• Bellis

Stämpeltråden!

Här tänkte vi ta och starta en ny braig tråd! Nämligen en för alla som tycker det är spännande och kul med stamping!

Tråden är härmed ÖPPNAD!

Jag kan ju börja med att tala om att imorrn bär det av in till stan (sthlm) och DÅ ska det minsann shoppas stämpel-pryttlar så det heter duga!! Det ska bli jättekul, sambon bara flinar åt mig sedan jag fick det här på hjärnan.. :)

Eftersom jag inte har ett himlaste skvatt i stämpelvägsutrustning, så blir det en rejäl lista som ska bockas av!

Tänkte börja med att åka direkt till söder, för att kolla in pappershandeln och The English Shop i Söderhallarna. Därefter blir det nog en promenad till G:a stan för ett besök på Ljunggrens pappershandel på Köpmangatan. Sedan Kreatima och Panduro, med risk för att slåss med tanter och dagispersonal som ska köpa julpyssel...

Ska kolla av webben lite ikväll, på priser och så, och ta med mig en lite jämförelselista så jag inte går på några större nitar!

Kram på er alla inspirerare!

• Svar på tråden Stämpeltråden!
  • Bellis

Oj! Ja tack! Åh så kul! Tack! Ska ordna med dina papper inom de närmaste dagarna!

• Bellis

FinaStina - näe, inget träd äger jag.... jo, en gran, men den kom från Halos! Ett löv kan jag däremot ha beställt från Inky...

• Johanna = en lat kock

Fiastina
    vad var det för träd?

du har väl set att unmounted central har EZmountmonterade stämplar billigt... och de har gratis!!!! frakt!

• Johanna = en lat kock

vilka färger vill damen ha då?

• Bellis

Det vet jag inte...... vilka som helst! ....rött har jag dåligt med.... Jag gillar allt! :)

Har kommit fram till att jag måste äga en rosa versacube, förresten. Och att jag måste prova att stämpla i Klorin, och att jag måste prova att chalka på mörkt papper och se vad som händer.

• FinaStina

JOhanna, Ett fint träd utan löv, tror att Ellte har ett sånt. Det ligger faktiskt kvar på Inkys hemsida (dumt när det ändå är slut) under inkywings natur.

Jag tror det var unmounted jag inte vågade gå in på för jag könde mig så köpsugen. Kanske ska kolla nu, lönen kommer på fredag!!

• Johanna = en lat kock

går det bra med lite remsor av ett antal olika? eller måste det vara hela ark?

så rött och lite annat... och max 100g - det här ska bli roligt att plocka ihop!

• Bellis

Satte in alla papper jag fick av min pappa idag, och höll på att bli VANSINNIGt irriterad. Det var nämligen som så att de var i 8x11 inch, eller vad det nu är för mått, och de är ju liiiite bredare än A4. Jag sätter mina papper i plastfickor i en pärm, och NÄ- då passade ju inte de alls.

Meeeen så kom jag på att jag hittade en pärm igår när jag rotade i klädkammaren, och den var full med konstiga plastfickor.... och de passade perfekt!!! Hahaaa!!

• Bellis

Johanna - OH JA, OH JA!! Det går alldeles utmärkt! Jag använder sällan hela papper, tja förutom själva kortgrunden då, men i övrigt! Åh vad kul!

• Johanna = en lat kock

jag får vänta till tidigast 5e februari innan studiemedlen dyker upp :[

men å andra sidan fyller jag ju år snart så jag kanske får lite stämpelgrejer (om jag hintar lite ;))

Svar på tråden Stämpeltråden!