• Bellis

Stämpeltråden!

Här tänkte vi ta och starta en ny braig tråd! Nämligen en för alla som tycker det är spännande och kul med stamping!

Tråden är härmed ÖPPNAD!

Jag kan ju börja med att tala om att imorrn bär det av in till stan (sthlm) och DÅ ska det minsann shoppas stämpel-pryttlar så det heter duga!! Det ska bli jättekul, sambon bara flinar åt mig sedan jag fick det här på hjärnan.. :)

Eftersom jag inte har ett himlaste skvatt i stämpelvägsutrustning, så blir det en rejäl lista som ska bockas av!

Tänkte börja med att åka direkt till söder, för att kolla in pappershandeln och The English Shop i Söderhallarna. Därefter blir det nog en promenad till G:a stan för ett besök på Ljunggrens pappershandel på Köpmangatan. Sedan Kreatima och Panduro, med risk för att slåss med tanter och dagispersonal som ska köpa julpyssel...

Ska kolla av webben lite ikväll, på priser och så, och ta med mig en lite jämförelselista så jag inte går på några större nitar!

Kram på er alla inspirerare!

• Svar på tråden Stämpeltråden!
  • Hestia

elli - Frakten i alla fall från England (och jag tror USA också) är vad det kostar att skicka hit paketet.
    Det blir ju dyrare än om man skickar inom Sverige, men de saker jag beställde var så mycket billigare att jag tjänade på det i alla fall.

• FinaStina

Nu har jag suttit i typ en vecka och stirrat på alla fina papper man kan köpa på scrapbookhemsidor i USA och England. Hur klarar ni av att välja papper? Det finns ju hur mycket som helst!!!! På en svensk scrapparsida hittade jag färdiga färgkordinerade set att köpa. Verkar praktiskt för mig som inte klarar av att välja. Jag har letat efter det på sidor från USA men inte hittat nåt. Nån som kan rekomendera en bra sida??

• FinaStina

Jag är med på bytet förresten, har tänkt att vara med men det slog mig att jag nog glömt att tala om det.

• Hestia

FinaStina - Noterat! :)
    Det finns set i England/USA också - kolla ex på www.twopeasinabucket.com
    Johanna lat kock har handlat därifrån och är nöjd!

• FinaStina

Opps! Råååkade köpa lite grejer nyss på www.gonescrappin.com. Jag har ju inte gillat min eyelet setter och då måste jag ju ha en ny och då kunde jag ju inte låta bli att köpa lite papper på rea. + lite som inte var på rea.

Hoppas jag får mina stämplar från Inkywings imorgon.

• Johanna = en lat kock

hoppsan FiaStina så det kan gå!

• FinaStina

Bara jag här ikväll??? Nåja måste skriva lite till.

Ma2004, jag har testat att klippa bort en bit med hjälp av håltång (tack Johanna) ur en stämpel jag har som färgade på fel ställe. Det fungerade utmärkt. Den var monterad med EZmount så det var lätt att komma åt.

Sen har jag just provat en ny sak. Att förvara EZmountmonterade stämplar i CD fodral. Verkar fungera perfa. IKEA har snygga CD-lådor så jag tänkte nog ha dom i en sån. Sen är det ju bara att bläddra fram till den stämpeln man vill ha.

• Johanna = en lat kock

smart med CD fordalen - då kan man ju ha dem efter tema - när det blir många ;)

• Johanna = en lat kock

du tar bort innerdelen då - där skivan sitter?

• Bellis

Mjaha........ det var ju himla synd att jag suttit i två dagar nu och monterat stämplar på just Halos. Inte mindre än 72 stämplar senare, alltså. Har en blåsa på tummen efter saxen, ett jack under nageln så samma finger efter att ha pillat upp plasthöljet, två durrande, halvlama fingrar på vänsterhanden efter att ha hållit i hookar och fastnat i klister under nämda dygn. Och var rätt nöjd med att vara klar! Tills jag nu läser att ni inte tycker Halos är bra?!

Men jag kom ju fram till ett par saker i varje fall:

*lägg ALDRIG nageln mot klistret på Halos. (Hade LÄTT panik där ett tag! )

*Halos-fastsättning måste vara uppfunnet av NASA, det fungerar säkert alldeles utmärkt att limma ihop rymdraketer med.

*En yard räckte till alla 72 stämplarna. Det är t.o.m dryga 10 cm kvar!

*Jag ska ALDRIG mer vänta med monteringen....

Svar på tråden Stämpeltråden!