• AALF

SÖKES: Tilde -76, Paulaa, Jepsson, Lovekitten och MinPrins!!

Jag har försökt att starta en ny tråd för oss eftersom vi redan setts och pratats vid, men lyckas oavsett när jag specificerar i meddelande raden endast era namn, få en massa andra inlägg.

Detta för att slippa gå igenom allt vi redan pratat om....

Så tjejer, vad sägs är det inte dags med en ny tråd?

Kramis / AALF

• Svar på tråden SÖKES: Tilde -76, Paulaa, Jepsson, Lovekitten och MinPrins!!
  • AALF

Jeppson
    Det låter härligt! Vi är nog mer ute efter ett fräscht radhus. Lägger hellre ner lite extra pengar på ett hus med ny renoverad toa/dusch och kök än att behöva lägga ut ytterligare pengar på det. Samtidigt så tycker jag det är superkul med tanken att putsa, fixa och renovera men jag tror att vi är lite för lata för det

• Jeppson

AALF:
    Nä, renovera så mycket orkar inte vi heller. Det ska vara att måla om och tapetsera och så i så fall. Inget större än så. Det är vi också för lata för.
    Men det här ska vi kolla på i helgen: www.bostad.dn.se/a.asp&q=1&s=1
    Det är precis den typen jag vill ha (fast det behöver ju målas i hallen och så. :) )och det är ett bra pris. Kök och toa är fräscht. Fast man vet ju av erfarenhet att den typen lätt kan gå upp en halv mille, och jag vet inte riktigt hur högt vi är beredda att gå.
    Är nog klokt att vänta som ni, för räntan kommer ju garanterat stiga, och då går huspriserna ner. :)

Nu ska jag hem! Tbx framför burken söndag kväll om det vill sig väl. Ciao!

• AALF

Jeppson,
    Vilket underbart hus! Och vilka golv!! Bra pris, i dagsläget, men visst går det upp i pris. Men för det där huset skulle jag gå upp en bit över 2 mille faktiskt. Åhhh va fint det var Om du gillar den typen av hus så kanske du skulle gilla dem i Gamla Enskede????

• Jeppson

AALF:
    Visst är det fint! Furugolv är det bästa jag vet!
    Ja, vi kan nog tänka oss en 2,5 mille, men det beror ju på hur fint skick det är i. Bilderna ljuger ofta tyvärr har vi märkt.
    Sen beror det ju också på läget; om det ligger precis intill en hårt trafikerad väg, eller en banvall eller så. Men annars är det precis mitt drömhus! :)
    Gamla Enskede-husen är fina, men tyvärr är tomterna ofta för små. Vi försöker hålla oss kring 1000 kvadrat för att få lite yta på gräsmattan.
    Tittar ni också på den typen av hus (det låter som om du gillar dem) eller håller ni er till radhus? Det är klart; i Tyresö eller Nacka får man nog ge det dubbla för ett sånt hus...

• Soon to be

Jepsson: Vilket mysigt och välkomnadne hus! Hoppas att det går bra på söndag och lycka till!

Själv har vi ´precis köpt vårt drömhus och flyttar in på måndag så vi lever just nu bland flyttkartonger. Har inte sett min blivande på flera timmar eftersom han är på andra sidan "Kartong-muren"
    Men det ska bli underbart!!!!!!

Kommer därmed att ta paus från BT ett par dagar. Men jag är snart tillbaka!

• AALF

Jeppson,
    Ja ett sånt hus vore ju verkligen toppen men i huvudsak är vi nog ute efter radhus, till en början i alla fall. Men hittar man en sån där "dröm kåk" för ett bra pris så slår man ju till. Men som du sa, dem brukar ligga över 3 mille där ute vi letar....
    Lycka till på söndag!

• lovekitten

HJÄLP!

just nu har jag panik, för jag kan inte komma in på mitt yahoo fotoalbum som jag lagt ner massa tid på. Kan ni komma in på era? Mitt har inte funkat på en vecka... jag kan signa in men kan inte komma in i albumet. Den påstår att ägaren har deletat det eller nåt annat snicksnack...det vat jag ju med all säkerhwt att jag INTE har. Hitter ingen support hos dem heller... Åhhh! Så störigt...kan ni kolla era om de e funkis å ge mig nåt tips.. Jeppson du brukar ju va bra på sånt här.

• AALF

lovekitten
    Jag provade precis min och kom inte in häller. Skumt. Jag använder yahoo mail och på den är det inget fel.... kankse kommer upp snart igen, men en hel vecka låter ju jätte konstigt.

• Tilde-76

Hej tjejer!

Ett litet kort hej från London....

Testade yahoo och kom inte heller in - får pröva igen senare.

Jag har nu shoppat mina första riktiga bröllopsgrejerna... Ett par ursnygga SKOR!! och en handväska... mycket dyrare än jag tänkt att jag skulle lägga på skor men väskan var ett fynd. Har även köpt ett par snygga trosor.. med lite blått i så de kanske jag väljer till bröllopet.

kram på er

Svar på tråden SÖKES: Tilde -76, Paulaa, Jepsson, Lovekitten och MinPrins!!