• Bellis

Stämpeltråden!

Här tänkte vi ta och starta en ny braig tråd! Nämligen en för alla som tycker det är spännande och kul med stamping!

Tråden är härmed ÖPPNAD!

Jag kan ju börja med att tala om att imorrn bär det av in till stan (sthlm) och DÅ ska det minsann shoppas stämpel-pryttlar så det heter duga!! Det ska bli jättekul, sambon bara flinar åt mig sedan jag fick det här på hjärnan.. :)

Eftersom jag inte har ett himlaste skvatt i stämpelvägsutrustning, så blir det en rejäl lista som ska bockas av!

Tänkte börja med att åka direkt till söder, för att kolla in pappershandeln och The English Shop i Söderhallarna. Därefter blir det nog en promenad till G:a stan för ett besök på Ljunggrens pappershandel på Köpmangatan. Sedan Kreatima och Panduro, med risk för att slåss med tanter och dagispersonal som ska köpa julpyssel...

Ska kolla av webben lite ikväll, på priser och så, och ta med mig en lite jämförelselista så jag inte går på några större nitar!

Kram på er alla inspirerare!

• Svar på tråden Stämpeltråden!
  • Bellis

Inte för att nån annan verkar vara "här" ikväll, men bara för att babbla liiiite till - 27 olika papper blev beställda, plus 4 mulberry (2 vita och 2 charcoal), åsså versamarkdynan då!

Jätteskoj papper ju!

• Bellis

Ah! Ellte!!! Du är här!

Ja, jo.... jag kände att jag MÅSTE våga göra nåt sånt där själv nån gång.... filåt! Gör du med! :) Själv hoppas jag innerligt att han ska ringa när bara sambon är hemma (har redan skrivit en lapp med visa-numret och informerat honom...). Jag har iofs skrivit tydligt preciiis när jag kan bli nådd.... *suck*

• Bellis

....och så kostar det bara vanligt viktporto, så det skulle nog inte bli billigare om man delar egentligen. Hade det varit en mega-handling-avgift så hade jag ju såklart "fått några med mig"!

• Ellte

Jag skoooojjade ju bara :p Jag har tillräckligt med papper :D

• Bellis

Kände mig faktiskt lite taskig.... *krama generat*

Nu ska jag försöka få ihop ett fint kort!

Börjar bli sanslöst trött på Dreamcottage... mailade ju dem igår igen -och tror du jag fått nåt svar än? Nähähähäerå. Har jag fått ett pakeeet? Nähähähähäerå. Imorrn är det som sagt 2 veckor sedan jag beställde och betalade. Måste gå och knapra en sobril.

• Ellte

Förlåt...dumt skämt *pussar glatt*

• Ellte

Vad ska du göra för kort förresten?

OJ jäkulens...är klockan halv TOLV...och jag som skulle sova tidigt idag...

• Bellis

Ellte - *goa tjej* jag förstod att du skojjade, jag kände mig taskig på helt egen hand redan innan! Jag är visst lite knäpp! Men det vet nog alla redan! *och hon fortsatt babbla en hel massa oväsentligheter -i all evighet* ;)

• Bellis

Ellte - HALV TOLV?!?!? Vad säger du mänska?? Jag skulle ju göra klart mitt kort!! Och sova tidigt -öppnar imorrn *sucka* och jobbar heeela dan med galna socitetstanter och nyrika hemmamammor som ska köpa julklappar... Behöver mina krafter.

Tänkte göra ett julkort till min sambos lilla mormor. ett sånt där 15x15 dubbelt kort i härligt mörkt grågrönt. Ett brett tunt guldband m stjärnor på lodrätt över framsidan. Där på en bit handgjort luddigt papper med GOD JUL i embossat rött. Inuti en inlaga med ett brödrecept på, skrivet med guldpenna. Åsså en hälsning från oss! Blablabla..

Svar på tråden Stämpeltråden!