• Bellis

Stämpeltråden!

Här tänkte vi ta och starta en ny braig tråd! Nämligen en för alla som tycker det är spännande och kul med stamping!

Tråden är härmed ÖPPNAD!

Jag kan ju börja med att tala om att imorrn bär det av in till stan (sthlm) och DÅ ska det minsann shoppas stämpel-pryttlar så det heter duga!! Det ska bli jättekul, sambon bara flinar åt mig sedan jag fick det här på hjärnan.. :)

Eftersom jag inte har ett himlaste skvatt i stämpelvägsutrustning, så blir det en rejäl lista som ska bockas av!

Tänkte börja med att åka direkt till söder, för att kolla in pappershandeln och The English Shop i Söderhallarna. Därefter blir det nog en promenad till G:a stan för ett besök på Ljunggrens pappershandel på Köpmangatan. Sedan Kreatima och Panduro, med risk för att slåss med tanter och dagispersonal som ska köpa julpyssel...

Ska kolla av webben lite ikväll, på priser och så, och ta med mig en lite jämförelselista så jag inte går på några större nitar!

Kram på er alla inspirerare!

• Svar på tråden Stämpeltråden!
  • Nojsan

Men ar ni sadar supernoga nar ni tvattar eller? Jag har en riktig rengorare ocksa men den anvander jag bara till vissa dynor eller till riktigt ingrodda, fast det hinner dom ju aldrig bli eftersom jag torkar av dem direkt med trasan

• Johanna = en lat kock

lindull har du fått dina stämplar än förresten?

• lindull

Hej!

Jo stämplarna kom till slut och mycket riktigt hade dom fastnat i tullen så jag åkte på 127kr till.
    Men det var ju endå billigt i jämnförelse med priserna här hemma.
    Glömde faktiskt skriva har haft fullt upp med inbjudningskorten.
    Hur gör man ett album så man kan visa er andra?

/Malin

• lindull

Hej igen!!

Nu är jag stolt jag lyckades på egen hand fixa till ett album på yahoo
    Den som vill kan kolla in mina inbjudningskort.
    Och början till placeringskort/askar.
    Vi ska inte ha någon efterätt på bröllopet så askarna ska funka som placeringskort och så ska det ligga ett par praliner var där i till kaffet.
    Dom saknar namn lappar än så länge..
    Kram Malin

• Johanna = en lat kock

vad fiiiint! :)

trist när det fastnar i tullen bara...

• Maria - en blivande brud med 100 frågor

lindull: hur har du gjort den guldfärgade texten på inbjudningskorten? Skrivit för hand?

• lindull

Hej!

Texten är en stämpel från reprint.
    Den fanns att köpa på panduro förra året.
    Vet ej om den finns kvar längre.
    /Malin

• Pajen

Idag kom mina nya stämplar!! Tänk att man kan bli så lycklig av en sån sak!

Nu ska jag börja stämpla i det album jag ska göra till min M2B, det ska bli en morgongåva, med bilder ur vårt liv fram till bröllopsdagen...

• fröken Ur

Fråga till stockholmarna:

Var hittar jag den bästa stämpelaffären i sthlm? Gärna en i centrala delarna av stan om det är möjligt.

Tack på förhand!

• Virve

Svar till Fröken Ur:
    Den allra bästa affären i Stockholm när det gäller stämplar och papper är Ljunggrens paperhandel i Gamla stan.
    Ett annat tips är att ge sig ut på webben och kika. Tex www.dreamcottage.nu har helt underbara stämplar. Dom säljer åxå färg, rengöring, papper - allt möjligt skoj man kan behöva för att göra fina kort. Jag har köpt jättefina stämplar där som jag använt att göra mycket uppskattade kort. Ett plus är ju också att man kan sitta hemma i lugn och ro när man väljer bland alla saker :)
    Lycka till!

• Hestia

fröken Ur - om du orkar leta i tråden så har Bellis två gånger skrivit upp ett långt inlägg om massor av olika affärer i Stockholm!
    Skall leta lite själv och se om jag kan hitta det åt dig!

• Hestia

Det här är vad jag hittade: Har nu shoppat stämpelgrejjer i stan, är helt slut... massor med folk...

Har kommit fram till följande:

*nästa gång shoppar jag på nätet. Bäst urval av i varje fall stämpelmaterial, och faktiskt billigare, samt att jag slipper springa runt halva universum.

*lyxshoppa stämplar och tillbehör samt vackert papper med hjälp av supertrevlig serviceminded personal på Ljunggrens pappershandel i g:a stan! Massor av stämplar och embossingpulver, men dyyyrt tyckte jag.

*shoppa billigt, enklare (än ovan)papper och kort, samt massor av "vanliga" pryttlar på pappershandeln i Söderhallarna. Som en mycket väl utvecklad bokhandel men utan böcker och med mer och billigare papper och grunkor..

*hoppa över Kreatima, i varje fall vad gäller stämplar. Däremot har de ju massor med färg och papper av alla de slag!

*panduro har ett reeeelativt ok grundutbud av stämplar, men de är tråkiga tycker jag. Men annars var det rätt bra med tillbehörsgrejjer faktiskt!

*hoppa över "The English Shop". De ska sluta med stämplar, fanns bara några enstaka trista stämplar kvar, samt ett gäng dynor, både cubes och stora, i färgen BRUN. Men i övrigt är det en jättehärlig butik!!

Har dock för mig att hon skrivit en lite längre lista... Nåja! Det står lite mer på sidan 7 om du vill kolla!

Svar på tråden Stämpeltråden!