• AALF

SÖKES: Tilde -76, Paulaa, Jepsson, Lovekitten och MinPrins!!

Jag har försökt att starta en ny tråd för oss eftersom vi redan setts och pratats vid, men lyckas oavsett när jag specificerar i meddelande raden endast era namn, få en massa andra inlägg.

Detta för att slippa gå igenom allt vi redan pratat om....

Så tjejer, vad sägs är det inte dags med en ny tråd?

Kramis / AALF

• Svar på tråden SÖKES: Tilde -76, Paulaa, Jepsson, Lovekitten och MinPrins!!
  • lovekitten

Hej Tjejer,

Hoppas att allt är bra med er... har jobbat själv på jobbet några veckor så först nu ska jag ha semester!! Så skööönt! Sista dagen på jobbet idag.

Igår var jag och hämtade min klänning...känner mig så pirrig! den är bara sååå fin. Jag har inga bra bilder på klänningen (eller på kjolen och livet som det är) med kan visa en bild på vinkvällen hemma hos mig. (dock är kjolen helt omsydd)

men linnet finns att beskåda i mitt album. Sista bilden... http:// photos. yahoo.com/ mcareliusen

kjolen är sen omsydd till a-modell och påminner därför om bild nr 9 i klänningsalbumet. Jag har betalat 7000:- för klänningen och känner mig supernöjd, det är en maggie sottero som är värd det dubbla i vanliga fall.

Jeppson: Stackars dig med din gallsten, hoppas det ordnar sig snart. Inte kul det där. Förresten har jag precis installerat msn på min mac här på jobbet men det går inte riktigt som jag vill (har inte samma utseende som på pc:n) har skickat en ansökan till er 05gruppen som du skapat, vet inte om den kommit fram? annars får du gärna lägga till mig/bjuda in mig malincarrhage@hotmail.com

Tilde76: Vilken jäkla otur med den eventuella dubbelbokningen håller tummarna för att det ordnar sig.

Min prins: Sjöpaviljongen är säket superfin men jag tycker det verkar dumt och jobbigt att ha ett så begränstat antal som man kan bjudda, för det tror jag kommer att pressa er mycket - att inte kunna bjuda alla ni vill ha med på ert bröllop. Dessutom känns det som om Ulriksdal verkligen är du! Lycka till med beslutet om festlikal

Ha det gott allihop, vi hörs igen eefter semestern. (och ses den 20/8 vid matton)

kram

• MinPrins

Hej tjejer!!

Oj vad mycket som hunnit skrivas här, kul! Är fortfarande på semester, denna vecka är vi på Västkusten och hälsar på släkt och vänner:KUL! Har även än så länge haft otrolig tur med vädret, så det har blivit en del sköna lata dagar vid stranden, härliga kvällar på uteserveringar och även en kväll på Nya Ullevi (fotboll)! Är ledig även nästa vecka.

Lovekitten: GUD vad roligt att du hittat en så fin klänning!!! GRATTIS!! Du måste ju vara super-glad och nöjd!! Håller med dig angående Sjöpaviljongen, vi har valt bort det alternativet. Vad roligt att du säger att du tycker att Ulriksdal verkara vara "jag"! Har en känsla i magen av att det är Ulriksdal jag vill ha, vi ska ringa dem idag och ställa lite fler frågor och sen ska vi bestämma oss! HOPPAS det går bra! Vore bara SÅ skönt att ha det bokat och klart! Då kan även jag börja fundera på bordsplacering mm

Tilde-76: vad hemskt!! Jag lider med dig! Vilket skit-ställe om de dubbelbokat er!! Hoppas att det är så att de andra bara står som reserver till ert datum men att de i kyrkan uppfattat det som att de skulle vara där! STÅ PÅ DIG!! Har ni några papper/avtal på bokningen?? LYCKA till!!

Jeppson: men stackare!! Låter INTE kul med Gallsten! Krya på dig, eller vad man nu kan säga. Hoppas att operationen går bra och att ni kommer iväg på resan! Jag håller tummarna (eller är det bara en tumme man ska hålla??)! Vore super-snällt om du ville maila er inbjudan till mig också, alltid bra med inspiration och idéer!! (ulrikahelena@hotmail.com) Jag har också tänkt göra små askar att ställa vid varje plats!!! Har redan gjort små prover i olika storlekar. Fick lära mig göra askarna i skolan, super-enkelt faktiskt! Kul! Har inte bestämt vad som ska vara i askarna ännu, vi har pratat om antingen choklad tillsammans med en liten kärleksdikt/citat eller en liten present, men vi har inte hittat ngt som skulle passa ännu så det lutar åt chokladen.

Soon to be: vad roligt att du hittat snygga skor! Jag för min del har inte ens börjat tänka på skor ännu, vill ju i första hand få lokalen bokad

CoolJen: kul att du är tillbaka!! Hoppas att resan var härlig!!!!

Hinner inte skriva mer eller svara på fler inlägg just nu, svärfar kallar till frukostbordet! Men jag är nog snart tillbaka

Kram på er!

• Jeppson

Min Prins - jag har lagt till dig i MSN!
    Förresten - hur ser DINA askar ut? Mina är 5cm i kvadrat och 6cm höga, vita med ett 2cm högt lock att "trä" ovanpå, och ett lavendelfärgat band på det.

Har ingen digitalkamera (än - ska köpa strax) men kan fota med telefonen. Dessvärre verkar det inte gå att skicka IR eller Bluetooth till min PC! Grrr...

• MinPrins

Hej Jeppson, tack för inbjudan till msn, ska be M2b hjälpa mig med det strax! Ville du även skicka filen med hur inbjudningskorten såg ut, som även Paulaa bad om? Vore kul att se, de låter SUPER-fina!

