• Bellis

Stämpeltråden!

Här tänkte vi ta och starta en ny braig tråd! Nämligen en för alla som tycker det är spännande och kul med stamping!

Tråden är härmed ÖPPNAD!

Jag kan ju börja med att tala om att imorrn bär det av in till stan (sthlm) och DÅ ska det minsann shoppas stämpel-pryttlar så det heter duga!! Det ska bli jättekul, sambon bara flinar åt mig sedan jag fick det här på hjärnan.. :)

Eftersom jag inte har ett himlaste skvatt i stämpelvägsutrustning, så blir det en rejäl lista som ska bockas av!

Tänkte börja med att åka direkt till söder, för att kolla in pappershandeln och The English Shop i Söderhallarna. Därefter blir det nog en promenad till G:a stan för ett besök på Ljunggrens pappershandel på Köpmangatan. Sedan Kreatima och Panduro, med risk för att slåss med tanter och dagispersonal som ska köpa julpyssel...

Ska kolla av webben lite ikväll, på priser och så, och ta med mig en lite jämförelselista så jag inte går på några större nitar!

Kram på er alla inspirerare!

• Svar på tråden Stämpeltråden!
  • Bellis

Tebaks....! *phew*

Vaccineringen gick ok, kul är det aldrig... nu är armen allt lite lam! DYRT var det i varje fall!! Sammanlagt 945:- per person!! *uack* Men man vill ju inte bli sjuk... Tack Johanna för att du höll handen!

Har även sprungit benen av mig för att hitta bra papper till bästa pris! Kommer hädanefter att handla mina papper på Matton, när jag handlar IRL. Samma papper kostade 5.88 på Svanströms inne vid Konserthuset, 4.90 på Panduro och 4:- på Matton! Och OJ vad mycket grejjer de hade i fint pappersväg!! Vellum och handgjort! Och totalt opretentiös butik -härligt! Hade faktiskt en hel del stämpelattiraljer också... punches, fina band, reprintstämplar... Dit ska jag igen! :)

Var på Ljunggrens också! Hihi! Hade mycket väl kunnat gå därifrån med hela butiken i en kasse, MEN det går ju faktiskt inte. Så jag gick därifrån med två rea-julstämplar, en rosa versacube och en Fantastix (plockauppfärg-filtpennegrunkasommanfyllermedvattentrorjag)

Mitt Impress-paket har porto för $15.... och verkar vara samma kartong som du fick Hestia! Men jag vete 17 om inte mitt hade fått plats i ett sånt där annat kuvert, som hon babblade om i mailet -och inget var ju breakable?!

• Hestia

Bellis - hade du stämplar? Jag hade det, och det är svårt att få ned dem i de här flat rate-kuverten! :(
    Kul att vaccinationen gick bra!

• *Tjorven*

Vet ni om man kan beställa från hela Hero Arts sortiment på Dreamcottage??

har hittat massor jag vill ha!

Tur att jag får från CSN snart annar skulle jag måsta leva på fil resten av våren :D

/*Tjorven*

• Bellis

Näe, jag hade en packe basiluskpapper, en packe Duplexpapper, moonglow, vellumtags, en liten dosa miniminieylets, och liquid pearls. OJOJOJ! Har du provat pearlsen än då?! Jag gjorde det när jag moonglowade- det blir verkligen som små pärlor, och det var jättelätt att applicera!

• Hestia

Tjorven - ja, det kan man nog, men det blir nog ganska dyrt! :)¨
    Finns de inte på www.addictedtorubberstamps.com också?
    Så du kan jämföra lite priser... :)

Bellis - Ja, det skulle vara moonglowsen i så fall, som inte får plats???
    Har itne provat mitt än - nu stressar du mig!! Jag pluggar för fullt och Johanna matar mig med hemskt intressanta sidor!! (Du MÅSTE skaffa MSN!!!) Så min tid räckerintetill!!!!!

• Bellis

Förlåt Hestia! Men jag är ju så exalterad över alla grejjer...! *tittar med hundögon på Hestia*

Den där Johanna är bra på att suktas..... den där handmade paper-sidan här ovanför nånstans, den var livsfarlig den!!! Vågar inte ens gå in och kolla papprena, har hållt mig till att läsa shippingdetaljerna än så länge! Johanna!! Jag ska plocka ihop ett kuvert till dig och posta imorrn! ;)

• Johanna = en lat kock

bellis - gå genast in på papperssidan och gör en önskelista!

• Bellis

Johanna - joJag vet!! Man måste nästan handla! Men har du sett att det bara(?) är stora papper? Och att de skickar dem i rör? Spännande.................. *moahahahahaHAHAHAAA*

• Ellte

Hej töser! Ville bara säga hej och OJ vad ni har skrivit medan jag varit borta :D Uppdatera mig om det viktigaste som hänt jag orkar inte gå igenom alla sidor ;)

Ska ta igen mig nån dag men sedan ska det stämplas igen!!! Johanna pratade om en ny stämpelträff...count me in :)

• Johanna = en lat kock

har slutat hålla handen nu så jag kan skriva istället ;)

bellis - vad duktig du är som kunde hålla dej i alla butiker :D

Svar på tråden Stämpeltråden!