• AALF

SÖKES: Tilde -76, Paulaa, Jepsson, Lovekitten och MinPrins!!

Jag har försökt att starta en ny tråd för oss eftersom vi redan setts och pratats vid, men lyckas oavsett när jag specificerar i meddelande raden endast era namn, få en massa andra inlägg.

Detta för att slippa gå igenom allt vi redan pratat om....

Så tjejer, vad sägs är det inte dags med en ny tråd?

Kramis / AALF

• Svar på tråden SÖKES: Tilde -76, Paulaa, Jepsson, Lovekitten och MinPrins!!
  • Paulaa

Hej tjejer!
    NU har min semester börjat oxå, ÄNTLIGEN! :)
    ja säger som Jepson, säg en dag för träffen så kommer jag nog oxå (hopaps jag :) )
    min prins hur är det nu, har ni bestämt er för festlokalen?

jepsson, kortet låter jättegulligt, jag tycker speciellt det där knöggliga pappret är jättefint.
    kram på er

• Marisha-69

Jeppson:
    Ja det vore kul att få ett ansikte på nicknamet.
    Dina inbjudningskort låter fina.
    Tänkte också ha benvitt knöggligt papper men jag hittade bara handgjorda och det är för dyrt för oss, vårt tema är:
    Ivory, guld och vinrött det har liksom bara blivit så.
    Jag undrar hur jag ska få till dukningen med dom färgerna?!

Paulaa & Aalf:
    Skulle vara kul att få glo lite på er med

• Marisha-69

lillsmurf:
    Om du beställer från utlandet så bör du vara bergsäker på vad du vill ha och vilken storlek du ska ha!!!!!
    Det är väldigt få som tar tillbaka en brudklänning och då kostar det en del.
    Jag har beställt och kan berätta i november hur det gick
    Vad gäller betalningen så betalar man i förskott, med kort eller in på konto.

• lillsmurf

Marisha-69

Det vet i katten om man vågar, jag har ju svårt att hitta nåt som sitter bra när jag är och provar i affären? Är prisskillnaden stor?

• Marisha-69

Lillsmurf:
    JA mycket stor.
    Du sparar många tusenlappar på vissa klänningar.
    Men du bör hitta något du gillar och har provat! innan du beställer.
    Har du bara hittat DIN klänning här i Sverige och provat den så är det ju bara att beställa då är det ju den som kommer fast till billigare pris.

• Jeppson

Är det nån som vet om det finns en återförsäljare för After Six-klänningar här i Stockholm eller övriga Sverige?

• lillsmurf

Marisha-69

Det verkar ju toppen i så fall, prova här hemma så man är helt säker och sen köpa från utlandet, då ska man bara komma ihåg märke, modell, färg och stl. Det ska ju inte vara nåt svårt även om man har annat i huvudet, var du runt på många ställen och provade innan du hittade "din klänning"? Jag är en sån där som går upp och ner i vikt var 6 månad! Så jag har nog tänkt att vänta med utprovning av klänning till jan-feb 2005, tar det lång tid och få en klänning hemskickad om man beställer över internet?

• Marisha-69

lillsmurf:
    Jag hittade aldrig någon klänning jag gillade bara nästan så jag beställde från den designern jag gillade bäst en (två) klänning som passade mig bättre i modellen.

• lillsmurf

Marisha-69

Wow förstod jag dig rätt, beställde du två??? Vilken lyx i så fall! Jag ser verkligen fram emot att få börja prova, kan knappt hålla mig, jag kommer nog ge mig ut snart men vänta med inköpet, så att stl blir rätt, till jan feb.

En snabb fråga Lundgrens papper i G stan som alla pratar om, vart exakt ligger det? Har du adressen? Har du köpt papper ännu eller är du fortfarande på jakt? Såg att du hade kollat på handgjort, men det framgick inte om du hade handlat något annat istället??

• AALF

Jeppson,
    Det skulle ju vara toppen om After Six klännigarna gick att köpa i Sverige. Jag ska försöka ta reda på det efter som det skulle göra saken mycket lättare om man kunde prova dem först. Jag vet att de finns i England om man har planer på att åka dit.

Vi har alltså inte beställt klänningarna än. Det finns suveräna "mått listor" på Bridesave.com som man kan använda sig för att veta vilken storlek det ska vara, sen kan man ju alltid justera det något hos skräddare när man har dem här i Sverige.

Men hittar du en återförsäljare så säg till

Vi håller på att renovera/slipa/måla om hallen just nu tog bara en lite pause.

Kramis

Svar på tråden SÖKES: Tilde -76, Paulaa, Jepsson, Lovekitten och MinPrins!!