Askarna är super-enkla att göra och storleken beror på hur stort papper man använder när man gör dem. Man gör två askar som i princip är lika stora och så använder man den ena som lock (som man trär ovanpå den andra). Kan visa hur man gör/hur de ser ut nästa gång vi ses. Har bara gjort prototyper än så länge av vanligt papper, men de riktiga askarna ska göras i tjockare och finare papper i någon av färgerna som vi har: vitt, grönt, guld eller rosa. Har haft en tanke om att använda askarna vid bordsplaceringen på något sätt också, vet inte riktigt hur ännu, eventuellt skriva namnet på asken, eller ha placeringskortet stående på asken kanske. Kanske knyta fast placeringskortet i något fint snöre runt asken, vi får se

Nu ska vi snart in till stan (Göteborg) och äta lunch med M2b´s bäste vän och berätta om bröllopet!! Kul och pirrigt! M2b ske ju även be honom vara Bestman!! Hoppas han blir glad!!

• Paulaa

Jepsson! jag fick ditt mail men kunde inte se nånting i de bifogade filerna? kan du snäääällla skicka om dem till mig ?
    kram på er alla

• Jeppson

MinPrins & Paulaa: Nu har jag provat igen att maila inbjudningarna till er. Annars får vi prova via MSN också om det inte funkar den här gången heller.

• MinPrins

Jeppson: jodå det gick alldeles utmärkt och vilka FINA inbjudningar!!! Jag och M2b gillade speciellt stilen på era namn och &-tecknet på framsidan! Försökte maila ett tack-mail till dig men fick ett felmeddelande tillbaka... Så jag tackar alltså nu istället

Tjejer:
    Som jag skrev igår skulle vi träffa M2b´s bäste vän och berätta om bröllopet och att M2b önskade ha honom som Bestman, och han blev JÄTTE glad! KUL!! M2b hade varit lite nervös innan för att berätta, men han kramade om oss båda och var som sagt super-glad!

Satt igår och försökte skissa på en eventuell bordsplacering, men det var ju nästan omöjligt!! HUR ska man kunna göra en bra bordsplacering?? Känns som att det kommer vara en av de absolut svåraste uppgifterna före bröllopet! Har lite ångest för det, redan nu! Men det löser väl sig förhoppningsvis!

Vi var och kikade på ringar i en juvelerarbutik här i Göteborg, vi har sett annonser i tidningar och gillat deras ringar så vi passade på nu när vi var här! Vi hittade en SÅ fin ring som vi båda blev överförtjusta i!! Dyr var den, tyvärr, men M2b sa att om vi båda gillade den så mycket så skulle vi satsa på den!! KUL!!!! Nu ska vi hem till Stockholm och kolla om vi har gammalt guld hemma som vi kan smälta ner och använda till ringen för att få ner priset lite, måste nämligen göra om min förlovningsring också för att den och vigselringen ska matcha snyggt!! M2b hittade också ringen som han vill ha, han ska byta upp sig från sin gamla förlovningsring till en kraftigare och snyggare vigselring. Mycket pengar blir det, men man ska ju ha ringarna resten av livet

Kram så länge!

• Jeppson

MinPrins:
    Kul att du gillade dem! Jag får väl visa dem IRL på nästa träff. :D
    Jag och Paulaa och Lovekitten hade ett par små chatt-sessioner igår, och den vägen gick det ockå bra att dela med sig av filer. Ett tips till er allihop! :)

Jag har också mallar till både askar med lock (låter som om de är likadana som dina) och snart även till små påsar. Tar också med dessa till träffen - kanske hjälper det nån. :)

Hihi, vi är faktiskt nästan klara med bordsplaceringarna. Fast då vet vi ju inte om det är några som kommer tacka nej eller inte. Plus att vi ju kanske ska byta lokal då vi ev. blir 10 till. *suckar* Varför ska det alltid strula? Var hos min väninna igår som jag ska fixa bröllop till nästa sommar och vi kollade lokaler hela eftermiddagen utan att hitta NÅT som passade. Hon vill ha ungefär som jag; dvs fin lokal för 70-80 pers vid vatten och fina omgivningar, gärna där man kan ta med sig egen dryck. Maten får kosta 3-400:-/p. Nån som har nåt bra tips??

Angående bordsplaceringen då; det end viktiga att tänka på är att folk har trevligt i varandras sällskap, dvs strunta blankt i ifall förlovade sitter tillsammans eller inte och ifall gifta/oförlovade hamnar bredvid varann eller ej. Det är HELT oväsentligt! Det viktiga på ett bröllop är inte att ens vänner lär känna nytt folk, utan att de har kul. :D Tycker jag. :)

Kul med ringarna, MinPrins! Extra kul tycker jag att ni inte är helt låsta vid de ringar ni har idag. Vore ju trist att behöva gå och ångra sig över sitt val resten av livet.

• AALF

Godmorgon!
    Har precis återvänt efter vår semester. Hoppas att ni har haft en bra sommar, vi fick ju kanon väder tillslut

Jag har inte läst igenom alla inlägg.

Jeppson, jag skickar gärna bilder på Tyresö Bygdegård. Vi var nyligen där igen och gick igenom allt. Jag har skickat en förfrågan till dog om att få "gå med i" 2005 Augusti gruppen, så jag antar att jag får din mail den vägen.

• Jeppson

AALF: Har du inte fått OK på förfrågan om att gå med i gruppen?? Då får jag prova igen och bjuda in dig. Vad har du för mailadress?

Svar på tråden SÖKES: Tilde -76, Paulaa, Jepsson, Lovekitten och MinPrins!!