• Bellis

Stämpeltråden!

Här tänkte vi ta och starta en ny braig tråd! Nämligen en för alla som tycker det är spännande och kul med stamping!

Tråden är härmed ÖPPNAD!

Jag kan ju börja med att tala om att imorrn bär det av in till stan (sthlm) och DÅ ska det minsann shoppas stämpel-pryttlar så det heter duga!! Det ska bli jättekul, sambon bara flinar åt mig sedan jag fick det här på hjärnan.. :)

Eftersom jag inte har ett himlaste skvatt i stämpelvägsutrustning, så blir det en rejäl lista som ska bockas av!

Tänkte börja med att åka direkt till söder, för att kolla in pappershandeln och The English Shop i Söderhallarna. Därefter blir det nog en promenad till G:a stan för ett besök på Ljunggrens pappershandel på Köpmangatan. Sedan Kreatima och Panduro, med risk för att slåss med tanter och dagispersonal som ska köpa julpyssel...

Ska kolla av webben lite ikväll, på priser och så, och ta med mig en lite jämförelselista så jag inte går på några större nitar!

Kram på er alla inspirerare!

• Svar på tråden Stämpeltråden!
  • Bellis

Dalsland - jag "tar upp" lite på en bomullsbit och duttar och dammar över ett versamark-stämplat motiv! Chalksen sätter sig då i det stämplade och som en skugga runt om -jag tycker det blir jättefint! Man kan ta lite av två olika färger också... hur man vill! Man kan använda chalks för "vanlig" färgläggning också, har jag för mig... men jag har mer tänkt använda det som en effekt! Är inte så mycket för detaljfägläggning personligen.

• *Tjorven*

jag är oxå nyfiken Bellis, både på chalkandet och Moonglowandet!

/*Tjorven*

• Bellis

Dalsland - ....plus att du kan använda dem för att göra skuggeffekter/highlights på korten, tex ute i kanterna eller på nåt ställe som behöver lite extra...

Prova med nån eller två! De kostar 8.- styck på Dreamcottage!

• Hestia

Jag tänkte vi kanske kunde vänta på någon mer till bytet, men annars kan vi köra igång nu!
    Önskar att jag kunde berätta hur många vi är, men efter datorkraschen har jag inte fått word installerat än, så är det ok om jag tar tag i det i veckan? (Jag har i alla fall inte råd att köpa något innan studiemedlet kommer om en vecka... ;))

Jag har börjat mitt nya, duktiga liv - så god natt på er!! :D

• Niki

Tack för kramen Bellis - den värmde .
    Berätta-hur funkar glowen?? Mina chalks ligger i paketet från Dreamcottage som ALDRIG kommer, villhavillhavillhavillha
    Får kolla in Söderhallarna nån dag

• Bellis

Hestia - vi kan väl vänta tills ni studenter har pengar också? Och tills Ellte har hunnit bli varm (läs kall) i kläderna igen!

För min del är det ingen brådska!

Den som väntar på nåt gott hinner ju som sagt skriva en lång lista!

• Johanna = en lat kock

bellis du måste avlägga rapport om chalk och moonglow testerna :)

Tjorven

jo det är ju en hel del på dem - tänk på ett par saker bara - arken är stora = stora stämplar ex är det arket med framable art 2 stämplar i A5 storlek!

4 stämplar på arket ger att de är ngt större än A6

ex träden på FS102 Landscapes Sheet #2
    mellan 7 och 9 cm höga

så även om man tycker att det är massor med stämplar på ett ark så är det ganska rejäl storlek på dem

• *Tjorven*

Ingen bråska för min del heller...ville bara veta om jag skulle börja fundera ordentligt på vad jag ska skicka för kuliga saker!

Bellis...vad innebär det där moonglowandet?

/*Tjorven*

• Johanna = en lat kock

moonglow ser ut ungefär som lös ögonskugga om jag inte har missat något och är skimmrande - man använder det tillsammans med versamark precis som chalk eller tillsammans med en anna dyna som ger lite skarpare kanter

• FinaStina

Oopps! Nu gäller det att tänka om. Trodde jag tittat igenom allt på Unmounted Central genom att klicka på kategorierna. Men så skulle jag kolla hur det såg ut under shop by company oxå och där fanns det fler!! Undrar hur många fler sidor jag gjort det misstaget på??

Svar på tråden Stämpeltråden!