• AALF

SÖKES: Tilde -76, Paulaa, Jepsson, Lovekitten och MinPrins!!

Jag har försökt att starta en ny tråd för oss eftersom vi redan setts och pratats vid, men lyckas oavsett när jag specificerar i meddelande raden endast era namn, få en massa andra inlägg.

Detta för att slippa gå igenom allt vi redan pratat om....

Så tjejer, vad sägs är det inte dags med en ny tråd?

Kramis / AALF

• Svar på tråden SÖKES: Tilde -76, Paulaa, Jepsson, Lovekitten och MinPrins!!
  • Jeppson

Halloj tjejer!

Tillbaks från min Köpenhamnstripp med mamsen, och jag är numera lycklig innehavare av ett supervackert liv! Gick in i en butik, såg livet, provade det och köpte det, alltihop på typ 10 minuter.
    Det var inte alls som Drömklänningen jag pratat om tidigare, utan något som jag inte trodde fanns längre, och som jag alltid velat ha; ett helt enkelt liv i vit thaisiden med snörning i ryggen genom silveröglor. Det är så fint! Kostade 1000 kronor (950kr på rea från 3000kr!), så skulle jag ändå springa på den där andra klänningen för en spottstyver nånstans så gör det ju inte så mycket. :D
    Kjolen som hörde till var lite för pampig för mig, med veck över hela kjolen.
    Så ny ska jag leta sömmerska! Några tips? Jag vill ha en kjol (i vit thaisiden) som är liksom "knögglig" - som papper och lite "pösig" om ni förstår vad jag menar. Kanske en liten aning till släp i bak, men förmodligen inget alls.

Kanske nån som ska till Thailand inom kort...? :D

Nån som vet vart man kan låta sy upp en fin kjol, eller köpa thaisiden till bra pris...? Och kanske nån som vet vad jag menar med "knögglig kjol, som papper" och vad det egentligen heter...?

• L i

Jeppson: Hoppar in och tipsar dig om Midvintertös blivande mans kusin som är sömmerska. Maila Midvinter vet ja!

(om pappersknöggligt thaisiden vet jag dock nada )

• AALF

Jeppson,
    Va kul!!! Vi köpte mitt blå "strumpeband" i Köpenhamn..... bara för att ha köpt någonting där till bröllopet Jag vet exakt vad du menar med pappersknöggligt thai siden... det är oerhört vackert och jag tror att jag vet vad du menar när du säger "pösigt". Jag har själv inte använt mig av någon sömerska som jag har erfarenhet av tillräkligt för att rekommendera men min kollegas svägerska var påväg att sy min klänning samt mina tre tärnklänningar (innan jag köpte min) men hon var för dyr i mina ögon för att vara "amatör".... men om du vill kan jag höra mig för... så kan du få hennes email.
    Ha en bra dag!

• Tilde-76

Grattis Jeppson! Va kul att du hittat något som du är nöjd med och så prisvärt. Låter jättefint och förstår vad du menar med knöligt thaisidén. Min mamma syr ju men hon bor ju 50 mil bort och orkar nog inte ta på sig mer än min klänning, två tärnor och näbbklänning tyvärr. Hon är sjukskriven på heltid nämligen :(

AALF: Hur har du haft det i sommar?? Är strumpebandet ditt första bröllopsköp? Jag har inte köpt något än. Eller jo, vi har börjat bunkra upp sprit. Tänkte be vänner som reser under året att köpa åt oss. Fick två absolut vaniljvodka, två gin och två vodka för 410kr! Det är bra pris! Allt från Tyskland!

• Jeppson

Tilde:
    Ja, jag tror den blir fantastiskt fin om jag får till kjolen som jag vill ha den. Får väl kolla SidenCarlsson och dom också och se vad det kan tänkas kosta. Bara kjolen borde ju inte vara så knepigt kan man tycka - där är det väl mest tyget som kostar.

Bra att höra med kompisar om spritköp! Det ska jag också göra.

