• Bellis

Stämpeltråden!

Här tänkte vi ta och starta en ny braig tråd! Nämligen en för alla som tycker det är spännande och kul med stamping!

Tråden är härmed ÖPPNAD!

Jag kan ju börja med att tala om att imorrn bär det av in till stan (sthlm) och DÅ ska det minsann shoppas stämpel-pryttlar så det heter duga!! Det ska bli jättekul, sambon bara flinar åt mig sedan jag fick det här på hjärnan.. :)

Eftersom jag inte har ett himlaste skvatt i stämpelvägsutrustning, så blir det en rejäl lista som ska bockas av!

Tänkte börja med att åka direkt till söder, för att kolla in pappershandeln och The English Shop i Söderhallarna. Därefter blir det nog en promenad till G:a stan för ett besök på Ljunggrens pappershandel på Köpmangatan. Sedan Kreatima och Panduro, med risk för att slåss med tanter och dagispersonal som ska köpa julpyssel...

Ska kolla av webben lite ikväll, på priser och så, och ta med mig en lite jämförelselista så jag inte går på några större nitar!

Kram på er alla inspirerare!

• Svar på tråden Stämpeltråden!
  • Finis

Johanna - scrapbookinglust hette affären. Köpte Bazzill-papper och lite glitter till shakers.

• Hestia

Finis - Var det bra priser?

Jag har precis färgsorterat mina eyelets... ;)
    Har bara TRE födelsedagskort att göra till februari - varför fyller inga människor år då?? (Och Johanna, du är medräknad!) :)

Skickar ut info om byteslistan nu i helgen!

Ellte - Avundsjuk!! Vill också ha svärföräldrar som bor i USA! :)

Tjorven - Får vi se?? Det låter jättefint!

• Finis

Hestia - bazzillpapper (12*12) kostade $8.99 (65 kr) för 25 st. I Sverige skulle de kostat 160. Sen kostar portot lika mycket som pappret, men det blir ju fortfarande mycket billigare.

• Frk Cattis

Hejsan!

Ny på denna tråd och orkar faktiskt inte läsa hela!! Jag har beställt stämplar, stämpeldyn och embossingpulver för att göra både inbjudningskort och senare även tackkort till vårt bröllop. Tänkte köpa smaragdgrönt typ kartong, stämpla med guld och inuti klistra fast ett "vanligt", men rosa papper. Tror Ni det kan bli snyggt eller skär sig färgerna? (Färgtemat på vårt bröllop är just Rosa, grönt & guld)

• Johanna = en lat kock

Det kna säkert bli jättefint om man väljer rätt rosa och grön färg! guld passar ju till båda:)

roligt med lite nya människor i tråden :D

• Hestia

Frk Cattis - Det låter fint!! Välkommen!

Finis - Det var ju billigt! Det måste jag kolla in!

Jag har jämfört lite priser på Bazzill-papper!
    Dessa gäller 12*12 tum!

På Dreamcottage kostar de 160:- (eller 6.50 styck)
    Papprika: 169:-
    ScrappaNu: 180:-
    ScrappaMera: 32.50 för 5 st (en i varje färg) = 162.50 för en vanlig packe
    Scraptastic: 11.99 pund = ca 160 kr
    2peas: 0.60 dollar styck = ca 4.50 kr styck, och de finns i en massa olika färger

• Niki

Och på Impress kostar de 6.25 dollar för 25 st (5 av varje färg) fast det är klart sen tillkommer ju deras .......fraktavgift .

• Hestia

Finis - Jag kan inte hitta en affär som heter scrapbookinglust.. :(

• Hestia

Finis - Jo, det gjorde jag nu! Det var ett mellanslag emellan, glömde att amerikanarna särskriver sina ord... :)

Svar på tråden Stämpeltråden!