde-76

Hej hopp tjejer!! Sitter nu uppe i norrland och myser. Har inte riktigt orkat mig igenom alla inlägg men kommer ihåg lite i stora drag... Den 20:e aug. blir toppen - bokar in det direkt!

Lovekitten: Blev det Dion och vad fick du ge till slut??

Själv har jag pysslat lite i regnet när jag inte haft tillgång till nätet undrer semestern. Har klistrat in lite bilder på klänningar etc som jag gillar från alla mina 20-tal bröllopstidningar. Tog emot att klippa sönder dem men orkar inte bläddra igenom alla hela tiden så jag har gjort lite som du Jeppson.. samlat det på ett ställe.

Har tittat på tyger och mönster med mamma nu och känner mig rätt lugn nu faktiskt. Finns massa mönster som vi kan ta det bästa från, dvs vi kombinerar som vi vill ha det... mamma tycker det är superkul så det känns bra. Kommer nog inte vara helt lätt att ha med mig att göra i det här sy-projektet. Har bestämt mig för att ta med lillasyster och tärna på klänningsprovning här i augusti för att spika modell. Sen kan vi köpa mönster och tyg och sätta igång projektet.

Soon to be,
    jag ska oxå ha handskar. Tycker det är supersnyggt till axelbandslösa klänningar. Jag har tänkt mig sådana som är fingerlösa tycker det är snyggast. Mamma får sy dem oxå. Sen får jag se med slöja. Om jag förstår din klänning rätt (sjöjungfru stuk) så är den rätt snäv eller hur? Passar inte min figur tyvärr för jag tycker det kan vara superläckert med snäv över höfterna och sen går den ut vid släpet. Har sett bilder där man sen har slöjan lång (så den blir släpet och inte lägger det på klänningen) Himla läckert faktiskt.

MinPrins: Hur går det med lokalbokningarna? Har ni bestämt er för Ulriksdal än?

Jaja.. allt från denna gången.. ska semestera vidare - bara en vecka kvar :(
    Har fått en del sol här uppe och en fruktansvärd golf-bränna. Borde varva golfrundorna med lite strand men men...

Ha det bra så hörs vi mer!

• Bröllopstokiig

Halloj, brudar!
    En annan är nu tillbaks från semestern; 4 veckors regnande, varav 2 dagar på Kalmar lasarett för gallsten. Kul nästan jämt. Jag har inte opererats än, men det kommer väl snart. Väldigt snart hoppas jag så jag inte missar Mexico-resan! Det värsta är att "anfallen" inte kommer sig av att jag äter något specifikt, utan de bara kommer - jag kan alltså inte förebygga dem genom att hoppa över äpple, ägg, fet mat etc. :(
    Ett annat symptom som kommer av de dåliga levervärden man får på köpet är ett konstant illamående. *suck* Nåja, ville bara skriva av mig och få lite sympati. :D

Eftersom jag låg på akuten, missade jag resan till min mamma, så AALF; jag har inte hittat något alls än, men gör ett nytt försök att åka dit nästa fredag. :)

Soon to be: Sjöjungfrumodell är jättefint!! Tyvärr har jag nog inte formerna för en sån, men annars är det urläckert tycker jag! Har du någon bild??

Vad gäller släp, handskar och slöja; själv känner jag att en enklare klänning kräver enklare arrangemang, så ett *litet* släp som inte är så långt och brett funkar säkert. Slöja borde ju gå, men kanske inte en som är bamsestor och går ner till marken. :) Handskar har jag ingen åsikt om, då jag själv inte tittat på handskar (inte hunnit dit än).
    (Såg precis Tildes inlägg om slöjan: hon har helt klart en poäng! Svårt det där... :) )

Midvintertös:
    Jag dyker! :D Det är bland det absolut bästa som finns att viktlös sväva runt i en helt fantastisk värld!! Har också bara OW-cert, men tog det i Sverige (4 grader kallt - brrrr!), och har gått ner på 30 meter + sedan dess, så det känns som om det räcker. :D . A-cert har som för Soon to be helt enkelt inte blivit av.
    Dyker du?

Lovekitten:
    Va kul!!! GE OSS BILDER!!!! :D

20 augusti ser ut att funka!! :)

• Jeppson

Tjejer, jag har ett dilemma:

Jag har ju tidigare berättat om min religiösa faster med make (de är mormoner) och att jag helst inte ser att de kommer på bröllopet mest för att jag inte har så mycket kontakt med dem, samt att deras inställning till allt kanske kan få mitt bröllop och vårt beteende under festen att verka "fult" (i deras ögon).

