• Bellis

Stämpeltråden!

Här tänkte vi ta och starta en ny braig tråd! Nämligen en för alla som tycker det är spännande och kul med stamping!

Tråden är härmed ÖPPNAD!

Jag kan ju börja med att tala om att imorrn bär det av in till stan (sthlm) och DÅ ska det minsann shoppas stämpel-pryttlar så det heter duga!! Det ska bli jättekul, sambon bara flinar åt mig sedan jag fick det här på hjärnan.. :)

Eftersom jag inte har ett himlaste skvatt i stämpelvägsutrustning, så blir det en rejäl lista som ska bockas av!

Tänkte börja med att åka direkt till söder, för att kolla in pappershandeln och The English Shop i Söderhallarna. Därefter blir det nog en promenad till G:a stan för ett besök på Ljunggrens pappershandel på Köpmangatan. Sedan Kreatima och Panduro, med risk för att slåss med tanter och dagispersonal som ska köpa julpyssel...

Ska kolla av webben lite ikväll, på priser och så, och ta med mig en lite jämförelselista så jag inte går på några större nitar!

Kram på er alla inspirerare!

• Svar på tråden Stämpeltråden!
  • Ellte

Jahapp...Nu har Linda fattat att hon måste ha DELS en stor Watermarkdyna och DELS nån form av chalks, moonglow eller vad det nu är de använder på alla HeroArts demokort... *suck* Har ni SETT vad fina alla kort med deras blomstämplar är? ;)

• Niki

Ja, Ellte, tyvärr tror jag att du har rätt . Inköp är det enda botemedlet mot den sjuka vi alla här drabbats av .

• Hestia

Johanna - Jag skickade till dig allra först! På din vanliga adress! :)
    Jag fick din önskelista!

Ellte - Det är chalks, tror jag, på HeroArts hemsida!

Sitter ute vid tv:n och pysslar, och installerar lite program på datorn, så jag är här lite då och då!

• Niki

Det har kommit lite nya tillbehörsgrejer på Inkys hemsida också, fast inte så mycket (som tur är )

• Hestia

Gjorde lite nya kort idag, de finns på hemsidan.
    www.lundkvist.org/henrietta/Kort/Destination/
    De gömmer sig tyvärr bland de lite äldre.

Sedan gjorde jag ett som skall skickas iväg till den 3 februari, men av förklarliga skäl finns det inte upplagt än. ;)

• Bellis

Snygga kort Hestia!!! Gillar ditt pärl-kort! :)

Jag har världens största önskelista från Handemadepaper-sajten....... jag kommer aldrig kunna bestämma mig för bara ett litet antal papper..... Säljer de inte stuvbitar?!

Har förstått nu att man tydligen behöver en grejj, nämligen vellumtejp (tror jag det heter?? ) . Var hittar jag det? Är det nån vanlig tejp som bara kallas så för att den är bra att fästa vellum med, eller?

Lim av alla sorter syns ju hur mycket som helst!! Jag blev nästan vansinnig. Tur för kortet att det var på insidan.... skulle göra en snygg ficka, men den blev inte så snygg dårå. *frääääs*

Jag måste ju också göra ett kort till 3 februari ju!! Just nu är jag helt insnöad på Alla Hjärtans Dag-kort och förstår inte hur i hela friden jag ska kunna komma på nåt fint i grattis-väg?!

• Hestia

Bellis - Jag behöver exakt samma sak!! Skall kolla om det finns på Nikis länk!!

• Bellis

Ang chalks och moonglow.....

Moonglowet är som pudrigaste pulver, man behöver bara yttepyttelite på udden av en torr pensel för att åstadkomma storverk! Sen så kan man använda tex gum arabic som medium för att måla med dem. Dvs som vatten till akvareller. Man kan också skaffa en fibertipp (fatastix 10 kr) som man blöter med vatten och sedan doppar lätt i pulvret -måla med. Måste dock fixeras efteråt då. Alla mina färger är s.a.s tvåfärgade, dvs man ser olika färger beroende på vilken vinkel man ser motivet ur. Urläckert!!

Jag har 4 chalks...nej 5... grå, moss, plum, lavendel och lime. Lavendel och lime syns RIKTIGT bra, men de andra tycker jag är rätt mesiga... ska dock prova dem på versamark också -det har jag inte gjort med fler än lavendel och lime. Försökte skugga ett naturvitt vanligt papper med den gråa häromdagen, som bakgrund för en stämplad text - det syntes inte ett skvatt. Däremot syns den på helvitt papper.

Jag undrar om jag gör nåt fel med dem... de svage alltså.

• Bellis

Jag vågar inte kolla på flera länkar nu......

Svar på tråden Stämpeltråden!