• Bellis

Stämpeltråden!

Här tänkte vi ta och starta en ny braig tråd! Nämligen en för alla som tycker det är spännande och kul med stamping!

Tråden är härmed ÖPPNAD!

Jag kan ju börja med att tala om att imorrn bär det av in till stan (sthlm) och DÅ ska det minsann shoppas stämpel-pryttlar så det heter duga!! Det ska bli jättekul, sambon bara flinar åt mig sedan jag fick det här på hjärnan.. :)

Eftersom jag inte har ett himlaste skvatt i stämpelvägsutrustning, så blir det en rejäl lista som ska bockas av!

Tänkte börja med att åka direkt till söder, för att kolla in pappershandeln och The English Shop i Söderhallarna. Därefter blir det nog en promenad till G:a stan för ett besök på Ljunggrens pappershandel på Köpmangatan. Sedan Kreatima och Panduro, med risk för att slåss med tanter och dagispersonal som ska köpa julpyssel...

Ska kolla av webben lite ikväll, på priser och så, och ta med mig en lite jämförelselista så jag inte går på några större nitar!

Kram på er alla inspirerare!

• Svar på tråden Stämpeltråden!
  • Hestia

Ellte - Tack. *kramar om*
    Jag tycker: Två ganska små stämplar med motiv, en med text. Två små stämpeldynor och en genomskinlig embossing. Lite kort i olika färger som passar med färgerna på dynorna. Ett personligt kort från dig där du utlovar en pysselkväll. :)

• Hestia

Ellte - En sådan har jag som sylåda. ;)

• Bellis

*krama om Hestia* Gumman, jag hoppar verkligen att din pappa blir bättre...

• Bellis

Tufft lådskåp Hestia! Hade köpt ett sånt om jag sett det innan jag köpte mitt. Jag vill ha ett till redan!! :)

Har jobbat som en blå idag....... fy vad folk köper julklappar!!!!! Sanslöst!

Har pysslat ihop två julkort under kvällen -ska ge mig på ett tredje nu, tror jag. Jag har tyvärr ingen scanner, men jag ska försöka fota dem med digitalkameran nån dag här framöver. Vill ju visa, ju! Inte för att jag är suuupernöjd, men ändå...

Jag har lite svårt att få till stämplarna med guldfärg, de blir liksom inte guldiga i "mitten" om man säger. Jag kanske trycker för hårt??

Ellte- såg foto på dig i en annan tråd! Kul! Du såg inte alls ut som jag tänkt mig, men när jag såg dig så "växte" du liksom "ihop" till rätt Ellte! Så nu kommer jag inte ihåg hur jag tänkt mig dig från början. Hihi! Hestias bild kunde jag tyvärr inte se....

*snegla mot kartonghögen*

• Bellis

Ja just det ja - på Halosfronten intet nytt.

Hade hoppats på att ett dygn hemifrån skulle resultera i en försändelse från henne. Jag hade givit sambon ingående instruktioner om vad han skulle göra om en paketavi låg på hallmattan när han kom hem igen i förmiddags. Men icke..... när jag äntligen kom hem från jobbet så gav han mig bara en kram och sa "nääääe gumman, det fanns ingen lapp idag heller" Han vet ju hur mycket jag längtar, ju!!

Typiskt.

• Hestia

Bellis - Tack!
    Nu är bildlänken fixad också! :)

• Bellis

*kram* Måste kika genast...! :)

• Ellte

Bellis :D Attan :D det hade ju varit jätteskoj att veta hur du trodde jag såg ut :D

Idag har jag inte pysslat NÅT men imorgon har Jonas en speldate med en kompis så då lär jag sätta mig en stund igen. Jag köpte ett fint blått säckvävsband idag som jag måste "testa" :)

Och när jag pysslat klart imorgon ska jag packa ner allt nödvändigt i min stora stämpellåda och göra mig redo för måndagkväll ;)

Johanna: Jag har ett par ärenden som jag måste göra efter jobbet så jag kommer troligen senare än vad jag sa...ändå. Om jag får nån vägbeskrivning vill säga ;)

• Bellis

Nämen OJ! Du ser inte heller ut som jag föreställt mig! Och swoooosch så var min inre bild av Hestia som bortblåst! Jag lovar att skicka en av er en pysslarbild på mig, så är jag i varje fall på träffen "i bild"! ;) Det blir mer rättvist så... Men du skulle visst inte heller komma Hestia? Tja, då skickar jag dig en bild sen också!

Nu ska jag embossa vellum!!

Svar på tråden Stämpeltråden!