• AALF

SÖKES: Tilde -76, Paulaa, Jepsson, Lovekitten och MinPrins!!

Jag har försökt att starta en ny tråd för oss eftersom vi redan setts och pratats vid, men lyckas oavsett när jag specificerar i meddelande raden endast era namn, få en massa andra inlägg.

Detta för att slippa gå igenom allt vi redan pratat om....

Så tjejer, vad sägs är det inte dags med en ny tråd?

Kramis / AALF

• Svar på tråden SÖKES: Tilde -76, Paulaa, Jepsson, Lovekitten och MinPrins!!
  • Marisha-69

Aalf:
    Vilken designer är det? heter designern the dessy group?
    Har du kollat hos någon annan?
    Bride save är ganska dyra och har dyr frakt (enligt min uppfattning).

Soon to be:
    Hej på dig. Har du kollat på brudklänningar ännu?

Vi betalar alla kläder till brudföljet,
    men det var tur att du frågade för jag kom på att jag glömt lägga in bestman kläderna i budgeten.

lillsmurf:
    Välkommen ännu en gång, och ja du passar bra in på den här tråden.

• Soon to be

Marisha:

Hej själv. Började bli orolig att du försvunnit! Har saknat dina inlägg

Nej, jag skulle ju gjort det men det har kommit en massa grejjer emellan. På onsdag ska jag och Titt-prova för första gången. SKa även på sko-letar-tur då!
    Jag vill så gärna ha köpt första bröllops-grejjen, liksom. Det hade get mig en skön "verklighets-känsla" på något sätt.

Jag är så imponerad av att ni kommit så långt med inbjudningskorten. Jag har inte börjat fundera på det ännu! *känner mig stressad*

• Marisha-69

Soon to be:
    Jag har inte skrivit så mycket på senaste tiden för det har hänt så mycket här på alla trådar och jag har haft svårt att hänga med, med alla nya brudar och den rasande takt alla skriver i.
    men nu har jag tagit nya friska tag, det gäller att inte vara borta för länge då får man läsa så himla mycket för att komma ikapp.
    Jag sitter här och surar lite över att jag och min skrivare inte kommer överens
    har köpt ett par provkort hos pappershandlarn och kan inte få skrivaren att skriva ut i den storleken det blir bara fel, och då är jag ändå lite haj på det här med datorer och tillbehör.
    Snart ger jag upp och åker till närmaste tryckeri

• lovekitten

AALF :

Tärnklänning var supersöt! nåt liknande skulle jag oxå vilja att min/mina har. Återkom om vad de kostade totalt att beställa från bridalsav.

kram

• MinPrins

Hej tjejer!!

Irriterad! Skrev ett långt inlägg igår men när jag skulle posta inlägget strulade datorn och jag kom inte ut på nätet på resten av dagen!! BLÄ!

Men, men...

TACK för senast tjejer!! Super-trevligt! Tänk att fem timmar kan gå så fort :0)

Håller som sagt med er om att det är trevligt om vi hädanefter håller oss till denna tråd så man inte behöver bli alldeles förvirrad. Och som det redan skrivits, vore ju kul om vi sommar -05 brudar kan hänga ihop på den här tråden, eftersom vi redan träffats och "snackat" med varandra här ett bra tag. Inget illa menat mot någon, men det är kul att hålla kontakt med tjejer som har lika långt kvar av planeringen så man kan följas åt hela vägen.

Jag vet med all säkerhet att jag INTE kan träffas helgen 3-5 september! Vi firar vår 6års dag den 3:e och M2b har sagt att vi den helgen ska "hitta på något"...Spännande! Däremot kan jag den 20/8, och förresten hela v.34. Verkar som att de flesta är relativt upptagna i augusti, diverse semesterplaner mm.

Vad sägs om fredagen den 10/9? Vin hos Lovekitten låter väldigt mysigt, men även pappaerstittning och drinkar låter lockande, jag är öppen för allt :0)

Vi går på semester nästa vecka, åker till Finland 15/7 och stannar lite mer än en vecka, sen blir det Västkusten en vecka (M2b är ju Göteborgare) och efter det är det antingen skärgården eller en sista minuten-resa om det här dåliga vädret håller i sig!

Mina systrar kommer att vara tärnor, vi har inte kommit så långt att vi bestämt klänningar åt dem. Men det blir antingen vi (jag och M2b) som betalar klänningarna eller mina föräldrar, syrrorna har inte den bästa ekonomin eftersom en går på gymnasiet och den ena ska antagligen fortsätta plugga i höst.

Kramar!!

• AALF

Godmorgon, godmorgon, godmorgon

Detta är min alldra första dag på semestern!!!

Vin hos Lovekitten låter super...alla dagar förutom den 20:e aug.

