• Bellis

Stämpeltråden!

Här tänkte vi ta och starta en ny braig tråd! Nämligen en för alla som tycker det är spännande och kul med stamping!

Tråden är härmed ÖPPNAD!

Jag kan ju börja med att tala om att imorrn bär det av in till stan (sthlm) och DÅ ska det minsann shoppas stämpel-pryttlar så det heter duga!! Det ska bli jättekul, sambon bara flinar åt mig sedan jag fick det här på hjärnan.. :)

Eftersom jag inte har ett himlaste skvatt i stämpelvägsutrustning, så blir det en rejäl lista som ska bockas av!

Tänkte börja med att åka direkt till söder, för att kolla in pappershandeln och The English Shop i Söderhallarna. Därefter blir det nog en promenad till G:a stan för ett besök på Ljunggrens pappershandel på Köpmangatan. Sedan Kreatima och Panduro, med risk för att slåss med tanter och dagispersonal som ska köpa julpyssel...

Ska kolla av webben lite ikväll, på priser och så, och ta med mig en lite jämförelselista så jag inte går på några större nitar!

Kram på er alla inspirerare!

• Svar på tråden Stämpeltråden!
  • Ellte

*skrattar* det tog ett tag innan jagvar med på "ett brett tunt band" :D

Låter jättefint!

• Bellis

Ja det var lite korkat skrivet...! Hehe.

Hittade banden på Ikea i söndags, i deras julhörna (eller landskap snarare...). Det är sånt där med böjbara kanter du vet? 5 cm brett och 9 meter för.... 29:- tror jag det var. Köpte såklart både silver och guld!

• Ellte

Skoj...jag köpte liknande band igår :D Ett vitt med guldstjärnor och ett skrynkligt i guld

• Nojsan

Godmorgon tjejer!! Ja ja, jag får nog vänta ett tag på att ni vaknar. Ni ligger nog å sover sött vid det här laget...

Isis: Justja, det var ju du som frågade om min utbildning. Hur har det gått? Har du kollat mer på den? Jag kan verkligen rekommendera den iaf, fast jag har inte varit så flitig på sistone... Har haft fullt upp med att packa inför flytt. Vi skall förresten flytta från bondhålan in till Shanghai PÅ MÅNDAG!!! Läängtar! Och sen är det bara en vecka tills jag skall få åka hem till mina stämpelpaket

• Johanna = en lat kock

jösses snart 900 inlägg! vad ni är flitiga!

Ellte
    om du ändå ska beställa så ta jag gärna 2 permanenta refiller!

• Ellte

Oki...jag beställer nu Hittade även en billig hängmappsvagn så nu ska jag få lika bra ordning som Hestia! ;)

• Nojsan

Jag inser att jag har blivit fanatisk innan jag ens har börjat stämpla men jag hittade ett par jättebilliga saltströare idag när jag var i affären & handlade mat. Såna där i glas med en metallpropp med ganska stora hål i - Skulle man kunna använda såna att strö på embossingpulver med?? Eller hur gör ni?

• Ellte

Nojsan: Jag har insett att det lättaste sättet är att ha pulvret i en liten burk (t.ex en filmburk). Under det du stämplat på lägger du ett A4 som varit vikt. Häll på rikligt med pulver. Häll av på det f.d vikta pappret och använd sedan "viket" på pappret som en tratt och häll tillbaka överblivet i lilla burken Var det begripligt? :?

• Nojsan

Fattar! Så saltströarna var inge bra då?

• Ellte

Jo men det är inte dumt iofs... Hmmm... Går de att försluta?

Svar på tråden Stämpeltråden!