• Bellis

Stämpeltråden!

Här tänkte vi ta och starta en ny braig tråd! Nämligen en för alla som tycker det är spännande och kul med stamping!

Tråden är härmed ÖPPNAD!

Jag kan ju börja med att tala om att imorrn bär det av in till stan (sthlm) och DÅ ska det minsann shoppas stämpel-pryttlar så det heter duga!! Det ska bli jättekul, sambon bara flinar åt mig sedan jag fick det här på hjärnan.. :)

Eftersom jag inte har ett himlaste skvatt i stämpelvägsutrustning, så blir det en rejäl lista som ska bockas av!

Tänkte börja med att åka direkt till söder, för att kolla in pappershandeln och The English Shop i Söderhallarna. Därefter blir det nog en promenad till G:a stan för ett besök på Ljunggrens pappershandel på Köpmangatan. Sedan Kreatima och Panduro, med risk för att slåss med tanter och dagispersonal som ska köpa julpyssel...

Ska kolla av webben lite ikväll, på priser och så, och ta med mig en lite jämförelselista så jag inte går på några större nitar!

Kram på er alla inspirerare!

• Svar på tråden Stämpeltråden!
  • Hestia

Bellis - Men gå på MSN nu då! :D

• Ellte

Törs absolut inte kolla på Nikis länk...jag blev fattig senast jag lyssnade på henne... ;)

• Ellte

F*n...nu klickade jag ju iallafall ;)

• Druvan

Jag vågar inte titta på några av de sista länkarna. Dem är sparade i en eventuellt-titta-på-efter-typ-sommaren-katalog . Jag har fortfarande långa önskelistor från en massa andra ställen liggande. Fast jag har precis som Niki insett att jag inte har tillräckligt med grejjer att göra något vettigt av. Oerhört frustrerande.

Bellis, jag beställde från Alota och jag har inte heller hört ett smack sedan den 14:e. Jag skulle verkligen behöva de stämplarna. Mitt lager hittills är pinsamt magert.

Förresten Bellis, du har en jättefin God-jul stämpel, som du använt på kortet ?En grön jul?, var har du köpt den någonstans?

Inser också att jag måste nog öva en del på vissa saker. Testade öljetterna i helgen och tja, det såg ut som grisen helt enkelt.

Provade också att embossa för första gången och det blev inte heller särskilt bra. Två av pulvren funkar bra (ja, bortsett då från att jag måste lära mig att plocka bort pickan i tid) men de andra två blir inte alls bra. Vet inte riktigt vad det är som är fel, får väl testa lite till.

• Ellte

Druvan: Vad blir det för fel på embossingen? Jag har insett att ibland när jag tror det blir fel beror det på att jag inte fattat hur det är meningen att pulvret ska bli :D Jag köpte t.ex ett rött pulver men när man smälter det blir det svartprickigt... Trodde först flera gånger att jag lyckats bränna det men nu har jag insett att det ÄR så :) Och det är snyggt dessutom ;)

• Druvan

Oh, Ellte underbart med lite experthjälp

Jag har fyra pulver från Dreamcottage. Jag testade en klar och en klar med glitter tillsammans med en vanlig versacube och det blir som jag hade föreställt mig det. Blankt och lite upphöjt.

Sedan har jag en rödglitter och en guldglitter som jag har använt tillsammans med emboss-dynan och det blir inte alls så.

Där liksom färgen bara torkar och trycket blir helt platt med lite glitter. Inte alls upphöjt och blankt som de andra. Jätteskumt!

• Ellte

Mmmm... ett sånt pulver har jag också testat på en kurs som jag var på... Inget skoj alls :? Om det nu ska vara så :D Inga tips tyvärr, alltså...

• Druvan

Hmm, det kanske ska vara så då, vad trist!
    Jag får testa lite till. Jag har inbillat mig att emboss-dynan kanske inte var tillräckligt fuktig så nu har jag vänt på den, får vi se om det hjälper.

Stort tack ändå, fast du inte hade några tips

• Johanna = en lat kock

vet ni vad! det låg ett stort kuvert på mattan innanför dörren när jag kom hem :)

tack Niki (för det var väl du ;) det stog inget namn)

Svar på tråden Stämpeltråden!