• Bellis

Stämpeltråden!

Här tänkte vi ta och starta en ny braig tråd! Nämligen en för alla som tycker det är spännande och kul med stamping!

Tråden är härmed ÖPPNAD!

Jag kan ju börja med att tala om att imorrn bär det av in till stan (sthlm) och DÅ ska det minsann shoppas stämpel-pryttlar så det heter duga!! Det ska bli jättekul, sambon bara flinar åt mig sedan jag fick det här på hjärnan.. :)

Eftersom jag inte har ett himlaste skvatt i stämpelvägsutrustning, så blir det en rejäl lista som ska bockas av!

Tänkte börja med att åka direkt till söder, för att kolla in pappershandeln och The English Shop i Söderhallarna. Därefter blir det nog en promenad till G:a stan för ett besök på Ljunggrens pappershandel på Köpmangatan. Sedan Kreatima och Panduro, med risk för att slåss med tanter och dagispersonal som ska köpa julpyssel...

Ska kolla av webben lite ikväll, på priser och så, och ta med mig en lite jämförelselista så jag inte går på några större nitar!

Kram på er alla inspirerare!

• Svar på tråden Stämpeltråden!
  • Bellis

Nämen hej Ellte!
    Genast känner jag skräck inför vad ni ska tycka om mig på bild....

När man ska vika en kartong till eget kort, viker ni bara då eller drar ni med nåt vasst för att få till viket? Blir "repan" på in- eller utsidan sen?

• Hestia

Ja, ni måste ta bilder på träffen!!
    Hur trodde du jag såg ut, Bellis?

Jag tror du är blond, med hår till axlarna, och liten och späd! :)

• Ellte

Haha :D Nu måste jag ju :D Jag tror att Bellis är ganska kort, inte supersmal och med brunt hår ;)

Bellis; Jag viker oftast bara...

• Ellte

Jag kan förresten ta med digitalkamera på måndag om nån påminner mig...

• Hestia

Ellte - Ja, ganska liten! Och inte supersmal, men späd till växten! :)
    Hur rätt har vi, Bellis?? :)

• Hestia

Oj, är klockan redan så mycket? :(
    Går in i chatten och sitter lite... :D

• Bellis

*fnissar högt*

Jag var heeelt säker på att Hestia var blond, och så att du hade glasögon (det stämde ivf väl?) Sen undrar jag -där kortet är taget, är det ditt hem? För det reagerade jag på -det såg inte ut som Hestiahemmet! Fråga mig inte varför!!

Ellte- jag hade föreställt mig dig liksom lite "flickigare", bli inte hemskt förskräckt nu, men till utseendet och stilen kanske liiite som hon Bea i Fashion house. Men bara delvis..... *tänker* Du påminner lite om en tjej jag känner/kännt som kommer från/bor i Göteborg, och hon har mörkt smålockigt hår och är ganska galen... Lustigt vad man får för sig!!!

Hrm. Jag är mycket riktigt blond, håret går en ganska bra bit ner på ryggen.... eeeh... lång.... vi kan väl säga förhållandevis smal (har fläbbat te mig under hösten...IGEN). Stora fötter. Bred rumpa. Blågrå ögon. Jisses.

• Hestia

Äsch Bellis, du skulle ju inte vara lång! :D
    Japp, kortet är taget hemma hos oss! Vi har ett väldigt lugnt och avskalat hem... :)

• Hestia

God morgon, tjejer!
    Idag blir det plugg, julkortsmakande och skrivning av tackkort! :)

Svar på tråden Stämpeltråden!