• AALF

SÖKES: Tilde -76, Paulaa, Jepsson, Lovekitten och MinPrins!!

Jag har försökt att starta en ny tråd för oss eftersom vi redan setts och pratats vid, men lyckas oavsett när jag specificerar i meddelande raden endast era namn, få en massa andra inlägg.

Detta för att slippa gå igenom allt vi redan pratat om....

Så tjejer, vad sägs är det inte dags med en ny tråd?

Kramis / AALF

• Svar på tråden SÖKES: Tilde -76, Paulaa, Jepsson, Lovekitten och MinPrins!!
  • Jeppson

Soon to be:
    You've got email! :)

Paulaa:
    Har du kvar bilderna på mina inbjudningar jag skickade till dig? Skulle du kunna skicka dem tillbaks? Jag glömde spara dem hemma.... :(

• Jeppson

Augusti2005:
    Vi kollade Grünewaldvillan, men det kändes lite sådär. Hur är salen där man sitter? Är det bygdegårdskänsla...? Ser lite trist ut med de vit-bruna väggarna på bilderna. Men de kanske inte gör villan rättvisa?
    Kan du inte berätta mer! :) Och även om du vet lite priser och hur länge man får vara där och så. Om ifall det ligger nära nån brygga. Och om det finns en fin trädgård eller liknande där som man kan vigas i.
    Vet du om de har runda bord?

Många frågor blev det... :) Jättegulligt av dig att tänka på mig!!!!

• MinPrins

Hej tjejer!!

Jeppson, ska ni vänta ett år?! Är det bara för det här med din faster? Jag tycker inte ni ska vänta med bröllopet ett helt år bara för att du blev osäker på om du skulle bjuda din faster eller inte, verkar ganska drastiskt... Har du pratat med din pappa om vad han anser om saken, om han tycker du ska bjuda fastern eller inte?! Tror ni inte att ni får plats i Skärholmens Gård då?

Tjejer: hur blev det med våra träffar? Blev det Matton den 20/8 och vin-kväll den 10/9? Hoppas det!

AALF, grattis till kyrk-bokningen! Vi har två kyrkor bokade som det ser ut nu, vilket känns skönt eftersom vi inte till 100% bestämt oss för lokalen ännu. Men som jag skrivit tidigare, det lutar starkt åt Ulriksdal!

Jag håller med Jeppson om att det kan vara en "stämnings-dödare" om vigseln äger rum långt bort från festplatsen!
    Paulaa, eftersom det verkar som att ni inte är speciellt engagerade i katolska kyrkan tycker jag att det är en bra idé att gå med i svenska kyrkan och ha vigseln i Tyresö Kyrka. Kyrkan är jätte fin och det är ju perfekt att det ligger så nära Bygdegården, folk kan ju bara promenera dit! Det är ytterligare en sak som är bra med Ulriksdal, Slottskapellet ligger vackert vid vattnet i parken, och man går bara ett par hundra meter uppför en vacker allé så är man vid wärdshuset!!

Hinner inte skriva mer nu, men jag kikar in här snart igen!

• AALF

Hallå,

Jeppson, visst är det sjukt hur snabbt Bygdegården bokades på. Vi var nog ganska tidiga och hann få den helgen vi ville, lika dant var det ju med kyrkan. Helt hysteriskt! När det gäller att skjuta fram bröllopet eller inte kanske ni kan göra ett "höst bröllp" då kanske det inte är lika bokat, plus att kyrkan i sånt fall är färdig renoverad???? (Nu pratar jag Tyresö)

MinPrins, jag tycker Ulriksdal verkar super mysigt. Men jag tycker helt klart att ni gör rätt i att vänta med att bestämma er tills det känns "helt rätt".

Jeppson, Jag fick din inbjudan ang. msn och jag väntar nu på din "confirmation".

• Jeppson

AALF: jag fixar msn när jag kommer hem. Har en annan mail där. :)

• Jeppson

Skriver mer när jag kommer hem! :)

• Midvintertös

Jepson: Ja visst här det härligt med dykning. Jag har A-cert och min m2b är DM, vi tog vårt OW här i sverige med iskallt vatten. Vår bröllopsresa är bokad med dykning som huvudmål. *ler* Man kan ju inte bara ligga och gosa på rummet.

Har du frågat vad din far känner om hurvida du ska bjuda din faster eller inte?

AALF: Roligt att du har bokat kyrka, grattis. Visst är det härligt när man får tid och datum, det gick ett lyckorus genom mig när jag fic det berkräftat. *ler*

• Paulaa

Tack för era råd angående kyrkan tjejer, jag berättar sen hur det blev !
    Aalf, man får inte boka tyresö kyrka hur långt i förväg som heslt va?
    Minprins, ulriksdal ser helt underbart ut, vad är det som gör att ni tvekar?
    jag hoppas oxå våra träffar blir av !

jepsson, jag har skickat inbjudningarna (som var sååå fina) till din msn mail
    kram på er

• Tilde-76

Hej!

AALF: Grattis till kyrkbokningen - förstår att ni är glada.

Själv får vi troligtvis den kyrka vi vill ha men det kunde vara problem att få en kantor för det var redan ett bröllop bokat samma dag i grannkyrkan kl 15 och vi vill ha bröllopet kl 16. Är uppe i norr så det är inte samma tryck som här nere men kan bli problematiskt ändå.
    De som ska ha vigseln är samma par (vi vet inte vilka de är men..) som oxå planerade festen på samma ställe som oss. Eftersom vi nu fått reda på att det inte var någon bokning utan att de troligtvis bara lämnat en förfrågan, så kanske de ändrar kyrka oxå. "håller tummarna" ;)

Jeppson: Förstår inte hur jag ska lägga till dig på msn. Om man söker efter en kontakt, finns det ingen funktion att lägga till den kontakten då? Hittar inte nån sån.. (lite stupis )
    Förstår om ni vill byta lokal nu när ni blir fler men vill ni verkligen vänta i ett år till? Tycker som MinPrins (tror jag det var..) att ta ett september-bröllop. Kan vara minst lika vackert. Med tanke på hur den här sommaren har varit så kunde man lika gärna gift sig i sept-okt. Det är ju faktiskt en otroligt vacker tid här i Stockholm.

MinPrins: Hoppas det löser sig med Ulriksdahl - det är ju ett populärt och vackert ställe att gifta sig på. Hade ni prel.bokat så ni inte går minste om ert datum?

• Jeppson

Okej, jag ska ta bladet från munnen. Vet inte om jag vågar säga det högt än, då det säkert inte stämmer, och säkert inte blir nåt, men jag BRUKAR vara ganska regelbunden om ni förstår vad jag menar. ;) Men men, ingen idé att ropa hej riktigt än, och bara för att jag nu hintat så kommer det skita sig. Jag ger det en vecka till och ser. Det har hänt att jag hoppat så förrut.

SÅ! Det är ytterligare en anledning att skjuta på det hela. :D Plus att vi har minst 5 resor inplanerade nu, och Mexico kommer bli dyrt (!) då det är en dykresa.

Pengar, plats och hemligheter. Varför ska det vara så krångligt??

Svar på tråden SÖKES: Tilde -76, Paulaa, Jepsson, Lovekitten och MinPrins!!