Jag har tidigare kommit runt detta genom att ha ursäkten "Rogers morbröder och fastrar osv kommer inte heller för vi får inte plats".

Men nu börjar jag få lite ångest...

Jag var bjuden på min kusins bröllop (fasters dotter) även om jag inte gick.
    Faster bor nu i Södertälje, så de är dessutom rätt nära, och vill gärna att vi kommer och hälsar på och så.

Jag vet, det är VÅRT bröllop och det är VI som bestämmer, men ändå känner jag någonstans lite ångest över detta.

Jag kommer bjuda min farmor som bor nere i Skåne och hon har bra kontakt med faster och har alltid haft, så farmor kanske tycker jag beter mig illa. Pappa kanske blir besviken om hans egen syster inte blir bjuden. Pappa och faster kanske får sämre kontakt, och det vill jag absolut inte riskera. Faster lider redan som det är av att pappa inte umgås så mycket med henne och hennes familj.
    Så jag känner ändå att jag "borde".

Min m2b däremot är helt anti och säger blankt NEJ. "Du VILL ju egentligen inte bjuda dem, så då SKA du inte bjuda dem! Jag vill INTE ha ett bröllop med en massa folk vi inte ser som våra närmsta vänner! Då tänker jag bjuda alla mina mostrar och fastrar, morbröder och farbröder..." osv.

Lite känsligt och smått iritterat med andra ord.

Grejen är att alla är jättesnälla, det är ingen som är dum eller elak eller "förtjänar" att inte bli bjuden - vi har helt enkelt inte råd och plats, utan måste sålla, och det är jättesvårt.

Jag har erbjudit mig att ta bort två av "mina" för att faster med make ska få plats, men det tycker m2b ändå är orättvist, för han har 12 morbröder och fastrar och några fler vänner som han i så fall vill ska få vara med.

Vidare är det ju kanske mest rättvist om vi får 30 personer var att disponera fritt. Han har i dagsläget 24 gäster, och jag 34, vilket innebär att jag då plötsligt måste ta bort 6 nära vänner för att få med faster, och jag kan inte välja bort en enda.

Är jag fånig? Är det bara att spola henne och hennes man? Hur reagerar folk på sånt här? Har man förståelse för att man bjuder föräldrars vänner som jag vuxit upp med, och farmor från Skåne, men inte faster som bor i södertälje och till vars dotters bröllop jag själv varit bjuden?

Dessvärre (!?!?) räknar vi med att alla kommer utom möjligen 4 stycken (3 från min sida).

Jag ska höra med pappa vad han säger. Och kanske farmor.
    Vad säger ni...?

• CoolJen

Jaa du Jeppson, det där är ett svårt dilemma som jag tror att vi alla sitter i. Och trots att det enda raka är ju att det är ert bröllop och att ni ska bara bjuda de ni vill ha med, så är det lättare sagt än gjort.
    Tänker ju själv så när folk här rådfrågar men när det sen kommer till min egen lista så sitter jag ju där, med de människor som man "måste" bjuda och funderar över vilka man kan peta bort från den listan som man "vill" bjuda.
    Dessutom så är det ju så att om man tar bort en så måste man ju gensat ta bort ett par till annars skulle de undra varför de får komma och inte de...ja ni förstår hur jag menar.

Det är ju så dumt att detta ska uppstå, men det gör det nog för i princip alla och jag har dessvärre inget bra svar på frågan utan funderar själv på hur vi ska göra.
    Tänk att det kan bli en massa problem för att 2 personer gifter sig!

Ni kanske kan köra krona och klave på det
    bara ett förslag på hur ni skall lösa det...

• Jeppson

Ja, visst är det trist. Det tar liksom bort en del av glädjen med att planera. Och särskilt om man då har olika åsikter om vilka som är "måste" och vilka som är "vill" inom förhållandet - inge kul.

Men men, det är väl bara att göra som man bör: dvs precis det man i hjärtat vill.

Hörrudu, CoolJen förresten, var det inte i Mexico du var nu sist??

• CoolJen

Jeppson:
    Nja...ganska nära iaf. vi var i Peru. Hade du varit i Mexico? Jag tycker det vore kul att åka dit iaf.! Fast nästa mål blir förmodligen Kina/Vietnam, eller kanske med en sån där lyxkryssare som jag såg ett repotage ifrån nån av bröllopstidningarna med Hanna Graaf och hennes kille(från deras smekmånad tror jag) det såg verkligen prisvärt ut.

Berätta gärna hur ni löste "gästproblemet" sen!

Svar på tråden SÖKES: Tilde -76, Paulaa, Jepsson, Lovekitten och MinPrins!!