• AALF

SÖKES: Tilde -76, Paulaa, Jepsson, Lovekitten och MinPrins!!

Jag har försökt att starta en ny tråd för oss eftersom vi redan setts och pratats vid, men lyckas oavsett när jag specificerar i meddelande raden endast era namn, få en massa andra inlägg.

Detta för att slippa gå igenom allt vi redan pratat om....

Så tjejer, vad sägs är det inte dags med en ny tråd?

Kramis / AALF

• Svar på tråden SÖKES: Tilde -76, Paulaa, Jepsson, Lovekitten och MinPrins!!
  • lovekitten

Alltså jag är i chocktillstånd.... klla på denna helt sjuka sida http:// www.bride .ru/ph/htcgi/ service/ marriage.html

Det kostar 75.000 kr att beställa hem en brud från russland över internet!!!!!!!!!! Koolla galleriet på tjejerna. HELT SJUKT!

• AALF

Hej!

Nu har vi äntligen blivit klara med vår renovering/målning av hallen. PUST! Det tog 3 dagar, så jag har inte varit inne här så mycket

När det gäller BT-träff så kan jag inte den 20/8 som ni vet, men jag träffas gärna för vin-träff hos Lovekitten i september. Hälst den 3/9 men ok med den 10/9.

Lovekitten,
    Vad gäller att beställa hem saker från USA så måste jag kolla med mina kompisar där borta. Jag har än så länge inte använt mig utav dem själv, så det skulle kännas lite skumt om jag bad dem göra det åt en kompis.... förstår du hur jag menar. Men om jag kan få ingång en kontinuerlig "paket skickning" via en kompis, så kan ju du helt klart "hänga på". Måste bara tänka ut en lämplig kandidat och fråga. Alla är inte lika pålitliga (något förvirrade/stressade).... Men jag hade tänkt göra det oavsett så jag återkommer till dig via email vid ett senare tillfälle när jag vet mer.

• MinPrins

Snälla, vi kan väl ta vinkvällen den 10/9?! Ska ju fira vår 6 årsdag den 3/9...

Vi var ju och kikade på Sjöpaviljongen härom dagen, mysig lokal med fantastisk utsikt (ligger precis vid vattnet!) men det får plats MAX 52 personer och inte en kotte till...Ska kolla igenom gästlistan, men tror inte att vi kan banta den så mycket, vill nog inte göra det heller. När man har en lokal som är så extremt begränsad i antal kan man ju också max bjuda så många gäster, inte en mer, för om alla tackar ja får inte alla plats! Som sagt, det lutar nog starkt åt Ulriksdal!

Idag jobbar jag min sista dag och sen bär det av till Finland, tror inte jag kommer ha någon tillgång till internet där:HJÄLP! Första helgen ska vi bo i en släktings stuga som ligger SÅ vackert precis vid en sjö, bastun har brygga ut till vattnet: precis som det ska vara i Finland Sen bär det av till skärgården utanför Vasa och där finns det nog inte heller tillgång till dator, kanske inne i Vasa på ngt internet-café?! HOPPAS! Kommer ju bli tokig om jag måste vara utan er i 1 1/2 vecka!

Kommer alltså hänga här idag och imorgon så mycket jag kan innan vi åker

Kram så länge!

• Marisha-69

lovekitten:
    Varför är du förvånad?
    Är inte det här precis vad man kan vänta sig av vissa män, dessutom har det funnits i många många år.
    Sorgligt men sant
    Hur går det med dina klänningsbestyr?

Hoppas ni alla får en härlig semester tills den 20:e augusti när vi ses
    Jag ska till Emma Nors (som många här på BT tipsar om) på förmiddagen och klippa mig och prata brudfrisyr

• Jeppson

Lovekitten:
    Datumen blir kanoners! 10/9 funkar också (för MinPrins kunde ju inte det andra datumet).

AALF:
    Fy va läbbigt! Kan man inte ge dem varandras adresser (tjejerna och killarna, menar jag)...? ;)

Marisha! Hur var Emma??

Vad gäller vår egen budget:
    Vi får ingen hjälp av någon av våra föräldrar vad vi vet, utan får fixa själva.
    Vi drar till Prag i slutet av augusti, och sen 3 veckor till Baja Carlifornia (Mexicos västkust) i oktober/november. (Lovekitten; Vi dyker i ett annat hav än det ni dök i, men det ska vara något utöver det vanliga. :) )
    I Februari drar vi till Alperna och plogar lagg, och sen är det 30-årsskiva i mars. *suck* SEN kan vi börja spara! Notan ligger just nu på dryga 80 papp för bröllopet... Voj voj... Säger som Soon to be: Man får börja handla nu så man sprider ut kostnaderna.

Har förresten tips på fin och bra båt till er som ska boka det; Aphrodite på www.rederimalaren.se. Där får man ta med egen mat (småplock eller jordgubber eller vad man vill) och dryck, så kan de för en liten peng stå för kylning, glas och sophantering mm. Det kostar 5000:-/2timmar (+ 6% moms) som är minimum, plus då vad man vill att de ska fixa extra (om något).

Imorrn drar jag till mamma i Helsingborg via Svärsläkten i Småland. Mamma och jag ska botaniera bröllopsaffärer i Danmark. :D

Nu ska jag ut på galej (R&B på Mosebacke). Ha de' gött!

• Soon to be

Tjena brudar!

Idag ska jag äntligen ut och leta skor med mamma som smakråd. Ska testa Malmö efter total besvikelse från turen över till Köpenhamn. Där hittade jag absolut ingenting! Nu var jag i och för sig inte inne i någon bröllops-affär, men jag var liksom övertygad om att jag skulle hitta några skor i en "vanlig" skoaffär där eftersom dom brukar ha stort utbud. Ja, nu gjorde jag inte det till min stora förvåning och besvikelsen visste inga gränser

Håll tummarna på att jag hittar några idag. Annars får nog Köpenhamn en andra chans.

Jeppson, hittar du något får du tipsa mig!

Stor kram på er

• Soon to be

Jippiiii!

Skorna är inhandlade och ligger nu här i sin kartong i mitt sovrum. Har nog provat dom 15 gånger redan. Tänk att man kan bli så glad för ett par skor! På REA dessutom, halva priset!!!

Passade på att släpa med mamma till bröllops-affären också. Provade nog 50 olika modeller. Långa, korta, Stora och små. Till min stora förvåning förkastade jag allt det jag tänkt att jag skulle ha och fastnade för det som jag bestämt mig för att jag ABSOLUT inte skulle kunna tänka mig. Tur att man provarde kan jag ju säga. Nu blir det två delat med släp och, vad det nu heter, Sjöjungfru modell? Åhhhh, vad glad jag är. Måste skriva av mig här inne lite...

Eftersom mamma ska sy den så är det mönster-letning som är nästa projekt. men nu är jag en bit på väg......

• Marisha-69

Soon to be:
    Härligt
    Visst är det underligt att det blir en klänningsmodell man absolut inte tänkt sig från början.
    Kladda nu inte på skorna så mycket att dom blir smutsiga tills nästa år

• Midvintertös

Är det många av er som dyker?

• Soon to be

Midvintertös:

Njae...har OW-cert men det är nog fem år sedan jag dök sist. Det har kommit så många andra intressen ivägen.

Svar på tråden SÖKES: Tilde -76, Paulaa, Jepsson, Lovekitten och MinPrins!!