• Bellis

Stämpeltråden!

Här tänkte vi ta och starta en ny braig tråd! Nämligen en för alla som tycker det är spännande och kul med stamping!

Tråden är härmed ÖPPNAD!

Jag kan ju börja med att tala om att imorrn bär det av in till stan (sthlm) och DÅ ska det minsann shoppas stämpel-pryttlar så det heter duga!! Det ska bli jättekul, sambon bara flinar åt mig sedan jag fick det här på hjärnan.. :)

Eftersom jag inte har ett himlaste skvatt i stämpelvägsutrustning, så blir det en rejäl lista som ska bockas av!

Tänkte börja med att åka direkt till söder, för att kolla in pappershandeln och The English Shop i Söderhallarna. Därefter blir det nog en promenad till G:a stan för ett besök på Ljunggrens pappershandel på Köpmangatan. Sedan Kreatima och Panduro, med risk för att slåss med tanter och dagispersonal som ska köpa julpyssel...

Ska kolla av webben lite ikväll, på priser och så, och ta med mig en lite jämförelselista så jag inte går på några större nitar!

Kram på er alla inspirerare!

• Svar på tråden Stämpeltråden!
  • Johanna = en lat kock

vad vill du ha då - förutom en ormbunke?

Jag har som jag gärna byter bort
    en ca 10x10 cm stor mönstrad dam
    ngt valthornsartat
    massa texter och frimärken
    ngt brudpar
    en julbård
    en dam med en julgran
    en liten riddare
    en ängel ett paraply mm mm

• Bellis

Hej Niki!

Har just "universlat" emellan luddränderna på Halosarna, och det verkar bli mycket bättre!

Nu ska kortet bli klart!

• Bellis

*våldsamt fniss* "en 10x 10 cm stor mönstrad dam" !!!!!! *bellis torkar tårarna och ska genast fortsätta med kortet, ehum*

• Johanna = en lat kock

ja vad ska jag skriva då?
    det är en massa solar, planeter och stjärnor och sånt på henne - men hon är lite för mcyket för mej ;)

• Bellis

Näe Johanna, nu skrattar jag verkligen så att jag gråter!!! Sambon vaknade till och ropade svagt "va ere? Ville du nåt gumman?"

• Johanna = en lat kock

bra att jag kan göra dej glad, HIHI ;););):D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D

• Bellis

Fraserna
    "en ca 10x10 cm stor mönstrad dam"

och

"den som väntar på något gott hinner skriva en lång lista"

...går härmed till historien som Stämpeltrådens apselut roligaste fraser!!

Kort skall nu göras färdigt. Trött Bellis göre sig icke besvär att fly undan given uppgift.

• Johanna = en lat kock

så nu har jag fixat ett 95 g tungt kuvert med diverse skoj i (lite mer än de 16g som kuvert + stämple vägde :))

*håller tummarna för att bellis blir glatt överrraskad*

• Bellis

Jösses Johanna! Det lär jag bli! Vad spännande....! :)

Nu är det nog nästan bäst att jag stänger ner pc:n, för annars blir kortet aldrig klart!!

Nattis alla!

Och godmorron Nojsan!!! Jag är superavundsjuk på din nyfunna pappershandel...... *mutter* Men du, det låter härligt!! Du får ta dig en veckotur dit! Veckoshoppa helt enkelt!

• Johanna = en lat kock

Gonatt på dej bellis!

nu ska jag oxå sova (maken är isäng sen en timme)

Svar på tråden Stämpeltråden!