• Bellis

Stämpeltråden!

Här tänkte vi ta och starta en ny braig tråd! Nämligen en för alla som tycker det är spännande och kul med stamping!

Tråden är härmed ÖPPNAD!

Jag kan ju börja med att tala om att imorrn bär det av in till stan (sthlm) och DÅ ska det minsann shoppas stämpel-pryttlar så det heter duga!! Det ska bli jättekul, sambon bara flinar åt mig sedan jag fick det här på hjärnan.. :)

Eftersom jag inte har ett himlaste skvatt i stämpelvägsutrustning, så blir det en rejäl lista som ska bockas av!

Tänkte börja med att åka direkt till söder, för att kolla in pappershandeln och The English Shop i Söderhallarna. Därefter blir det nog en promenad till G:a stan för ett besök på Ljunggrens pappershandel på Köpmangatan. Sedan Kreatima och Panduro, med risk för att slåss med tanter och dagispersonal som ska köpa julpyssel...

Ska kolla av webben lite ikväll, på priser och så, och ta med mig en lite jämförelselista så jag inte går på några större nitar!

Kram på er alla inspirerare!

• Svar på tråden Stämpeltråden!
  • Druvan

Nojsan, välkommen tillbaka!

Verkar som ni haft det himla trevligt

Lite avundsjuk är jag, skulle inte tacka nej till ett par dagar på en solig strand

Här i Göteborg är det värsta snöyran idag, sådär kul...

• Ellte

Välkommen hem Nojsan!

Jodå du har rätt! Uganda är det som gäller för mig och nu (efter att ha varit hemma en vecka) längtar jag bara tillbaka ;) Om du vill se bilder på mina vackra vänner så finns det här www.ternlinda.se/uganda

Länken som jag lagt ut fuuuunkar inte så...hmmm... Jag ska skriva av texten och lägga den här istället tror jag!

• Nojsan

Skojiga bilder Ellte! Vad gjorde du i Uganda? Nyfiken

• Ellte

Jag var där på semester För två år sedan var jag där som volontär i två månader på ett barnhem. Nu var jag tillbaka dels för att besöka alla mina vänner där och dels för att hälsa på en bästis som jobbat där sedan i augusti. Jag har verkligen blivit förälskad i landet och framförallt i alla människor jag mött så nu är jag totalfast för Uganda och längtar efter att kunna åka igen så snart som möjligt! :)

• FinaStina

Jag fick avi för mitt paket från Impress igår . Jag har dock åkt på moms... Den kan jag iofs leva med (85 kr) men sen ska dom ha 63 spänn i speditionsavgift oxå och 8 kr i tullavgift. Surt sa Stina om momsen... Fast det är ju så reglerna är.

• Druvan

Hoppsan, det lät inte kul alls

Jag har försökt att ignorera den risken men det kanske man inte ska göra. Jag fick för mig att det inte var så vanligt att man fick betala extra.

Momsen förstår jag, men speditionsavgift? Har man inte betalt frakt redan, eller? Det kanske inte är samma sak

• Ellte

Usch...jag är också orolig för det :( En kompis till mig sa att han nästan alltid fått betala det men jag tänkte att eftersom ingen här har sagt nåt är väl risken inte såååå stor... Nåväl...som FinaStina säger...Det är ju "spelets regler" :)

• FinaStina

Har försökt att läsa lite regler på lunchen. Det finns en regel som säger att är värdet (inkl porto) under 300 kr blir det ingen tullavgift. Mitt blev 412 kr. Och då kan det ju hända att det lättare slinker igenom momsen oxå. Sen gäller det att se upp med valutakursen. Tullverket kör med sin egna.

Jag har fått för mig att dom är nogrannare med paket som är stora/tunga/dyra. Dom ser man ju lixom. Ett tjockt kuvert syns kanske inte bland mängden. Jag räknade med moms när jag kollade om jag fortfarande skulle tjäna på det när jag beställde men jag hade inte räknat med en speditionsavgift. Då hade det ju varit bättre att beställa (ännu) mer på en gång. Så jag har börjat fundera, moon glow är ju ganska dyrt. Ska vi beställa ihop kanske det totala vädet blir högt så vi åker på tullavgift.

Johanna, du har ju beställt en del från nätet men jag har för mig att du sa att du sluppit betala tullavgift. Hur mycket brukar du handla för?

• Ellte

Aj fasen är det så det är... :( Jag har över 300 spänn på båda mina ordrar...

Svar på tråden Stämpeltråden!