Vi har filat lite på vår gästlista och kanske får vi plats ändå. Strök ett par kompisar som vi faktiskt inte umgås med längre (fast vi gärna skulle vilja, de bor bara så långt bort), samt faster med man och en kusin, samt att vi fått veta att gamle (!) gudfar med fru nog inte orkar resa så långt (90 mil) hit.
    Så det borde gå.

Och så pengarna då. I värsta fall får Alp-trippen stryka på foten, men det vore ju för trist... :(

Om en timme ska jag till läkaren för att snacka gallsten och planera för operation. Brrr...!!! Hoppas det blir snart!

• Paulaa

HÄÄR! är ju denna tråd. jag har världens trassel här borta med alla trådar :) hur är det med alla?
    när ska vi gå till matton? är det nån som har varit på svenskt papper förresten, det ska ligga på birger jarl gatan ´har jag hört
    jepsson förresten, vad kul att du har köpt en del av din outfit :) blir säkert jättefin!
    och skönt om ni slipper boka om lokalen..
    förresten får man fråga hur det gick med din lilla misstanke där.. ?

AALF! har ni bestämt menyn ännu? ni träffade denise innan semesterna eller hur? gick det bra

lycka till jeppson hos läkaren

• AALF

Tilde-76
    Vi har köpt följande:
    -Brudklänning
    -Strumpeband
    -Caketopper
    -Gästbok
    -All sprit (ej öl&vin=gåva)

Paulaa
    Vi träffade Denise innan semestern och gick igenom allt. Hon känndes mer som en bröllops coordinator mer än något annat. Hon var väldigt kunnig, lyssnade på våra idéer och kom med egna. Vi har inte beslutat oss om vi ska använda hennes catering eller inte, då hon inte går med på att min sambo (har varit kock i 10år) får provsamaka de menyalternativ vi tycker är intressanta. Det är förstås oerhört viktigt för honom att vi serverar bra mat då folk i vår omgivning kanske väntar sig det lilla extra då han har varit kock så länge.

Jeppson
    Lycka till hos läkaren!

• Tilde-76

Ja, lycka till Jeppson! Inge kul med operationer men gallsten är ju rätt vanligt så det är nog inga problem.

Jag har varit på Siden Carlsson någon gång här i vår och kollat lite på mönster. Ska dit någon gång igen och kolla deras tyger. Antar att de har rätt höga priser. Tål nog att jämföras. Tror inte det ska vara några problem att sy upp en snygg kjol, livet är ju oftas mer komplext för att den ska sitta snyggt. Känns underbart att ha mamma för jag litar fullt på henne och hon förstår hur jag vill ha det.

AALF: Då har ni ju kommit en bit på vägen in inköp ändå.. :) Klänning och sprit är ju lite av det dyrare (om man bortser från maten under middagen)
    Jag är så otroligt dålig på att spara pengar så det är lättare för mig att köpa saker allteftersom här under året.
    Ska oxå gå och investera i en gästbok här framöver. Blir en klassisk från ordning och reda tror jag.

Har faktiskt tänkt önska mig presentkort hos fotografen i julklapp (vi önskar oss det tillsammans). Då får man ju lite bidrag där. Sen ska jag se om jag hittar någon bra underklädesbutik så kan man önska sig presentkort där oxå. Har ni några bra tips?

• L i

Jeppson: Testa Simbra siden på Upplandsgatan också (osäker på nr men närmare Lo-borgen än Odenplan om du fattar), de har inte riktigt samma sortiment som SidenCarlsson.

Thaisiden (heter siden dupoin)i dessa båda butiker ligger på ca 230:-/m, Simbras brukar vara bredare= eg.billigare.

• AALF

Tilde-76
    Vad smart!!!! Det hade jag inte tänkt på. Man kan ju önska sig sånt i födelsedagspresent. Vi hinner båda fylla år innan vi gifter oss så då kan man ju önska sig sånna saker. Vilken fantastisk idé. TACK!

Svar på tråden SÖKES: Tilde -76, Paulaa, Jepsson, Lovekitten och MinPrins!!