• Bellis

Stämpeltråden!

Här tänkte vi ta och starta en ny braig tråd! Nämligen en för alla som tycker det är spännande och kul med stamping!

Tråden är härmed ÖPPNAD!

Jag kan ju börja med att tala om att imorrn bär det av in till stan (sthlm) och DÅ ska det minsann shoppas stämpel-pryttlar så det heter duga!! Det ska bli jättekul, sambon bara flinar åt mig sedan jag fick det här på hjärnan.. :)

Eftersom jag inte har ett himlaste skvatt i stämpelvägsutrustning, så blir det en rejäl lista som ska bockas av!

Tänkte börja med att åka direkt till söder, för att kolla in pappershandeln och The English Shop i Söderhallarna. Därefter blir det nog en promenad till G:a stan för ett besök på Ljunggrens pappershandel på Köpmangatan. Sedan Kreatima och Panduro, med risk för att slåss med tanter och dagispersonal som ska köpa julpyssel...

Ska kolla av webben lite ikväll, på priser och så, och ta med mig en lite jämförelselista så jag inte går på några större nitar!

Kram på er alla inspirerare!

• Svar på tråden Stämpeltråden!
  • Bellis

Såg ni förresten att vi slunkit av förstasidan?!?!? Detta får inte ske igen!! Trots MSN så måste vi nog se till att hålla den häringa tråden vid LIV!

Aldrig skola tråduslingen falla från första sidan ännu en gång...! ;)

• Hestia

Bellis - Ett mål väl värt att kämpa för! :)

• Druvan

Tack Hestia för öljetterna, fick dem igår.

Det var lite av ett antiklimax faktiskt. Jag vet inte, men jag hade fått för mig att de skulle vara större. Så när jag såg kuvertet trodde jag helt klart att något fattades. Jag skrattade en del åt mig själv när jag såg dem, de ser ju onekligen större ut på bild

Hur är det nu vilka är störst, 1/8 eller 3/16? Jag vet att det står någonstans lååååångt bak i tråden men jag orkar verkligen inte leta igenom hela
    .

• Hestia

1/8 är 0.125, 3/16 är 0.1875 - så 3/16 borde vara större! Fast jag har alltid tänkt tvärtom! Mysko!!

Jag tyckte också det var LIIIITE när vi beställde ifrån dem första gången!! :)

• isis

Druvan - Jag skrattade oxå nästan halvt ihjäl mig första gången jag fick hem ett paket med tvåhundra öljetter. Jag som föreställde mig ett helt hav av dem! Ack så man bedrog sig...

• *Tjorven*

Hur gör man nu med dom här öljetterna?
    Är det bara att smacka till dom på baksidan?

/*Tjorven*

• Ellte

Tjorven: Du gör hål i pappret, sätter i öljetten med fina sidan framåt, vänder med baksidan uppåt, sätter verktyget i hålet och tja...smackar till en eller ett par ggr :D

Sitter hemma idag...fryser och nyser och funderar på om jag orkar plocka fram mina pyssellådor...

• *Tjorven*

Tack Ellte!:)
    Har du fått mitt mail?

/*Tjorven*

• Ellte

Jajjemän...men jag har inte infobrevet här utan på jobbet så du får gärna påminna mig på måndag!

Svar på tråden Stämpeltråden!