• Bellis

Stämpeltråden!

Här tänkte vi ta och starta en ny braig tråd! Nämligen en för alla som tycker det är spännande och kul med stamping!

Tråden är härmed ÖPPNAD!

Jag kan ju börja med att tala om att imorrn bär det av in till stan (sthlm) och DÅ ska det minsann shoppas stämpel-pryttlar så det heter duga!! Det ska bli jättekul, sambon bara flinar åt mig sedan jag fick det här på hjärnan.. :)

Eftersom jag inte har ett himlaste skvatt i stämpelvägsutrustning, så blir det en rejäl lista som ska bockas av!

Tänkte börja med att åka direkt till söder, för att kolla in pappershandeln och The English Shop i Söderhallarna. Därefter blir det nog en promenad till G:a stan för ett besök på Ljunggrens pappershandel på Köpmangatan. Sedan Kreatima och Panduro, med risk för att slåss med tanter och dagispersonal som ska köpa julpyssel...

Ska kolla av webben lite ikväll, på priser och så, och ta med mig en lite jämförelselista så jag inte går på några större nitar!

Kram på er alla inspirerare!

• Svar på tråden Stämpeltråden!
  • Nojsan

Hej cybbeko!! Verkligen ambitiost av dig att orka lasa sa mycket Men valkommen valkommen till denna fantastiskt trevliga trad!

Och godmorgon Hestia!

• FinaStina

Hej Ellte!!!

Jag har oxå saknat Anne-Marie men jag har ett vagt minne av att hon skulle på semester.

Bellis, hur kan du få betala $15 dollar i frakt för papper från Impress när jag får betala $12 och det ligger en stor punch i mitt?? Kommer mitt med båt då om typ 2 månader?? Har försökt att läsa på posten i USA´s hemsida men blir inte klokare. Det vore ju trevligt om man kunde beräkna själv innan man beställer hur mycket portot blir.

Nojsan, Glad Påsk stämpel ligger i min ficka redo att postas om du inte ångrat dig!!

• Nojsan

Fina Stina, nej da jag har inte angrat mig. Kanske inte hinner posta dina papper innan imorgon (nar vi aker ivag) eftersom jag maste ga och kopa lite nya, speciellt utvalda

• FinaStina

Nojsan; Speciellt utvalda?! Nu känner jag mig hedrad! Men lägg inte ner för mycket tid och besvär du får ju bara en stämpel av mig, fast det kanske är en bra ursäkt till maken för att åka dit igen.

• Bellis

Goddagens!

Väntar som vanligt på posten! TÄNK om det kommer saker från Dreamcottage idag?!

Cybbeko - varmt välkommen hit, och SKRIV för 17, du behöver välan inte läsa alla tidigare sidor?! Ingen har lyckats bli tjatig hittills i denna tråd, även fast många "kommer till" efter hand! ;)

Här är en listing av butiker i Sthlm, som JAG känner till:

*Ljunggrens pappershandel, Köpmansgatan G:a stan - Stämpelparadiset i stan. Jääättemycket stämplar (bara monterade) men de är ganska dyra! Har i särklass störst/bäst sortiment av dynor (ex versacube 25kr, Brilliance 75kr) , samt ett STORT sortiment av EP (EP 69kr, men riktigt BRA pulver). Har mycket handgjort papper (stora ark) och kort/papper/kuvert i många olika färger och storlekar. Även lacksigill, lack och ett gäng stämpeltillbehör.... och blablabla. Öppet TIS-fred 11-18 lör 11-15? STÄNGT sön & mån.

*Pappershandel Söderhallarna - Har billigt "vanligt" A4-papper i alla möjliga färger, 3 olika tjocklekar. Betalar för vikten, dvs man köper styck... En massa andra "pappers och lim-grejjer" men inget högrestånds-tjafs. Har tex tags, vita i typ 3 strl och bruna i dito -MYCKET billigt jämfört med vad du får betala överallt annars!!! (ex 100 vita tags drygt 30kr) Har lite annat smått och gott också! köpte tex billiga sidenband där innan jul.
    Öppettider: som Söderhallarna i övrigt? OBS! Ligger i "källarplan" !

*Panduro - Tja.... de har väl ett hyfsat sortiment stämplar. Bra sortiment stämpeldynor (versacube 24kr) , mycket roliga glitterprodukter, typ 10 olika EP (39kr) Jag gillar deras guld-EP m glitter!! Roliga figursaxar, ett gäng punches. Pappersavdelningen tycker jag är för sorglig, skittråkigt att stå och titta på plastinpackade 10-pack med papper!!

*Kreatima - skippa stämpelutrustningen. Den "avdelningen" är försvinnande liten. Här kan du däremot hitta fina papper -mest stora, men det finns även rätt billiga (?) andra handgjorda papper och nån vellumsort. Det är nog dyrt här.

*Matton - efter ett besök i närmast svälttillstånd så säger jag följande: Mycket trevligt ställe! Jääääääättemycket cardstock/"vanligt" A4-papper i många herrans färger, handgjorrt papper och vellum i många olika sorter! Allt styckevis (tja, eller bunt om man vill det) . Stämpelsortimentet kan liknas vid Panduros nästan, men dyn- och EP-avdelningen var skral. BARA från Reprint. De hade rätt många punchar, och många fina band att välja på! Sen såg jag bla runda shakerboxes och lite annat pluttplutt, men jag var så vimsig att jag inte kollade närmre..... skulle ju ta spruta sen ju! Betydligt billigare var de i alla fall på papper än de butikerna i city-city! Massor av pennor och konstnärsmaterial.... blabla.

* Risbergs pappershandel på Sveavägen. Har jag inte kollat in än, men de har en sån läcker gammal kopparskylt på hela husväggen, så dit måste jag gå nästa gång jag är ledig. Dvs nån gång i slutet av feb/början av mars....

Har jag missat nån?? Säkert, men nu orkar jag inte mer... måste ha mat.

• Bellis

Okej. Nu börjar jag morra!!! Nu kom posten och det har FORTFARANDE inte kommit grejjer från Dreamcottage. Det som var kvar skulle skickas "i mitten av" förra veckan. Eftersom vi bor i Sverige så borde det rimligtvis ha kommit fram vid det här laget. *fräääääääs*

• Ellte

*aaatjooo* Gissa vem som blivit tokförkyld av flygresan Jodå...så istället för att jobba har Linda idag suttit och läst de femtonhundra(!?!?!!?) inlägg som gjorts sedan jag åkte :D Nu ska jag roa mig lite med att gå in på de sidor som rekommenderats medan jag var borta... Har redan gjort en diger önskelista på handmadepaperssidan... :?

I Uganda har jag köpt några små målningar på tyg som jag tänkte använda till några kort...det var det enda jag hittade där som var nåt att ha till kortmakeri :)

Gott att "se" er alla igen *kramas*

• Ellte

tihi :D nu kom posten och i den låg ett kuvert med min egendesignade stämpel som var så oooootroligt försenad :)

• *Tjorven*

Yehoo!!
    Idag fick jag ett paket från the scrapqueen.com i posten, 6 st fina stämpeldynor. Det gick jättesnabbt, tror det tog ca 5 dagar.
    Fick även en paketavi från panduro så det paketet får jag i morrn!!
    Och sist men inte minst fick jag mina öljetter från Hestia!!

Nu vill jag bara att mina stämplar som jag har beställt, så jag kan pröva mina nya fina dynor!!:D

Fattar inte att det ska ta längre tid att få från sverigen än från USA?!

/*Tjorven*

Svar på tråden Stämpeltråden!