• Bellis

Stämpeltråden!

Här tänkte vi ta och starta en ny braig tråd! Nämligen en för alla som tycker det är spännande och kul med stamping!

Tråden är härmed ÖPPNAD!

Jag kan ju börja med att tala om att imorrn bär det av in till stan (sthlm) och DÅ ska det minsann shoppas stämpel-pryttlar så det heter duga!! Det ska bli jättekul, sambon bara flinar åt mig sedan jag fick det här på hjärnan.. :)

Eftersom jag inte har ett himlaste skvatt i stämpelvägsutrustning, så blir det en rejäl lista som ska bockas av!

Tänkte börja med att åka direkt till söder, för att kolla in pappershandeln och The English Shop i Söderhallarna. Därefter blir det nog en promenad till G:a stan för ett besök på Ljunggrens pappershandel på Köpmangatan. Sedan Kreatima och Panduro, med risk för att slåss med tanter och dagispersonal som ska köpa julpyssel...

Ska kolla av webben lite ikväll, på priser och så, och ta med mig en lite jämförelselista så jag inte går på några större nitar!

Kram på er alla inspirerare!

• Svar på tråden Stämpeltråden!
  • Hestia

Bellis - Låter härligt!!
    Ja, jag hittade en svensk sida med Reprint-stämplar, men de är monterade, och jag kommer inte ihåg priserna, eller var jag hittade dem någonstans... :(
    Tror och att det var en "slöjd"- eller "hobby"- eller scrapbookingsida, ingen renodlad stämpelsida!
    Skall leta lite!
    Jag har ju deras fina vinterträd, skulle vilja ha vårträdet också! (I samma serie, fast det har blad!)

• Nojsan

Hestia jag har ett vårträd från Hero - älskar det!! Får nog köpa till de andra allt efter som årstiderna kommer...

• Hestia

Nojsan - Åh, de har alla årstiderna!? Då kanske man skulle köpa dem istället!! :)
    Får kolla upp detta! :D

Bellis, har du fotat din EP-karta än? (nu känner du väl inte dig stressad väl??) ;)

• Nojsan

Jag behöver råd! Funderar på att köpa en custom made stämpel från impress - en sån som man stämplar sitt namn tex. på baksidan av korten.

Vill nog ha texten på engelska, eftersom jag har ganska många utländska vänner. Vilken text tycker ni är bäst, eller har ni andra bättre förslag?

Designed by:---
    Handmade by:---
    Handstamped by:

Jag gillar 'designed by' bäst, för då kan man använda den på olika saker, inte bara för stämplade kort.

Är det nån som har beställt från impress - är ni nöjda?

• Nojsan

Japp, Hestia, Heros träd finns i alla fyra årstiderna! Jättefina!

• Hestia

Nojsan - Designed by är bra tycker jag!
    Vi är några stycken som beställt från Impress, men grejerna har inte hunnit komma än.
    De är billiga och trevliga i alla fall! :)
    Jag funderade också på att göra en stämpel där, men som jag förstod det var man tvungen att skicka ett snailmail till dem med papper på det man vill ha gjort, och det pallade jag inte. :)
    InkyWings kan göra det också, om man vill (omonterat).

• Nojsan

På impress fanns det två (eller ännu flera stämplar egentligen) som jag tyckte passade, den ena var en sån som man designade helt själv som du säger. Den som jag har tänkt mig är en sån med inbyggt bläck och där väljer man bara typsnittet - kan göras direkt på beställningen.

Skall kolla Inky också - vet du om hon skickar utomlands?

• Hestia

Nojsan - Aha - den sista såg inte jag! Men det är ju jättebra!!

Japp, InkyWings skickar till utlandet!

• Niki

God morgon tjejer

Hestia - Det finns en del Reprint stämplar (monterade) på scrapbook.se fast de ser bara ut att ha höstträdet (59 kr).

Nu ska vi se om jag lyckas jobba lite (jobbar hemma idag .-)) så det syns inte vad jag gör .

• Nojsan

Godmorgon Niki! Vet inte om jag har hälsat på dig ordentligt Jag tror du var en av de "nya" som poppade upp under julen när jag inte 'var med'...

Svar på tråden Stämpeltråden!