• Bellis

Stämpeltråden!

Här tänkte vi ta och starta en ny braig tråd! Nämligen en för alla som tycker det är spännande och kul med stamping!

Tråden är härmed ÖPPNAD!

Jag kan ju börja med att tala om att imorrn bär det av in till stan (sthlm) och DÅ ska det minsann shoppas stämpel-pryttlar så det heter duga!! Det ska bli jättekul, sambon bara flinar åt mig sedan jag fick det här på hjärnan.. :)

Eftersom jag inte har ett himlaste skvatt i stämpelvägsutrustning, så blir det en rejäl lista som ska bockas av!

Tänkte börja med att åka direkt till söder, för att kolla in pappershandeln och The English Shop i Söderhallarna. Därefter blir det nog en promenad till G:a stan för ett besök på Ljunggrens pappershandel på Köpmangatan. Sedan Kreatima och Panduro, med risk för att slåss med tanter och dagispersonal som ska köpa julpyssel...

Ska kolla av webben lite ikväll, på priser och så, och ta med mig en lite jämförelselista så jag inte går på några större nitar!

Kram på er alla inspirerare!

• Svar på tråden Stämpeltråden!
  • Ellte

Godmorgon!! Vilket otroooligt solsken :):):) Innan det blir några kort gjorda här ska Linda ut i solen!!!

• Ellte

Äsch nu är solen borta...vilken oootuuuur...nu måste jag pyssla ;) Tänkte göra ett riktigt personligt julkort till Jonas syster som har kennel på hundar och katter samt har höns :D

• FinaStina

Bellis; för att få en bra viklinje drar jag med en stoppnål (man tager vad man haver) och sen viker jag så att rispan hamnar på utsidan.

Lim? Försökte just att limma ett "luddpapper" på ett annat luddpapper. Dels syntes limmet när det torkat och så fäste det inte så bra heller. Vad använder ni?

På baksidan av öljetterna sätter ni över nåt? Mina öljetter blir inte så snygga på baksidan. Dessoutom fastande en dåligt. Tips?

• Bellis

Tack FinaStina för "vik-instruktionen"!

Lim undrar jag också över... trodde jag hade köpt ett flashigt lim, men det visade sig bara vara ett vanligt limstift men i trekantigt utförande... Jag misstänker att sånt där lim som man liksom rollar på är det bästa "torra" limmet. Mitt blöta lim är ett Scotch skol- och hobbylim.

Öljetter har jag inte vågat mig på än *fegis*... de är ju så fiiiina i sina små påsar...

Nä, nu ska jag göra ett kort!

• Ellte

Jag rekommenderar ju fanatiskt mitt "rullelim" :D Dock är det svååårt att få det att funka bra mellan luddpapper, det sliter sönder dem... Där är limstift det enda som jag får att funka :)

• Bellis

Hihi! Har stämplat snöflingor på ett blåsvart kort ur Clas Ohlson-packen... skulle embossa dem med mitt "white diamond"-pulver och VIPS så fanns det regnbågsglitter preciiiiiis överallt! Nu ska jag försöka värma te dem med pickan...

Buhu... jag vill också gå på pysselkväll med er imorrn......

• Johanna = en lat kock

hej tjejer!

kom hem för ngn timme sen och har tyvärr inte hunnit med att städa (eller jo vi damsög upp tre ton glitter i hela lägenheten :D det sätter dig ju överallt)

så ni får stå ut med att det är lite stökigt....

• Ellte

Låter bra Johanna...då kommer jag känna mig som hemma :D ;)

Jag fick besök av en kompis idag och när han varnade om att han tänkte dyka upp röjde jag i vardagsrummet så jag skulle slippa skämmas... Sedan tog det tre timmar innan han kom så...hmmm...det var fuuullt med papper och glitter och pulver och lim på hela golvet och bordet när han kom :D Som tur var tyckte han att det var jätteskoj och lekte lite och köpte med sig några kort :)

Har gjort några nya kort idag...Jag ska försöka scanna dem sen :)

• Bellis

Jag vill ha fler embossingpulver..... ett svart m glitter och kanske ett lila m glitter.......... nästan alla färger vill jag ha. Ha! Inser nu exakt huuuuuur länge mina dyra "lyxpulver" från Ljunggrens kommer räcka. Typ trettinie år eller nåt. Jag embossar för fulla muggar tycker jag!
    *Bellis ser nu fullt med glitter på tangentbordet... försöka få bort innan sambon upptäcker*

*försöka, försöka...*

• Johanna = en lat kock

hur många blir vi imorgon? och när dyker ni upp?

Ellte har du ngn koll???

Svar på tråden Stämpeltråden!