• AALF

SÖKES: Tilde -76, Paulaa, Jepsson, Lovekitten och MinPrins!!

Jag har försökt att starta en ny tråd för oss eftersom vi redan setts och pratats vid, men lyckas oavsett när jag specificerar i meddelande raden endast era namn, få en massa andra inlägg.

Detta för att slippa gå igenom allt vi redan pratat om....

Så tjejer, vad sägs är det inte dags med en ny tråd?

Kramis / AALF

• Svar på tråden SÖKES: Tilde -76, Paulaa, Jepsson, Lovekitten och MinPrins!!
  • Paulaa

jepsson ha så kul ute i skärgården ;)

• Midvintertös

AALF: Kul med lånad krona! Du måste ta kort så vi får se!

Något blått kommer jag ha i klänningen, samt att klänningen är ny. Gammalt och lånat vet jag inte en, men jag behöver både cape och smycken.

• AALF

Paulaa,

Tyresö Kyrka släpper tiderna ett år innan, alltså för september nästa år, släpps 1 september i år. Ligg på telefonen, för när jag ringde exakt när de öppnade telefonlinjen så var kön så lång att jag "knuffades ut" och var tvungen att ringa tillbaka flera gånger och det går bara att göra via växeln. När jag väl kom fram var redan en tid uppbokad för "vår dag" så det går snabbt!

• Paulaa

tack för tipset Aalf vi kommer bestämma oss denna månad hur vi ska göra med kyrkan så då vet jag- om vi ska ha tyresö ska jag sitta vid telefonen från soluppgången ;)

• Tilde-76

Hej på er!

CoolJen: Det var jag som råkade ut för dubbelbokningen. Det var lyckligtvis bara vi som bokat den dagen så det löste sig :)

AALF: Spännande med brukkrona, ska bli kul att se bilderna. Ska kolla med "vår" kyrka när vi åker norröver nästa gång om de har någon snygg..

Paulaa: Det känns verkligen jättabra att mamma ska sy nu. Jag har tittat mer och mer på vad som finns i tygaffärerna eftersom jag vill ha lite brodyr och pärlor och det kan bli mycket jobb med det. Men det finns bra lösningar med en fiffig mamma :) Stackas mamma ska även sy två tärnklänningar och näbbklänning.

Marisha-69: Jag har den 20:e inbokad och några fler här oxå hoppas jag. Jeppson skulle komma lite senare när vi ska dricka lite drinkar eller fika. Den som inte kan är AALF annars tror jag både Lovekitten, Paulaa och MinPrins kan.

Massor på jobbet nu.. :(

• Paulaa

hej tjejer!
    äntligen freedag ;)
    jag kan med största sannolikhet den 20:e oxå men har vi bestämt tid o rum redan? orkar inte leta i trådarna
    vet ni !jag var för första gången inne i en bröllopsbutik (KIK) igår. men jag hittade inget intressant för mig., men de hade många fler festklänningar än brudkl.
    tror man måste beställa hem om man vill ha. jag är dock endast intresserad av att prova prova o prova eftersom det är thailand som gäller.

Tilde vet du ungefär vad för slags modell du vill ha ännu? det jag komemr ihåg är att du ville ha fingerlösa handskar (det är fint!)

• AALF

Kom och tänka på det när Paulaa nämnde hanskar. Accessoarer har vi ju inte direkt diskuterat. Hur är det med er tjejor? Ska ni ha tiara eller brudkrona och/eller slöja, hanskar eller vad?

Jag ska ha Brudkrona och slöja samt halvuppsatt hår.

Vad har ni tänkt (om ni hunnit så långt)?

Är det någon som har bestämt frisör än? Jag vet att många av er får hjälp av bekanta och vänner, men någon annan som kollat runt?

Hur hade ni tänkt göra med sminkningen?

That's it for now

• Tilde-76

Paulaa: Hoppas du kan den 20:e. Vi har inte bestämt tid men vid 17 blir nog bra så vi hinner innan Matton stänger. Vi var alldeles för kort tid på Ljungrens sist

AALF: Jag har inte bestämt hur jag ska ha med frisyr ännu. har en bild hur jag vill se ut men det är nog bra att pröva och diskutera med sin frisör.

Är iaf inne på:
    Halvuppsatt (har en superfin bild från en tidning som ni kan få se sen) och då skippar jag nog slöjan och tar bara en krona/diadem.

Blir den en mer uppsatt frisyr så blir det nog en kortare slöja och ett enkelt diadem. Vill kunna ta av slöjan till festen så den sitter enkelt.

Jag har som sagt två bröllopsgäster som är utbildad frisör och sminkös så det ska nog lösa sig där.

Nästan lite skönt att vi ska gifta oss i lilla stan i norr för det finns inte så mycket att välja mellan. Lite tris oxå men man kan ju bli galen på hur mycket det finns att välja på här nere.

Har fått koll på fotograf, tårtfixare, frisyr och smink. Sen ska jag kolla blommor senare nästa vår.

Snart helg... längtar massor... ska dricka vin och mysa med mannen ikväll.

• MinPrins

Hej tjejer!

Hinner inte skriva så mycket nu, ska packa innan vi sticker ut till skärgården med kompisarna, kräftskiva hela helgen lång

Ville bara säga att jag har den 20/8 inbokad! Så vi ses då!

Är tillbaka söndag kväll, och då skriver jag mer

Trevlig helg!!

• Marisha-69

Hej på er.
    Vart ligger Matton?
    Om vi ska ses klockan 17.00 vart är bästa mötesplatsen?
    Jag håller med Tilde-76 om att det blev för kort tid på Ljunggrens sist.

I morgon fyller jag år!!!
    35 stycken faktiskt, jag känner mig som en gammal kärring

Det ska bli jättekul att träffa er igen

Svar på tråden SÖKES: Tilde -76, Paulaa, Jepsson, Lovekitten och MinPrins!!