• Bellis

Stämpeltråden!

Här tänkte vi ta och starta en ny braig tråd! Nämligen en för alla som tycker det är spännande och kul med stamping!

Tråden är härmed ÖPPNAD!

Jag kan ju börja med att tala om att imorrn bär det av in till stan (sthlm) och DÅ ska det minsann shoppas stämpel-pryttlar så det heter duga!! Det ska bli jättekul, sambon bara flinar åt mig sedan jag fick det här på hjärnan.. :)

Eftersom jag inte har ett himlaste skvatt i stämpelvägsutrustning, så blir det en rejäl lista som ska bockas av!

Tänkte börja med att åka direkt till söder, för att kolla in pappershandeln och The English Shop i Söderhallarna. Därefter blir det nog en promenad till G:a stan för ett besök på Ljunggrens pappershandel på Köpmangatan. Sedan Kreatima och Panduro, med risk för att slåss med tanter och dagispersonal som ska köpa julpyssel...

Ska kolla av webben lite ikväll, på priser och så, och ta med mig en lite jämförelselista så jag inte går på några större nitar!

Kram på er alla inspirerare!

• Svar på tråden Stämpeltråden!
  • Johanna = en lat kock

OK jag har noterat - ormunke till Niki och INTE den stora damen till Fiastina ;)

• Bellis

AHAAAA!!!! Nu har jag faktiskt hittat det glittriga tunnflytande joxet!! Det heter Twinkling H2O´s och finns på Impress. 12 olika för $34........ de får vänta en stund, med andra ord.... *suck*

Apropå Halos! Jag kör Halos II, och jag klistrade dit universal-tejpen också, det som sätts emellan luddstripparna på klossen. Det är till för att man ska kunna använda samma kloss till både I och II-stämplar. Nu blev det ju så smart att det jämnar ju faktiskt ut den sidan också -inte aaaaalls ojämnt längre tycker jag!!

Så jag är riktigt nöjd!!

• Finis

Tack Johanna.
    Men om man väljer en "buy direct"? Finns de med där oxå, eller hur fungerar det då? Jag känner mig SÅ korkad på det här. Blir alldeles tokig.

• Johanna = en lat kock

brudpar någon?
    morötter?
    groda?

slåss om saken tjejer ;)

• FinaStina

Niki, om du har spillt ut ditt guldglittriga EP kanske du vill ha ett nytt. Jag har en från Octoberstamps som jag inte använder. Hjärnsläpp, glömde att jag redan hade guldglitter hemma....

• FinaStina

Fick två stämplar i min grab bag från Inky jag inte är så förtjust i. En "Nalle Ängel" och "Häst Collage". Nån som gillar änglar och hästar?

Nu ska jag gå och montera stämplar!!!

• Johanna = en lat kock

Finis

de ska/brukar finnas där - men kolla så säljaren verkligen använder Paypal

paypal är lätt att använda när man har gjort det en gång innan har man lite huvudbry ;)

• Bellis

Mailade just Impress och frågade huruvida det skulle vara ok med dem att skicka "flat rate mail" i framtiden, istället för "Global Priority" . Jag menar, jag köper ju hellre fler roliga grejjer där, än betalar för att postgubben ska komma hem till mig. Men det är jag, det! ;)

Om poststämpeln stämmer så tog det ändå lika lång tid som för Halos-paketet, vilket sändes "som vanligt" (air) ...

Niki -han har sprungit iväg för läääääänge sen!

• Johanna = en lat kock

är det någon mer som vill vara med och köpa EZmount (om vi går ihop några stycken så får vi plattor ngt större än A4 för mindre än 5 dollar / st

(ev ska hestia och jag göra det efter att studiemedlen kommer ;))

Imorgon kommer väl Ellte hem :D

• Niki

Gärna en groda, Johanna .
    Tack snälla FinaStina, vad gulligt av dig men jag lyckades återvinna det mesta så jag har så jag klarar mig.

Svar på tråden Stämpeltråden!