Halloj tjejer!
Tillbaks från min Köpenhamnstripp med mamsen, och jag är numera lycklig innehavare av ett supervackert liv! Gick in i en butik, såg livet, provade det och köpte det, alltihop på typ 10 minuter.
Det var inte alls som Drömklänningen jag pratat om tidigare, utan något som jag inte trodde fanns längre, och som jag alltid velat ha; ett helt enkelt liv i vit thaisiden med snörning i ryggen genom silveröglor. Det är så fint! Kostade 1000 kronor (950kr på rea från 3000kr!), så skulle jag ändå springa på den där andra klänningen för en spottstyver nånstans så gör det ju inte så mycket. :D
Kjolen som hörde till var lite för pampig för mig, med veck över hela kjolen.
Så ny ska jag leta sömmerska! Några tips? Jag vill ha en kjol (i vit thaisiden) som är liksom "knögglig" - som papper och lite "pösig" om ni förstår vad jag menar. Kanske en liten aning till släp i bak, men förmodligen inget alls.
Kanske nån som ska till Thailand inom kort...? :D
Nån som vet vart man kan låta sy upp en fin kjol, eller köpa thaisiden till bra pris...? Och kanske nån som vet vad jag menar med "knögglig kjol, som papper" och vad det egentligen heter...?