• Bellis

Stämpeltråden!

Här tänkte vi ta och starta en ny braig tråd! Nämligen en för alla som tycker det är spännande och kul med stamping!

Tråden är härmed ÖPPNAD!

Jag kan ju börja med att tala om att imorrn bär det av in till stan (sthlm) och DÅ ska det minsann shoppas stämpel-pryttlar så det heter duga!! Det ska bli jättekul, sambon bara flinar åt mig sedan jag fick det här på hjärnan.. :)

Eftersom jag inte har ett himlaste skvatt i stämpelvägsutrustning, så blir det en rejäl lista som ska bockas av!

Tänkte börja med att åka direkt till söder, för att kolla in pappershandeln och The English Shop i Söderhallarna. Därefter blir det nog en promenad till G:a stan för ett besök på Ljunggrens pappershandel på Köpmangatan. Sedan Kreatima och Panduro, med risk för att slåss med tanter och dagispersonal som ska köpa julpyssel...

Ska kolla av webben lite ikväll, på priser och så, och ta med mig en lite jämförelselista så jag inte går på några större nitar!

Kram på er alla inspirerare!

• Svar på tråden Stämpeltråden!
  • Bellis

Här är förresten svaret från Impress ang portokostnad.... jag vet inte om jag blev så mycket klokare egentligen, men tja....

Hi Jennie - Actually, a lot of times airmail is more expensive than global
    express who knows why!
    The flat rate priority is the best - the envelope is about 10" x 12"
    but it
    has no gusset so the items do have to be pretty flat and not sharp or
    breakable. Whenever possible, we do use that envelope. THANKS for
    your
    order. Ann

//Det är väl självklart att vanlig flygpost är billigare än expressbrev?! Eller är det bara självklart i Europa?! Eller är det jag som är konstig....?

• Ei saa peitää

Denna tråden måste väl ändå inneha rekordet som den längsta tråden på BT som inte blivit avstängd. En eloge till er tjejer för att ni trivs så bra och håller sams!

• Johanna = en lat kock

Bellis

det är nog bara självklart i europa - USA är ju konstigt ;)

Ei saa ...

visst är det en underbar tråd:)

nu har vi drygt en månad innan tråden stängs (de är ju uppe i tre månader) undrar hur många inlägg vi kommer upp i :D

• FinaStina

Äntligen har pengar dragits från kontot från Impress. 12 dollar i porto. Om ni andra har fått hem det klockan 8 på morgonen betyder det att jag kan få ledigt från jobbet på mornarna tills paketet kommer så jag kan vara hemma och ta emot det???

Johanna, jag är oxå med på en träff!

• Johanna = en lat kock

Bellis - jag håller dej ihanden på distans när du är på vaccinationen ;) börjar hålla nu - tills du är tillbaka så missar jag itne :D

• Johanna = en lat kock

då är vi tre ;)

• Bellis

Oh Tack Johanna!! Ärligt talat så känns det mycket bättre att veta det...! *kram*

Kan meddela att Fructis hårspray får fortsätta agera fixativ här hos mig för en tid framåt! Det blev inga fläckar eller annat konstigt av det (såvitt jag kan se nu ivarje fall... ) , och glowet sitter där det ska utan att skimra av sig på resten av världen!

• Hestia

Bellis - scanna, scanna! :D (eller ja, ta kort då!)
    Hoppas vaccinationen går bra!!
    Jag har FORTFARANDE inte fått något från Dreamcottage... Suck...
    Men öljetterna kom idag, så alla ni som skall ha har fått mail från mig, plus att de redan är skickade (utom till Kolan, vars adress jag inte har).

Funderade på det där med Impress - om man bara beställer papper från dem borde det alltså bli billigare?
    Kollade amerikanska postens hemsida:
    för ca 500 gram grejer:
    flat rate envelope - 5/9 dollar beroende på storlek
    airmail - 8.70/16.50 dollar beroende på storlek
    global express - verkar vara lite mysko... Finns en för 10 dollar, och en för 26. Den som är för 26 verkar vara den "riktiga" global express, men så mycket har väl ingen av oss betalat?

• Johanna = en lat kock

det måste ju finnas grader däremellan :)

och ofta kommer man ju upp i en bit över 500g för att förpackningen väger en hel del

• Hestia

Det står inte vad mitt paket vägde, men det står "maz 4 pounds" på kartongen, så jag kollar på 3 istället! Vänta lite!

Svar på tråden Stämpeltråden!