• AALF

SÖKES: Tilde -76, Paulaa, Jepsson, Lovekitten och MinPrins!!

Jag har försökt att starta en ny tråd för oss eftersom vi redan setts och pratats vid, men lyckas oavsett när jag specificerar i meddelande raden endast era namn, få en massa andra inlägg.

Detta för att slippa gå igenom allt vi redan pratat om....

Så tjejer, vad sägs är det inte dags med en ny tråd?

Kramis / AALF

• Svar på tråden SÖKES: Tilde -76, Paulaa, Jepsson, Lovekitten och MinPrins!!
  • Marisha-69

Jeppson:
    Dom kan inte ångra ett skrivet kontrakt.

Försök att ordna en till/egen visning.
    Om du känner till vilka säljarna är och kan ta kontakt med dom, gör det!
    Dom är säkert intresserade av att ha flera intressenter som höjer slutpriset på deras hus.
    Men gör det snabbt! Om sista visningen var i måndags så kan budgivningen vara i full gång och då är det kört för er om ni inte är med på den, kolla med mäklaren om denne fått in några bud och tala om att ni vill vara med men MÅSTE se huset påpeka att du låg på sjukhus och därför inte kunde komma.
    Om ni har ett färdigt lånelöfte, så säg det till mäklaren så han vet att ni faktiskt är seriösa och har pengarna!!

Huset såg underbart ut, jag skulle själv köpt det om jag velat bo i Stockholm och inte redan haft ett hus

Lycka till!!

• Jeppson

Tyvärr, mäklaren var inte intresserad av att sälja till oss. Han hade kontaktat säljarna och berättat att vi ville ha en extra visning, så jag fick ett mail halv 2 om att vi kunde komma och titta om vi ville halv 4 till 4. Men jag är ju sjukskriven och min sambo satt i möte och kunde inte bli nådd på så kort varsel (vi hade ju tänkt åka förbi säljarna direkt när m2b slutat).
    Så det sket sig; det bidde inget drömhus. Och då stannade de ett par hundra tusen under det vi var beredda att betala.

Den allmäna uppfattningen kvarstår: Mäklare är ett jäkla släkte...

• Paulaa

hej brudar
    oj jeppson va tråkigt , jag var oxå inne o tittade på huset ggenom din länk, det var jättefint så det var synd, men det kommer fler chanser nrä ni minst anar, misströsta ej!

• Tilde-76

Hej tjejer!!

Har varit så tyst här.. Hur mår ni??

Jeppson; allt ok med husplaner och sjukskrivning?

LoveKitten; hur mår din kropp efter amöban?? Blir det fortfarande träff hos dig på fredag?

Marisha; är inbjudningarna spikade??

MinPrins; Är lokalen spikad ännu?

Paulaa: Hur går det i era planer??

kram

• Midvintertös

Yes!
    Nu är det ute. Nu vet alla våra vänner att datumet är spikat. *ler* Våra släktingar får sina kort på posten idag.

• Marisha-69

Tilde-76:
    Jag tror det, men funderar lite fortfarande.
    Jag har hittat mitt CSN kort i alla fall så då får jag 20% rabatt hos Matton

Jeppson:
    Synd att det inte blev något.
    Men lugn, det går nya tåg
    Ert drömhus kanske inte visat sig än.

Hoppas ni får trevligt på fredag!!
    Jag hoppas vi blir många den 15/10

• Tilde-76

Midvinter: Va spännande!! Hade ni kräftskivan i helgen eller är den nu till helgen? Önskar jag kunde hålla något sånt men jag har pladdrat för alla redan att det blir stor fest nästa sommar

Marisha: Hade glömt bort det där med studentrabatt.. ska ta med lillasyster när jag går dit och handlar tror jag :)
    Vi har gjort en helomvändning hur vi vill att korten ska se ut. Fick se en massa förslag som en kompis fått. Bla var det några från USA och ett tyckte vi jättemycket om. Det var iofs deras inbjudan till rehearsal dinner men jättefind. Enkelt och stilrent och lite annorlunda.

• Midvintertös

Tilde: Det var nu i helgen så nu är det ute. *ler*
    Hur går det med ditt jobbsökande? Själv ska jag på en intervju på torsdag.

• Tilde-76

Midvinter: Va kul! Antar att det blev en riktig surprise! :)

Mitt jobbsökande går trögt... ska på en 2:a intervju på ett av de jobb jag verkligen vill ha. Är på onsdag... Ska hålla tummarna för dig på torsdag.

• Jeppson

Ett snabbinlägg bara. :)

Midvintertös:
    Va spännande!!
    Har ni fått någon respons??

Svar på tråden SÖKES: Tilde -76, Paulaa, Jepsson, Lovekitten och MinPrins!!