• AALF

SÖKES: Tilde -76, Paulaa, Jepsson, Lovekitten och MinPrins!!

Jag har försökt att starta en ny tråd för oss eftersom vi redan setts och pratats vid, men lyckas oavsett när jag specificerar i meddelande raden endast era namn, få en massa andra inlägg.

Detta för att slippa gå igenom allt vi redan pratat om....

Så tjejer, vad sägs är det inte dags med en ny tråd?

Kramis / AALF

• Svar på tråden SÖKES: Tilde -76, Paulaa, Jepsson, Lovekitten och MinPrins!!
  • Tilde-76

AALF: Ja visst är det! Jag fyller år i mars så det är perfekt!

Li: Tack för tipset sidenbutiken. Blir nog en sväng förbi där i veckan tror jag :)

• CoolJen

Hejsan tjejer!
    Har varit borta ett tag nu igen och som vanligt har det hänt mycket här

Kommer ihåg att det var nån(förlåt men kommer inte ihåg vem) som fick reda på att deras festlokal blivit dubbelbokad och undrar hur det har gått?

Hur långt har ni kommit nu?

Själv så kanske vi måste skjuta upp bröllopet(absolut inget vi vill) tyvärr, pga. många anledningar men det återstår att se. Sålänge har vi kvar våran bokning och jag pysslar med olika inbjudningskort, men ingen vidare planering eller inköp.

• Jeppson

Paulaa:
    Tyvärr var misstanken ogrundad, men på't igen bara! :D Det är alltid kul att öva. ;)

Tilde:
    Vi kanske kan kolla tyger tillsammans...?
    Li tipsar om Simbra Siden (Tack Li!!) så dit ska jag absolut gå och kolla.

Li:
    Tack för tipset! Har du nån aning om hur mycket tyg man kan tänkas behöva för en kjol? Sen ska man väl ha tyllunderkjol och "vanlig" underkjol också...

Jag gör som AALF och Tilde; sprider ut inköpen under en längre tid.

Har fixat:
    - Papper till inbjudan
    - Snörliv
    - Caketopper (eller i alla fall lagt bud på Ebay). :)

Är också hopplös på att hålla i slantarna. Har idag t.ex äntligen beställt min efterlängtade digitalkamera! Och har samtidigt bestämt mig för en ny bokhylla och soffa. *suck*
    Då vi är i husletartagen kanske man kan passa på och slänga in en extra hundring i lånet och lägga det på bröllopet. Eller tycker ni jag är helt galen då...? Nåja, vi får se.

Kalas ju att önska sig saker till bröllopet i födelsedagspresent! Jag fyller 30 i mars - passar ju perfekt! Har redan önskat mig halsbandet av m2b till dess, och presentkort hos fotografen vore ju toppen!

CoolJen; Vi var också inne på att skjuta på allt ett år, men det verkar som om det löst sig nu.

By the way: Läkarbesöket gick bättre än förväntat; ska på operation 30:e augusti redan! :)

• Tilde-76

Hej CoolJen!

Kul att se dig tillbaka i tråden, men tråkigt att höra att ni kanske måste flytta på bröllopet.
    Det var för övrigt jag som råkade ut för den ev dubbelbokningen men det löste sig! Vi har bokningen och det är synd om det andra paret som tror att den helgen är ledig.

Jeppson: Skönt att höra att det blir operation snart. Tycker absolut att vi kan gå och kika på tyger. Förutom SidenCarlsson och Simbra. Hur mycket tyg du behöver kan man fråga i butiken, de kan sånt bra. Men allt beror ju på hur långt släp man vill ha.... Vad tror du om typ mån den 23?

• Jeppson

Är det nästa måndag nästa vecka? Det borde gå bra!

• Tilde-76

Nä det är veckan därpå, men kan nu på måndag oxå (den 16:e)

• L i

Jeppson:Jag kan inte ens sy i en knapp, så jag vet inget om tygåtgång. Om du har ett mönster kan du fråga där du köper tyget.

Jag ska sy min klänning hos "Midvinters sömmerska", så jag har bara behövt gå och dreggla över underbara tyger, sedan har hon handlat allt. Mitt tyg är från Simbra.

Både jag och Midvinter hinner väl gifta oss före dig, så du kan ju se en del "arbetsprover" om du funderar på den sömmerskan, innan du måste börja med din kjol .

Alla: Det finns en tygaffär som säljer sidentyger via webben också. Man kan skicka efter tygprover: www.furulundsmodetyger.se/index.jsp

• Jeppson

Tilde:
    Ja det är vilket som för mig. Men kanske 23:e passar bättre då?

Li:
    Ja, då är vi på samma nivå då! :D Men nu har jag fått adressen till "Midvintertös sömmerska" så jag ska också kontakta henne. Vi kollar väl in Simbra och dreglar vi med. :D Bäst att ta med snörlivet så att det blir rätt.
    Gu' så spännande! Vad ska du ha för klänning??

• L i

Jeppson: Jag ska ha en klänning som liknar "joy" på www.yala.se (under "fest"), men vi syr inte efter mönster utan provar oss fram till vad som blir snyggt på mig. Sömmerskan tycker att jag ska ha ett litet, litet släp *vi får se*, hur som helst blir det mer aftonklänning än "brudigt".

Tyget är ett guldaktigt thaisiden, tyget fanns också med broderade blommor/blad det funderar jag på att göra en sjal eller något av (det mönstrade kostade ca 750:-/m...)

• Jeppson

Li: Jättefin klänning! Jag älskar thaisiden - det faller så snyggt! Jag är inte heller så inne på släp, men kanske ett litet. Har i alla fall mailat henne nu så får vi se om hon har tid med mig.
    Har du nån aning om vad det kommer att kosta? Fast jag ska ju ha underkjolar och sånt också...
    Kommer du att ha något under klänningen? Tror jag måste ha en axelbandslös BH/torselett av något slag, men undrar om dess konturer kommer "synas igenom" för mycket...

Svar på tråden SÖKES: Tilde -76, Paulaa, Jepsson, Lovekitten och MinPrins!!