Klänningarna kostar $130 styck vilket med dagens växlingskurs är cirkus 975 SEK vilket jag tycker är toppen!!! Det verkade som tjejorna igår hade tänkt finansera dem själva, men vi hjälper gärna till en bit om de så önskar.

Marisha-69 du har helt rätt, klänningarna är från "After Six" i som du säger Dessy Group.

Ha en förtrollande dag :-8
    /AALF

• lillsmurf

Har en fråga, jag har förstått att många av er beställer via internet från utlandet, hur säkert är det? Har man bytesrätt, hur går betalningen till, betalar man mot faktura eller betalar man via kort på internet? Det verkar ju vara ett sätt att spara in en hel del pengar, så kan man lägga "krutet" på annat så att säga!

Soon to be

Våra tärnor och marskalkar kommer att betala sina klänningar resp. frackar själv, vi skall ha tre tärnor och tre marskalkar!

• lillsmurf

Hej tjejer! Några av er har jag stött på innan! Tänkte bara berätta lite om hur långt vi har kommit i våra planer. Kyrka är bokad, Hedvig Eleonora vid östermalmstorg i Stockholm den 19 augusti 2005. Bröllopsfesten kommer att hållas på Ängby Slott. All transport är klar, vi har ändrat oss ett antal gången men nu blir det iaf båt ut till drottningholms slott med champagne och annat gott till gästerna, (där vi även kommer att ta våra bröllopsfoton på drottningholm alltså).

Vi har enats om färtema, vitt, ljusgrönt, champagne och silver, jag vill ha in några stänk av rosa här och där tror jag.

Gästlistan är klar, vi blir ca 60-65 personer beroende på hur många som tackar ja!

Vi kommer att ha DJ. Menyn till middagen är klar det blir fyrarätters. Även bröllopstårtan är "fixad". Syrran är proffs på bröllopstårtor. Har provat en del av de hon gjort tidigare, kan säga att tårarna kom så goda och vackra var de! Maten fixar min m2b så det känns skönt!

Inbjudningarna jobbar jag med och vet på ett ungefär hur de skall se ut. Även festprogrammet är under "uppbyggnad".

Bröllopsresan går till Seychellerna, bröllopsnatten blir två nätter istället för en! Bara det finns jacuzzi i rummet så blir jag och min m2b glada.

Tärnor 3, marskalkar 3, toastmaster, brudnäbb och näbb är utsedda och har tackat ja!

Nu har jag säkert glömt något men men, nu vet ni lite om våra planer!

• Jeppson

Hallå brudar!!
    Jösses! Här kan man inte vara borta många minuter innan man får flera sidor att läsa! :D Hoppas ingen känner sig trampad på tårna - alla som planerar för augusti 2005 är ju välkomna, men det är ju just planeringsnojan vi är ute efter. :D

AALF:
    Dina tärnor ska ju ha samma klänning som mina fast en annan färg! :) Tror jag skrev det för några sidor sen. De är jättefina! Mina ska ha färgen "lavender" och har själva valt den klänningen. Vet du om de finns att prova nånstans? Har du alltså redan beställt, eller? Vilka storlekar i så fall?
    De kommer nog själva betala dem, då det är något de kan använda även efteråt, plus att de ju valt själva.

Vad gäller musik:
    Min morbror ska spela en ingångslåt som han skrivit själv och som är mycket vacker på akustisk gitarr.
    Sen ska min lillasyster ev. sjunga Av Längtan Till Dig ackompanjerad av morbror på gitarr och band-kollega på fiol. Jag börjar nästan tjuta bara jag tänker på det!

Angående träff:
    Jag är på! Ge mig ett datum så kommer jag banne mig. Den här gången MÅSTE det gå!! Så tråkigt att jag missade er sist! Marisha - dig har jag ju inte träffat alls än! Kul att vara hemma hos dig, Lovekitten! Det är alltid lika roligt att se hur folk bor. :)

Lillsmurf:
    Precis de färgerna hade ett par kompisar till mig när de gifte sig föra året. Mycket snyggt!! De hade limegröna inbjudningskort och program, detaljer i silver och basen i vitt/champagne. Hon hade en champagnefärgad klänning i olika nyanser och var jättevacker!

Inbjudningskort har faktiskt min m2b filat på och kommit fram till ett fint. Det är 4 sidor med omslag, där vi har inbjudan, karta, lysning och OSA-info.

Vi har skrivit klart dem, och de ska tryckas på benvitt "knöggligt" papper. På framsidan är det pålimmat ett handgjort lavendelfärgat papper som är lite mindre än den vita bakgrunden, och liksom "tufsat" i kanterna. På det lila har vi stämplat två ihopgående hjärtan i silver. I "ryggen" ska vi knyta silverband. Texten är lite snirklig med en tunn, mörkt lavendelfärgad font (English). Låter det för simpelt tycker ni?

Svar på tråden SÖKES: Tilde -76, Paulaa, Jepsson, Lovekitten och MinPrins!!