• AALF

SÖKES: Tilde -76, Paulaa, Jepsson, Lovekitten och MinPrins!!

Jag har försökt att starta en ny tråd för oss eftersom vi redan setts och pratats vid, men lyckas oavsett när jag specificerar i meddelande raden endast era namn, få en massa andra inlägg.

Detta för att slippa gå igenom allt vi redan pratat om....

Så tjejer, vad sägs är det inte dags med en ny tråd?

Kramis / AALF

• Svar på tråden SÖKES: Tilde -76, Paulaa, Jepsson, Lovekitten och MinPrins!!
  • L i

Jag kan inte stava idag tydligen, sorry Jisan.

• Midvintertös

Jisan: Du får gärna följa med till frissan... D:) Det rimmar me... *flin*

AALF: Så där känner jag med. Alla stora bitar är på plats, nu ska bara största biten dit och det är att berätta för alla om vårt bröllop. Sedan blir det nog kul igen när alla vänninor får vara med och planera. *ler*

• AALF

Midvintertös
    Och ni har inte så lång tid kvar Jag måste vänta nästan ett år till

• Jisan

Li, ingen fara på taket:-O ska bli roligt att ses imorgon..jag tar med mig bilderna å så...

• MinPrins

AALF, jag förstår. Därför vill jag inte göra allt nu, utan ta en bit i taget, vill ju ha glädjen av att kunna planera och pyssla under året som är kvar. Varför väntar ni inte lite med att göra festprogrammen, så ni har ngt att se framemot att göra?

Midvintertös, åh den där Wallmanskryssningen såg vi reklam för och blev lite sugna på att åka!! Lät ju kul, och dessutom fick man ju en dag i Tallin också! Du kan väl berätta hur det var när ni kommer tillbaka?

• Jeppson

AALF:
    Det kommer säkert en massa nytt som ska göras och planeras, var så säker! :)
    Jag känner precis likadant, även om jag inte kommit riktigt lika långt som du.
    Men det är bara skönt med en liten paus (tycker jag). Så kan man komma igen sen när det är dags att skicka ut inbjudningarna.

Nä, nu tänker jag lägga lite krut på hus-letning och resande. Och min nya fina kamera! :D

• AALF

Jeppson
    Husletning! Vad spännande, var letar ni någonstans? Det blir vår tur att leta efter bröllopet. Vi kollar Nacka/Värmdö.

• Jeppson

Vi kollar både norrort och söderort, typ Helenelund/Sollentuna och Huddingetraktien. Jag är från norrort, men nästan alla våra vänner har nu flyttat till söderort så det blir förmodligen där.
    Ska se om jag får upp MSN på den här datorn, så kan du få se de två vi ska kolla på i helgen! :)

• AALF

Jeppson
    Jag har tyvär inte msn på min jobbdator

Visst har man en liten spärr vad gäller söder vs. norr om stan beroende på var man är uppväxt.

Jag är uppväxt ute i Nacka och min sambo i Haninge/Tyresö så funderade på båda de ställena. Men nu har fler av våra goda vänner flyttat/planerat att flytta till Nacka/Värmdö så nu kommer vi bara att kolla där

Jag vill så gärna kolla redan nu, men det är ju inte aktuellt för en om ett år. Men jag kikar runt och får på det sättet en uppfattning om i vilka områden vi skulle gilla osv.

Tänk va kul att inreda ett helt hus Det blir ett helt annat planerings projekt!

• Jeppson

Ledsen tjejer om vi spårar ur på hus nu, men våra MSN funkar inte... :(

Så AALF:
    Vilken hustyp är du ute efter då? Mitt drömhus är ganska litet, 20-30-tal eller så, modell "pepparkakshus" med den gamla stilen intakt men renoverad. Du vet, spröjs och sånt, en liten punchveranda, öppna spisar, kanske en vedugn i köket, och sluttande tak på övervåningen. Gärna puts, möjigen trä, men inte tegel, blandmaterial eller eternit.
    Åå, vilken dröm att få inreda ett sånt!!

Svar på tråden SÖKES: Tilde -76, Paulaa, Jepsson, Lovekitten och MinPrins!!