• Bellis

Stämpeltråden!

Här tänkte vi ta och starta en ny braig tråd! Nämligen en för alla som tycker det är spännande och kul med stamping!

Tråden är härmed ÖPPNAD!

Jag kan ju börja med att tala om att imorrn bär det av in till stan (sthlm) och DÅ ska det minsann shoppas stämpel-pryttlar så det heter duga!! Det ska bli jättekul, sambon bara flinar åt mig sedan jag fick det här på hjärnan.. :)

Eftersom jag inte har ett himlaste skvatt i stämpelvägsutrustning, så blir det en rejäl lista som ska bockas av!

Tänkte börja med att åka direkt till söder, för att kolla in pappershandeln och The English Shop i Söderhallarna. Därefter blir det nog en promenad till G:a stan för ett besök på Ljunggrens pappershandel på Köpmangatan. Sedan Kreatima och Panduro, med risk för att slåss med tanter och dagispersonal som ska köpa julpyssel...

Ska kolla av webben lite ikväll, på priser och så, och ta med mig en lite jämförelselista så jag inte går på några större nitar!

Kram på er alla inspirerare!

• Svar på tråden Stämpeltråden!
  • Ellte

Jag är också överlycklig för min versamarkdyna som jag köpte i måndags Det blir jättefina bakgrundseffekter juh :)

• lindull

Hej på er tjejer!!

Får jag oxå vara med??

Vilken otrolig tråd ni har åstadkommit.
    Jag heter Malin bor strax utanför Gbg och tycker att stämplar är det roligaste som finns just nu.
    Har bara stämplat i ett par dar men endå lyckats åstadkomma 4 julkort och ett grattis kort till svärfar som fyller år i morgon.

stämplade hälsningar från lindull

• Ellte

Välkommen lindull! Trevligt med lite påfyllnad i tråden :)

Idag har jag pysslat ihop fyra julkort och ett annat kort...som skulle kunna bli ett julkort :) Ska scanna in dem i nästa reklampaus i filmen ;)

• lindull

Godmorgon / Trevlig Lucia!

Hur skaffar man ett sånt album som du har Ellte , så man kan visa sina alster?

Vad fin akvarelltomten är, har du hittat den här hemma??

Nej ,nu får jag slänga ett öga till på lussemorgon på TV:n

• Kolan

Oj, vilka fina kort. Hur har du åstadkommit det med julkulorna? Superläckert!

Tro det eller ej, tvekade att tacka ja till luciaglögg hos en kompis i kväll för att jag så gärna vill vara hemma och umgås med mina nya ännu ej provade stämplar från Inky och min ouppackade varmluftspistol

Får hålla mig till i morgon för nu ska jag ut på stan och kämpa mig till julklappar bland en miljon andra.

• isis

Lusselelle på er allihopa! :)

Jag sitter å har fullt upp med att pyssla julklappar, väntar just på att tvättmaskinen ska vara färdig så jag kan börja måla mina örngott.

Välkommen till stämpeltokarna lindull! :D Kul att du oxå bor i närheten! :)

Kan någon vänlig själ, kankse Johanna, om du har tillgång till nätet nu när du är borta över helgen eller nån annan som ska till den söta tösen på måndag maila mig vägbeskrivning dit och ett tfn nr till sirisirius @ hotmail . com
    Sambon har sabbat airporten den otekniska skruttpellen! *morr*

Men om nån orkar skicka det skulle det vara görgullit!

Jag plockar med mig lite grejer jag har gjort å så..såg nått om skärmatta, kan ta med mig min å lite knivar.

Har inte fått mina stämplar från inky än...snyft

Nijsan: Jo, jag försöker komma på nått sätt att finansiera den utbildningen. Skulle vara dunder att gå den.

Någon frågade om EZfoam.. det använder jag. Vet inte vad ni undra..men det är bra om det inte är för små grejer, då har dem en tendens att välta.
    Om nån undrar vad det är så är det en skumplatta med superklister på ena sidan och blank yta som bara fastna på akryl och plats på andra. Så trycker man fast gummistämpeln på klistriga sidan, strör lite mjöl över och klipper ut.

Oj vad jag babblar... jaja bla bla bla... ha en trevvlig helg..tjohej!

• Hestia

Hej tjejer!
    Låter som ni har varit upptagna! Själv har jag varit borta sedan i torsdags - har hälsat på pappa på sjukhuset, han har precis opererats för cancer - som har spridit sig... :(

Jag har precis köpt två "små" sortimentskåp på Claes Ohlson för 49 kr/st och lagt in alla mina grejer där - det räckte precis. Maken sade: Jag lovar att hänga upp dem på väggen till dig NÄR (inte OM) du får ett hobbyrum! :D

Tack för papprena, Johanna! De var superfina! (Dem skall jag spara! ;))

Ellte och Bellis - Inga nyheter från Ebay-tanten. :(

Vi får främmande idag, men skall städa lite snabbt så att jag kan stämpla lite julkort! :) Vi har fått hem tackkorten, så nu måste jag bli färdig med julkorten så att de kan läggas i samma kuvert och skickas iväg - tycker ni lite drygt 2 månader efter bröllopet är jättesöligt med tackkort??

• Ellte

Hej tjejer!

Idag har vi varit på stan och shoppat julklappar...och lite saker till mig såklart Vi var på CO och jag hittade den där bunten med kartong som ni pratat om :) Dessutom (och nu inser ni att jag är lite fanatisk ;)) köpte jag en verktygslåda som verkar superbra att transportera och förvara stämpelpryttlarna i :) 212.214.0.20/images/products/S/hi/B/310995_0996_0997_0998_Sw2.jpg (Den näst största)

Vi kom också fram till att en person vi känner ska få ett stämpelstartkit i julklapp. Har ni några tips på vad som bör vara i det?

• Ellte

*kramar om Hestia* Jag hoppas att det går bra med din pappa!

Svar på tråden Stämpeltråden!