• Bellis

Stämpeltråden!

Här tänkte vi ta och starta en ny braig tråd! Nämligen en för alla som tycker det är spännande och kul med stamping!

Tråden är härmed ÖPPNAD!

Jag kan ju börja med att tala om att imorrn bär det av in till stan (sthlm) och DÅ ska det minsann shoppas stämpel-pryttlar så det heter duga!! Det ska bli jättekul, sambon bara flinar åt mig sedan jag fick det här på hjärnan.. :)

Eftersom jag inte har ett himlaste skvatt i stämpelvägsutrustning, så blir det en rejäl lista som ska bockas av!

Tänkte börja med att åka direkt till söder, för att kolla in pappershandeln och The English Shop i Söderhallarna. Därefter blir det nog en promenad till G:a stan för ett besök på Ljunggrens pappershandel på Köpmangatan. Sedan Kreatima och Panduro, med risk för att slåss med tanter och dagispersonal som ska köpa julpyssel...

Ska kolla av webben lite ikväll, på priser och så, och ta med mig en lite jämförelselista så jag inte går på några större nitar!

Kram på er alla inspirerare!

• Svar på tråden Stämpeltråden!
  • Bellis

*frustande skratt* Ja-a! Jag är riktigt mjäll i köttet!

Nämen allvarligt, jag ÄR nog väldigt ung.. eller, jag vågar vara det, för att jag tycker det är så mycket roligare att vara lite knäpp, än sådär "måstigt" vuxen. Jag är båda, det finns tid och plats för allt! Nu såg jag ju iofs några till som bara var året yngre... så det känns ju himla skönt! ;)

Nattis nu flickor små! Don´t let the bedbugs bite!

• Johanna = en lat kock

natti natti bellis

• Nojsan

Bellis, hur gammal e du egeentligeeen??? Jaaag tycker du verkar va väldigt ung för din ålder...

Å ja som trodde JAG var äldst. Skönt att man inte va det då. Eller tog du bort mig från listan Hestia bara för jag inte bor i Sverige Hoppas inte det

Ett litet tips också för klipp utav haloskardborr - använd silikon, sånt som man har i håret, på saxen!! Jättebra! Jag är en sån som är självlockig fast vill ha rakt som ni kanske förstår Börjar känna mig lite patetisk här med mina tips om plattången till embossvärmning och nu silikon(utslätande) till saxen... ha ha ha.

Nu sussar ni nog sött. Själv skall jag storstäda idag och sen skall jag nog unna mig att gå över gatan till leksaksaffären som säljer stämpelpryttlar... skissade på lite skojiga alla hjärtans dag kort igår...

Kram på er

• Nojsan

Och Hestia! Grattis till den lyckade tentan!!! Nu kan du ju slappna av och pyssla med stämpling hela dan utan dåligt samvete...

• Druvan

Bellis, tack så mycket för hjälpen med halos-luddet. Det var jättesnällt av dig att titta efter. Det luddet är ju verkligen billigt om man jämför med Inky. Ja, vi får se hur jag gör.

Väldigt trist med stämplarna från Alota, jag ville ju ha dem nu. Jag hittade ju en del men så har jag inte så många än heller och samlingen måste ju utökas

Hestia, stort grattis till tentan!

Nojsan, vet inte riktigt vad du menar, du finns med på min lista i alla fall.

Jösses vad många som fyllde år snart ju. Får nog komma igång lite med kort-tillverkningen tror jag. Har inte riktigt fått upp farten än, sitter mest och beundrar alla mina nya fina saker

• Druvan

Jag hade tänkt att beställa en del stämplar på Unmounted Central men nu såg jag att stämplarna där var med sånt där EZ mount skum. Eftersom jag använder Halos-klossar så undrar jag om någon vet om man kan ta bort det där skummet eller det kanske blir konstigt då?

• Nojsan

Godmorr!! Hej Druvan! Har du också en lista - men varför har inte jag fått nån? *otålig*

• Nojsan

Måste bara tala om att idag har jag köpt en varmluftspistol!! Jippijajäää!! Fast det tar lite tid att vänja sig vid den va? Först hade jag världens problem med att få till det - pulvret blåste av och an massa annat jobbigt. Nu går det nog lite bättre - fast hittills tycker jag nog att ugnen och kanske tom. plattången var bättre

Köpte en jättesöt liten stämpel också med en bebbe i en barnvagn. Passar till både pojk- och flickkort!

• FinaStina

Druvan, Jag använder EZmount, har inte provat att ta bort det från nån stämpel och vet inte om jag skulle vilja göra det. Klistrigare klister har jag nämligen aldrig sett. Å andra sidan gick det bra att ta bort foamen som satt på en träklossmonterad stämpel.

En variant är ju att du låter EZmounten sitta kvar och använder sidan av akrylklossen som inte har ludd/hak. Fast det är ju kanske jobbigt med två fästsystem.

• Druvan

Nojsan, vad skumt, för jag kan se din adress i mailet, så du borde ju ha fått det.

FinaStina, ok, det verkar ju lite jobbigt. Får nog fundera lite på det här. Vill nog inte ha två system egentligen. Nu blev jag lite besviken faktiskt, hade hittat en hel del där som jag ville ha

Ja, ja det finns ju måååånga andra sidor att kolla

Svar på tråden Stämpeltråden!